RSS Feed

BLOEMLEZING

Geplaatst op


foto’s uit de tuin: dahlia, kleine kaardebol, stokroos, closeup stokroos

De Verademing, de Zwevende Lelie, het RechtopStandje, de Weefteef, de Sluimerkamer, het Raafdopje, de grote Aronsfronskelk, de Zuipnap, Blauw Mondkapje, het Peniepaapje, Hervormd Nagelkruid,
’t Trouwtouwtje, Immerimme, het Jezzebellekekruid, Zoempig Mos, Eeuwig leven, Boesaloekielover, Tasmaans Tapijt, Blotebillengras.


fotocollage: Hilko Hulzebos
tekst: Annet Lemaire

Goedenachtrustmuziek

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Smokey Robbinson

    Annet mooie collage zo met die overlappende foto`s! Kan het bijtje van de gekke bijenziekte er ook in gemonteerd worden? Ik bedoel allen of het mogelijk zou zijn.
    Om de foto`s zo te plaatsen is voor mij nog een grote kunst.
    Maar wat een grappige bloemennamen. Bestaan ze echt of zijn ze uit of áan jouw fantasie ontsproten ?.Hahahaha!!
    De goednachtrustmuziek bewaar ik voor iets later. Stel je voor dat `t werkt…..zzzzzz
    Bloemige groeten!!!

    Beantwoorden
  2. Ja dat zou leuk zijn Smokey:)
    Van de afbeelding een gifplaatje maken
    dan zou dat kunnen, leuk idee!
    De bloemennamen zijn fantasie maar wie weet:)
    zoemgroetjes:)

    Beantwoorden
  3. Druk in jouw tuin Annette:))

    Beantwoorden
  4. Aad Verbaast

    Wat een prachtige namen in die bloemlezing. Daar kan je geen genoeg van krijgen!

    Beantwoorden
  5. Mooi wark is stark.
    Mooie bloemen in de tuin ook.
    Maar hoe jij die foto’s zo mooi over elkaar krijgt…..zou ik niet kunnen.

    Beantwoorden
  6. Die oude Franse liedjes, doet me een beetje aan de Tour de France denken op radio en tv, die ook vaak dit soort muziek gebruiken. Maar je namen van de bloemlezing zijn erg leuk, het zou toch geweldig zijn als je deze in het tuincentrum of op de tuinmarkten kon gaan halen. Heel Nederland valt massaal voor blotebillengras en tijdens de mexicaanse griep ontstaat er een run op blauw mondkapje.
    Een lieve spruitensprietjegroet, Coby

    Beantwoorden
  7. Wat een heerlijke bloemen-foto-collage, Annet.
    Die stokrozen vind ik geweldig.
    Onlangs op vakantie in Normandie, heb ik nog nooit zo veel stokrozen bij elkaar gezien als daar!
    Genieten was dat.
    En nu geniet ik weer even….::–))
    Lief stok-groetje aan ‘netteke!

    Beantwoorden
  8. K: veel te zien in druk & werk:)
    Aad: je kunt er alles in verwerken,
    nou ja veel dan:)
    Zwol: die foto’s zo krijgen is niet mijn
    wark (op de Mac) de mogelijkheden
    zijn eindeloos:)
    Coby: deze van Henri Salvador is echt nog uit een onschuldige tijd
    die man heeft een zalige stem, dat hoorde ik vroeger al, want hij
    is van lang geleden, in de bloemen heb ik veel verwerkt:)
    Hoedsenietgriepegroetkus, Annet

    Beantwoorden
  9. Ha Geroma: eindelijk heb ik rozen in stock:)
    na drie jaar is ze gaan bloeien, het is een vaste
    soort, ja in Denemarken en Normandië, zo romantisch!

    Beantwoorden
  10. @Annet: Ik mis nog het Zweeds blauwgerokt knurftje…
    ;-)))
    Groet,
    Kokopelli

    Beantwoorden
  11. Kokopelli: die staat wel ergens:)

    Beantwoorden
  12. Zich van Verre

    De weefteef, daar ben ik nieuwsgierig trouwens, de zuipnap…ik begin opeens te twijfelen aan de naamgevingen…Amore op de crisisbank blijft leuk!

    Beantwoorden
  13. Leuke namen, tot de verbeelding sprekend. Ik ga daar meteen een bijpassend bloemetje bij bedenken… 🙂
    De foto’s zijn mooi, in zachte kleuren, net zo mooi zacht en vriendelijk als het bijenliedje van Henri Salvador.
    Het deed me ook een beetje aan de Tour de France denken, van langvervlogen jaren, de onschuld….
    Fijne bloemlezing, Annet! 🙂

    Beantwoorden
  14. Zomers genot een verademing & lief, Annet. :))

    Beantwoorden
  15. Zich van Verre: het droomvergeetmenietje heb ik nog gezaaid
    zzzzzt, dank je!

    Beantwoorden
  16. Marjelle, ik zag je net niet, vond het zelf
    ook schattig Marjelle:) droom ze:)

    Beantwoorden
  17. mooi zo’m exotische tuin; ik moet toch eens kijken wat er voor mijn huis allemaal groeit

    Beantwoorden
  18. Merci bien Bàrt, ik slaap al zowat….
    a demain:)

    Beantwoorden
  19. Cor: vast meer dan je denkt, ik weet het niet,
    a demain, zaaien is zo simpel:) zimpel:)

    Beantwoorden
  20. Antoinette Duijsters

    Prachtig Annet, vooral de Dalia, prachtige droomfoto, er zit ast een elfje in:-)

    Beantwoorden
  21. Ha Antoinette: geweldig hè, ergens zit een elfje, het kanniet anders:)
    Dahlia’s zijn ook eetbaar, maar ja dat waren tulpenbollen ook……

    Beantwoorden
  22. Om van te genieten, die bebloemknopte bloemlezing van je bloementuintje met die bloemige namen eronder.

    Beantwoorden
  23. Maria-Dolores Schwarz

    en complimentjes voor Hilko Hulzebos…

    Beantwoorden
  24. Dank je wel Kees….
    Ja dat kun je wel zeggen Maria, ik was er wèg van,
    ik ben er nog hoor, ja getalenteerd hè

    Beantwoorden
  25. Alle respect voor het vakmanschap van Hilko Hulzebos….ik geniet ervan

    Beantwoorden
  26. Zal het doorgeven baasje…..;)

    Beantwoorden
  27. waar is Wilma eigenlijk gebleven
    en Zoë, ik noem maar wat……

    Beantwoorden
  28. Mooi en subtiel

    Beantwoorden
  29. Ik kan het wel Paco:)

    Beantwoorden
  30. En jij bent de baas van al dit moois?
    OT heb je mijn mailtje gekregen?
    gr eva

    Beantwoorden
  31. Ja ik ben de baas Eva:)
    Nee niet ontvangen, het e-mailadres
    zou nu in orde moeten zijn….
    gr. Annet

    Beantwoorden
  32. Dat zijn mooie bloempjes, Annet ! Zulke heb ik niet op mijn balkonnetje…;o)

    Beantwoorden
  33. :)) Stripman….

    Beantwoorden
  34. genietbijdrage…
    zou je naam er niet bij staan, wist ik toch dat jij het was 🙂
    toevallig ook een gedicht in bewerking staan met net iets andere plantennnamen
    maar niet zo mooi als deze
    ****glimlachmadeliefgroetje****
    Dianne

    Beantwoorden
  35. Ha Dianne, ben benieuwd wat jij gezaaid hebt:)
    ***klaprozigegroetjesgegrinnik***

    Beantwoorden
  36. Zwaait even met handen-vol-bloemen. ;))http://www.vkblog.nl/bericht/272325/Bloggers_in_beeld_(3)

    Beantwoorden
  37. Ben bij je geweest Marjelle
    roep ik hier in een holle ruimte…..
    zwaai terug ~)

    Beantwoorden
  38. Oh ja…nou ik stap binnenkort ook over op de Mac, dan kan ik dit soort moois ook een uitvigelieren.

    Beantwoorden
  39. Mooi nieuw woord Zwol: uitvigelieren
    De Mac heeft erg veel mogelijkheden
    soms te veel…..je moet je echt beperken…..
    De Mac heeft een boogschutterascendant
    denk ik:)

    Beantwoorden
  40. Prachtige foto’s en geweldige namen. xxxxxxxxxxxxx

    Beantwoorden
  41. Op Bart na heeft niemand naar l’Abeille
    et le Papillon van Henri Salvador geluisterd…..
    c’est ci bon!
    charmante……
    de snelheid van het bloglezen

    Beantwoorden
  42. Smokey Robbinson

    Annet, mais bien sûr je l`avais écouté, le chanson de l`Abeille.
    Onze lerares Frans zette menigmaal dit lieflijke plaatje op.
    La rapidité aussi d ùne reaction peut être…
    Salut!

    Beantwoorden
  43. :)) Smokey, ik zat wat voor me uit te morren
    Salut!

    Beantwoorden

Geef een reactie

