RSS Feed

+ + + AD MULTOS ANNOS + + +

Geplaatst op


‘Now you shall be my queen and stay with me forever’

Dit is zo’n moment
een oogwenk in de tijd
een wimper langs je wang
lamento om in te lijven
al weten we nog niet
voor hoelang
maar zul je altijd bij me
blijven

Annet Lemaire ©
kunst: John Bauer

———————-


ora pro nobis
voor Johannes Jacobus Adam: mijn grootvader

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Antoinette Duijsters

    Mooi Annet.

    Beantwoorden
  2. Maria-Dolores Schwarz

    vind het een mooie, enigszins intrigerende combinatie.
    wat heeft dat met je grootvader te maken??

    Beantwoorden
  3. Smokey Robbinson

    Bekroond met bloemen…..
    bloemengroet!

    Beantwoorden
  4. Antoinette dank je…..
    Maria: me opa van vaders kant was kattekliek en dat
    vererende dat opgaan ‘in’ zit ook in mij, in meer mensen
    denk ik, weet ik zeker……
    grazie
    Smokey: was ik op zoek naar iets in de kunst
    met stay with me kom ik bij John Bauer terecht
    van zijn werk ben ik een fan, ik was in het John Bauermuseum
    in Jönköping in Zweden, vier jaar geleden, geweldig was dat
    bloemengroet terug!

    Beantwoorden
  5. van het werk dat ik heb van John B.
    kende ik dit helemaal niet
    o, euforie:)

    Beantwoorden
  6. Een echt sprookjesblog, … 🙂
    Bowie zong het ook al mooi, in Heroes, ik moest er meteen aan denken:
    …and you, you will be queen…

    Beantwoorden
  7. Antoinette Duijsters

    Annet, na aanleiding van je reactie op mijn blog, ik ben van 1951.
    En ik moet eens gaan zoeken naar werk van John Bauer, want ik vind de afbeelding heel mooi.

    Beantwoorden
  8. Ben helemaal in de sfeer Bart….
    als tiener hield ik al van Bauer
    John dus……
    en had ik affiches hangen
    we can be heroes just for one day:)
    how sweet said…….
    Bekend jaar Antoinette:) en wat ik vond
    was absolutely fabulous……

    Beantwoorden
  9. mijn kompjoeter kan de blogs
    nauwelijks trekken…….

    Beantwoorden
  10. Moet ook aan die fraaie klassieke muziek denken, speciaal gecomponeerd voor dergelijke momenten, bruiloft, kroning, sterven. Allen zeer door het geloof doordrenkt.
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  11. Ik las het Coby dat het ook muziek is…..
    doordrenkt is een mooi woord in deze…..
    Lieve groet terug….

    Beantwoorden
  12. Het is lobbyen met je log mensen…….

    Beantwoorden
  13. Annet……wow, één van mijn favoriete schilders/illustratoren, deze fantastische zweedse sprookjes tekenaar en schilder…..ik ken zijn boeken "Bland tomtar och troll" ( Onder gnomen en trollen) …
    een serie boeken in de traditionele "Jule udgave", kerst uitgave, met steeds weer de meest prachtige sprookjes en met zijn schitterende illustraties…..
    een man die waanzinnige invloed heeft gehad op de scandinavische illustratoren…nog steeds…
    en ook op mij!
    (er is nog zo’n fantastische illustrator: Kay Nielsen! net als bij Bauer beïnvloed door de Japanse kunst)
    wat prachtig dat jij je woorden en die mooie prent opdraagt aan je opa……
    weer genieten hier hoor!!
    jegkys til dig!

    Beantwoorden
  14. Ah Jeg nog een fan en wat voor een!
    En wat weet je er veel van!
    Ik was ook geweldig blij dat ik hem terugvond
    zo rijk vertegenwoordigd op Google, vier jaar
    geleden stond er amper nog wat….
    Hoe hij tijdens een boottochtje verdronk
    met vrouw en dochtertje, och toch…….
    De mooiste bloemen bloeien kort (maar hevig!)
    netkys til dig!

    Beantwoorden
  15. Prachtige combinatie

    Beantwoorden
  16. Jim Hasenaar

    Jij kent iemand waarvan je wilt dat hij altijd bij je blijft?
    Of beschrijf je niet je persoonlijke leven?

    Beantwoorden
  17. Hans: dank
    InnoX: krek waaraan ik dacht……x x pronkjuwail
    Jim: het hoeft geen persoon te zijn het kan ook iets onbenoembaars
    zijn, iets wat je nooit meer kwijt wil misschien omdat het in jezelf
    woont……in dit gedicht heb ik veel mee genomen dan wat een ander
    er ooit uit zal kunnen halen….flarden…..gedachten…..gevoelens…..iets
    wat je raakt……..
    je kunt er op sabbelen, zuigen of in wegzinken……..of gewoon helemaal
    niets, it’s up to joe:)

    Beantwoorden
  18. Aad Verbaast

    Mooie combinatie van tederheid en liefde in gedicht en plaat.

    Beantwoorden
  19. maar zul je altijd bij me
    blijven

    Mooi gedicht en art, Annet.
    En ik zie nu pas de foto van Martin Bril in je infoblok.

    Beantwoorden
  20. Zie het nu Pas @nnet ben druk geweest met andere dingetjes.
    als ik het lees en zie de kunst van John Bauer….
    Dan hoor ik in gedachten…
    deze muziek erbij;
    Beethoven Bagatelle Wo0 59
    In A minor en la mineur in a
    Ook wel bekend als
    "Fur Elise"

    Beantwoorden
  21. Aad: lief gezegd….
    Marjelle: zonder woorden is elkaar aanvoelen
    en dat voel ik in je reactie, mooi……..
    The Tree: ja ik las het dat er muziek van is
    dat wist ik niet van Fur Elise…….Vuur Elise:)
    Pacootje ! *)

    Beantwoorden
  22. Gisteravond zag ik Planet Earth
    met die ijsbeer met dat smeltende
    ijs……iets triester kan ik me niet
    voorstellen…..want het betreft hier
    de aarde zèlf……..en dan willen we
    ook nog naar de maan en naar
    mars…..nou ja ‘we’ de haantjes……..
    waarom??????

    Beantwoorden
  23. Voor altijd!!
    Dat is wel lang hoor!
    Maar:
    Een levenlang is korter,
    inderdaad een oogwenk in de AL tijd!
    gr eva

    Beantwoorden
  24. Wat een bijzonder plaatje, de man bloot, de vrouw in kleding, de man mist een onderdeel, ik dacht: hij heeft haar zo lief en dat toont hij in alle naaktheid, kwetsbaar en teer, hij vergeet haar helemaal te bekijken met de ogen van een hongerige man, nou als ze elkaar liefhebben, dan gaat hier echt de passie vanaf spatten, let maar op! XXXX

    Beantwoorden
  25. Eva: voor altijd voor zolang als het duurt, zong Herman van Veen
    en met jou in de buurt
    voor altijd voor altijd
    voor altijd voor zolang als het duurt
    🙂 Groet!
    Zilver: het waait dus…..het is een bijzondere tekening van een
    bijzonder mens, lief door jou ingevuld XXXX!

    Beantwoorden
  26. De Stripman

    Mooie combinatie van beeld en tekst, Annet !

    Beantwoorden
  27. Thank you Stripman:)

    Beantwoorden
  28. Sancta Annetta…..prachtig gewoonweg
    Voor jouw grootvader luidt: ora pro eo

    Beantwoorden
  29. Hee Paul, dank je….ik zoek het even op:)

    Beantwoorden
  30. Ingrid van den Bergh

    Ik houd zeer van dit Jugenstilachtige…
    Luister naar: http://www.youtube.com/watch?v=T_PJKGEDRBQ
    Helen Shapiro: I am your queen for tonight, but will I have a King tomorrow?

    Beantwoorden
  31. Dank u Ingrid van den Bergh:)
    Geweldig nummer…..onvergetelijk…..
    Unforgettleble that’s what you are…..
    I don’t wanne have him, he’s mine allready
    He’s a King forever:)

    Beantwoorden
  32. Overdreven……..

    Beantwoorden

  33. Wat maakt het uit.

    Beantwoorden
  34. ik lach……

    Beantwoorden
  35. Mooi Inn……x

    Beantwoorden
  36. Het moment op zich kan blijvend zijn – en dat is wat telt!
    kusje,
    Bert

    Beantwoorden
  37. Wat hebben wij toch met woorden Bert
    die dichters:) x!

    Beantwoorden
  38. krachtige art!
    gr,koen

    Beantwoorden
  39. ben lang niet geweest, Annettiamia
    niet expres, maar soms zo weinig tijd om alles goed te lezen
    ik voel me nog een beetje verwaaid op het blog
    maar blij, dat ik even bij jou kon neerstrijken
    een prachtig gedicht dat nog meer waarde krijgt nu ik lees aan wie je het hebt opgedragen
    *~D.

    Beantwoorden
  40. Dianneke, dank voor je woorden,
    vooral van jou :*)

    Beantwoorden
  41. Ik vind je een geweldig mens!
    wat een mooie gedichten
    knuf Mirjam

    Beantwoorden
  42. Dank Mirjam
    knuf terug

    Beantwoorden

Geef een reactie

