**KARTOEN**

Geplaatst op

AL DIE KANTEN IN ONS

Sommige mensen volgen met succes de cursus ‘Hoe kom ik zo onaangenaam mogelijk over’ met als vervolgcursus ‘Hoe raak ik mijn frustraties kwijt bij een ander’ . Weer anderen gaan aan de slag met zichzelf en zoeken de zon op in zichzelf of zijn dankbaar dat ze op deze wonderlijke planeet zijn gezet. Met hun is het goed kersen eten. Ze hebben vrede gesloten met zichzelf en dus ook met de ander. Ze kregen een HOERA-diploma. Boeiend al die kanten in onszelf.

Bij de strip Gummbah, krijg ik vaak te maken met een vrij onbekende kant van mezelf, de ‘ikweetnietwatvoorgevoel-kant’ maar al sabbelend op dat gevoel bij zijn strip komt die kant tóch boven. En toen kwam deze kartoen bovengedreven. ‘Je hóeft niet alles uit te leggen’ riep mijn moeder de laatste keer door de telefoon. Nou, nog één keer dan mam:)

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

Eén reactie Volgende »

  1. Wat een nare tekening Annet…die nagels geven vast wonden.

    Beantwoorden
  2. Neen Zwol want het benne hare…)

    Beantwoorden
  3. Krijg Nou Wat

    @ Annet,
    Ontharingscreme … dar kan iknog wat over schrijven, lees morgen mijn VKbijdrage GripI, dat gaat over een bijna hetzelfde… maar dan anders.
    het is tijd waarin wij leven, het egocentrisme en veelal egoistische tijdsbeeld… ook daar kunnen we nog veel over schrijven, alleen.. de haren rijzen mij te berge als ik alleen maar denk aan hoe de mensheid de aarde laat sterven..of is het nog immers zo, voor velen.."na mij de zondvloed?" en dat is al begonnen met het stijgen van de zeespiegel…
    Tja, het gebruik van een papierbak, om zo maar iets te noemen is voor zovelen al teveel gevraagd… en dan hebben we het nog niet over onze voortdurende innerlijke strijd’ben ik eigenlijk wel gelukkig met wat ik heb en wie ik ben..", maar dit even terzijde.
    Thanks voor jou reactie!
    Groet,
    KNW, Ruud

    Beantwoorden
  4. Er is van alles aan de hand en gaande K.
    Er volgt een natuurlijke schifting
    Van bewustlevenden en onbewustlevenden
    Hoe dan ook, de ombuiging komt eraan
    en kom ik jou vast tegen:)

    Beantwoorden
  5. antoinette duijsters

    Regelmatig jezelf critis beschouwen kan geen kwaad, zouden meer mensen moeten doen. groetjes

    Beantwoorden
  6. ben wel gummbah-fan, laten we ons blijven verwonderen en minder verwonden,
    gr. hippo

    Beantwoorden
  7. *Antoinette: nou zeg dat wel Antoinet
    leve de zelfspot (ook een spotje op jezelf zetten)*)
    *Hippo: is prima, mooi gezegd verder:)
    (ik ben niet anti Gummbah voor de goede orde)
    Hartegroet

    Beantwoorden
  8. Logisch dat iedereen
    hier nu rondloopt met
    wolkjes uit de oren en
    staart tussen de benen
    Zo was het ook op
    PoetryAlive:(

    Beantwoorden
  9. Een "Hoera" diploma, die is om in te lijsten Annet, net als de kartoen 😉

    Beantwoorden
  10. Ha leuk Annelies, je hebt het nog gelezen
    dank je wel:)

    Beantwoorden
  11. Kan ik hier een diploma ophalen? Bij voorbaat dank:)

    Beantwoorden
  12. U mag zo doorlopen:)

    Beantwoorden
  13. Ik ben nu al fan van je kartoen, super!
    X

    Beantwoorden
  14. Deze gaat nog van gummbah maar meestal
    vind ik ik ronduit onsmakelijk GRUMBAHHH!
    gr eva

    Beantwoorden
  15. Ik vind ‘m super Annet, Gummbaahh waardig…

    Beantwoorden
  16. Maria-Dolores

    bravo!!!!!

    Beantwoorden
  17. Een hoera diploma (een blijvende dan) voor het blog:)
    ik kan niet inloggen
    ik ben echt Niko

    Beantwoorden
  18. leuke kartoen,
    maar mag deze cursus- loze nieuwgierige dwarskijker ook een keer een kartoentje van het hoera diploma zien?
    trouwens, ik wil nooit naar gumbah kijken en doe het elke dag toch.
    rare kant in mezelf.
    kun je meerdere kanten in jezelf hebben,
    klink gek, hee ik heb tien binnenkanten.

    Beantwoorden
  19. *InnoXia: en ook al van m’n kaarten:)joepie
    *Eva: het kan wat teweeg brengen:)
    *Ramirezi: ik moest er zelf om lachen:)
    *Maria: gracias:)
    *Niko: leuk je hier te zien, wat je zegt:)
    *Hierbij Doranne…datzelfde heb ik ook, we hebben tientallen kanten, veelzijdige wezens:)

    Beantwoorden
  20. ik heb even flink wat bloggeschiedenis gemist en dus ‘k snap er niet zo veel van eigenlijk, maar ik begrijp wel wat jij hier mee wil zeggen…
    In ieder geval eet ik liever goed kersen, altijd het liefst….lekkere dieprode met zo’n mooie blanke pit er in….krijg ik dan een hoera diploma??
    jeghils

    Beantwoorden
  21. *Ja Jeg, jij krijgt een bak kersen en een diploma als levenskunstenares!
    (ben vanmorgen uit bed gevallen
    dus een vroeg gefluit):)

    Beantwoorden
  22. ja, leuke kartoen!
    ondanks mijn blogpauze lees ik nog zo hier en daar wat (kan het natuurlijk niet helemáál laten, hihi 🙂
    De harddisk hebben we gisteren vervangen en nu gaat het met de computer meteen een stuk beter. Nog een paar dagen kijken of alles nu goed blijft…
    groet Bart

    Beantwoorden
  23. Henk van Leuken

    Van die ‘het is een symbiose mam’ telefoontjes zeker! Ofwel dubbele kanten.

    Beantwoorden
  24. Mijn nieuwe harde schijf kent me alleen als anoniem, bah! :))

    Beantwoorden
  25. Grmpff, diploma´s hoef ik niet hoor. Het is als met een goede daad, de beloning zit hem in het doen hiervan.
    Ik ben trouwens ook blij dat mijn benen beneden zitten en mijn armen boven. ;-))

    Beantwoorden
  26. rommert boonstra

    ontzettend leuk. (kort en bondig)

    Beantwoorden
  27. Toch bekruipt me af en toe het gevoel dat het aantal deelnemers aan de door jou genoemde cursussen en die van "Vergeet de rest van de wereld" toch drastisch groeien.
    Ik neem nog een handje kersen, Annet!
    Veel liefs
    Hydrangea

    Beantwoorden
  28. Tussen het kattenbak schoonmaken en strijken in:
    *Henk, hierbij mijn 🙂
    *Bart, wat is hier nu weer de
    syboliek van:) gelukkig ben je
    hier en krijgt meteen je diploma:)
    *Thera, precies:)
    *Rommert, danks:)
    *Hy, graag en we nemen
    er nog één, want de mens
    is niet van steen:) x

    Beantwoorden
  29. Ontzettend leuk blog van een lief mens met
    heel veel mooie kanten::))
    Groetsels….Geroma

    Beantwoorden
  30. Geroma…ik zat net aan je te denken!
    Wat lief
    hartegroet terug! 🙂

    Beantwoorden
  31. Hoera, een diploma! :))

    Beantwoorden
  32. koen -drijfveren

    een wijze moeder;))

    Beantwoorden
  33. ik vind je tekeningen vaak het leukst, je maakt echt mooie eenvoudige tekeningen, die heel sprekend zijn, op je tekst weet ik soms niet goed te reageren, dus meestal verdwijn ik weer stilletjes.
    Het is niet mijn intentie jou te negeren of te kwetsen lieve Annet, je bent een mooi mens

    Beantwoorden
  34. Alice, leuk je te zien.
    Ben ik buiten me zelf gegroeid
    zoiets? Dat gevoel heb ik zelf
    wel eens. Ben toch blij dat ik
    hier terecht kan tussen de
    intellectuelen of heksen:)
    Dank voor je schrijfje Alice:)

    Beantwoorden
  35. *Koen, het gekke is dat mijn moeder nogal rationeel is en ik niet zoveel uitleg
    we lopen in elkaar over
    dank voor je reactie Koen:)

    Beantwoorden
  36. haha.’k kwam nog even weer kijken hier…..
    allejee…wat een verwennerij.een bak kersen én een diploma………tssssssshhh…
    je lijkt m’n mommaatje wel, die prijst me nu ook de hemel is momenteel…:))

    Beantwoorden

Plaats een reactie