RSS Feed

* KNORRETJES DOEN *

Geplaatst op

 

Knorretje Nu was ze verzegeld in het diepste van haar binnentuin. Het gorgelde om haar heen maar de gorgels slopen weg als ze ze wilde pakken. Even knijpen in hun bolle lichaam. Even voelen dat ze bestond. Mensen leefden in het wilde weg. Zij bleef op haar plek waar de bladeren in vaalgroen de bomen verlieten. Maar er waren er meer zoals zij. En erger nog. Ze hadden geen uitdrukking op hun gelaat. Dode ogen. Geen levenslust. De ogen van die man met dat geblondeerde haar. Net zo mat. Net zo uitgeblust. Gevangen in het niet kunnen leven en dat gevoel verspreiden over het volk. Het volk dat niet nadacht maar gewoon deed. Ook al hadden ze er zelf geen weet van. Ze wisten niet dat ze zomaar deden. Moest je daar dan medelijden mee hebben? Zuchten, steunen, van je af laten glijden. Als een mislukt breiwerk?

Haar gedachten waren omhuld met dons. Het leek wel schimmel. Ze keek alle kanten op maar er gebeurde niets.

Ze zou de volmaaktheid loslaten.

In alles zat een barst.

Zo kwam er toch licht naar binnen.

Annet xa9 Knorretje in elkaar gepriegeld……..

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. ik moest even denken aan animalfarm, net zo indringend:))

    Beantwoorden
  2. wat een recensie:) over mijn sociale status gaat schorpioen, misschien maakt die het wel indringend:)dank je assayya…..

    Beantwoorden
  3. Hai Annet,

    wat een lief Knorretje.
    Ik houd van Knorretje.
    maar ik mocht geen knorretje…
    Jammer he?!
    Maar mijn kleinkind heeft er wel eentje van me gekregen.

    Wat heb je een indringend verhaal geschreven.
    Ik snapte het meteen.

    En ik ben blij met die barst…

    dagdag!
    Hartegroet en licht van Marlou

    .

    Beantwoorden
  4. Hi Marlou, las Winnie pas na m’n dertigste…kon het toen ook pas begrijpen…

    Had diverse blokkades en ben toen maar gewoon begonnen met woorden op te zetten en zo kwam ik uit bij Wilders. Waar je al niet bij uit kunt komen….:(

    We gaan vrolijk verder…

    Lach en licht van mij;)

    Beantwoorden
  5. Lach en licht!
    Dat is een mooie spreuk voor vandaag, voor deze grijze, bewolkte dag.
    Gisteren heb ik veel gelachen.
    Vandaag wat minder.
    Ik ga er wat aan doen!

    Hahahahaha!

    Lach en licht!
    En liefs van Marlou

    .

    Beantwoorden

Geef een reactie

