RSS Feed

+ + + Nou hoor je het ook eens van een ander + + +

Geplaatst op

Een vriendin zei me eens  ‘Een welopgevoed meisje’ (boek van Simone de Beauvoir) ……

Persoonlijkheidstest uit Trouw:

Competentie:

In een groep of in een team weet u best hoe iets georganiseerd moet worden, en u hebt daartoe ook wel de kwaliteiten. Maar u werkt liever samen met anderen en deelt u verantwoordelijkheden. U bent best bereid dingen aan te pakken, maar het initiatief daartoe laat u liever aan anderen over.

Neuroticisme

Wanneer u uit balans raakt door gebeurtenissen, dan weet u meestal redelijk snel uw evenwicht te hervinden. U kunt door gebeurtenissen geraakt worden, en u besteedt ook aandacht aan emoties, maar u laat zich er niet teveel door meeslepen. Gevoelens van angst kunnen zich soms zeker bij u voordoen, maar ze houden u niet lang in de greep.

Mildheid:

U hebt interesse in mensen en laat anderen in hun waarde. Maar u zorgt er wel voor dat anderen niet over u heenlopen. In de omgang met anderen bent u iemand die luistert en anderen de ruimte geeft. U weet echter ook uw grenzen aan te geven.

Ordelijkheid:

U bent een geordend mens, en u gaat meestal overzichtelijk te werk. U bent ijverig en houdt van orde en regelmaat. U werkt systematisch, bent een echte doorzetter, en u komt altijd stipt op tijd op afspraken. U houdt van een goed georganiseerd bestaan, soms op het pijnlijk precieze af.

Hedonisme

Natuurlijk is lekker eten en drinken fijn op zijn tijd, maar van u hoeft dat niet te vaak. U bent iemand die maat weet te houden. U kunt heel goed genieten van het leven, maar er zijn belangrijkere dingen dan genot. U kijkt eerst de kat uit de boom.

Extraversie:

Veel mensen om u heen vindt u geen probleem. Maar u trekt niet de aandacht naar u toe. U doet leuk mee op een feestje, maar u bent zeker niet de gangmaker. U neemt actief deel aan gesprekken, maar houdt u ook op tijd in.

Volgzaamheid:

U vindt creativiteit belangrijk, maar het moet binnen de perken blijven. Kunstuitingen zijn goed, maar ze moeten niet kwetsend voor anderen zijn. Er valt best wat te verbeteren aan de maatschappij, maar veranderingen moeten niet tot verstoringen leiden.

Deugdzaamheid:

U bent van het beschaafde type; goede zedelijke beginselen zijn belangrijk voor u. U bent betrouwbaar, rechtdoorzee, eerlijk, en u heeft rechtvaardigheid hoog in het vaandel. U bent een van die mensen voor wie fatsoen nog belangrijk is.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ben jij dit? -Ik herken er veel van.

    Beantwoorden
  2. zelfstandigjournalistantwerpen

    Je staat er niet slecht op :-).

    Beantwoorden
  3. goede zedelijke beginselen – daar moest ik toch even bij glimlachen – dacht daarbij aan een hondje dat niet meer in huis plast … 🙂

    Beantwoorden
  4. Dat klinkt goed allemaal…!!
    Fijne dag vandaag.

    Beantwoorden
  5. Goedemorgen Annette,

    je staat er niet slecht op, als het werkelijk over jou gaat…
    Ik herken me ook in de meeste eigenschappen…

    Kom… ik ga me eens zedelijk omkleden om een deugdzaam duik in het zwembad te nemen…
    Gaaaaroetjes!
    Marlou

    Beantwoorden
  6. lieve Anette,
    even aanvullen met ” Compassie en liefdevol.. .”

    kus

    Beantwoorden
  7. Ik zou ook depressief worden van het toetsen van je persoonlijkheid aan de normen en waarden van de redactie van Trouw, Annet 😉

    Beantwoorden
    • Dit is een antwoord op de domheid Marius deze krant…die tiert
      wel erg welig….

      Beantwoorden
      • Ooit begon ik bij Trouw met bloggen. Ik hou wel van die ‘diehards’, die het onbetwijfelbare’ geloof conserveren in roestende ‘getuigenissen’, ‘levensverhalen’ en ‘psalmen’ en dan in de war raken als je het allemaal op de korrel neemt.

        Het speelse van het geloof in een onbegrijpelijke god is ze volkomen vreemd. Iets wat juist de ziel van hun heilige boek is: een narcistische Bovenmens die goed geluimd je zijn belastingparadijzen in lokt en in zijn depressieve buien van de aarde een wildedierentuin maakt om zijn zoon voor de leeuwen te gooien enz.

        Laatst sprak een Surinaamse vrouw me op straat nog aan of ik wist dat Jezus altijd, overal en voor iedereen aanwezig is. Toen ik zei dat ik in de keuken van een dominee ben opgegroeid, meer dan goed voor een mens is met dat geloof ben volgepropt en nu aan het lijnen ben. Antwoordde zij: uit welk dorp kom je? Ik proestte het uit van het lachen. Stomverbaasd keek ze me na. 🙂

      • Heb daar ook een blog. Die raadseligheid daar geloof ik ook in. En ik geloof in mezelf. In Trouw lees ik weinig over god….ik zeil graag…..:) De strip Dingeman is zo helder als het water uit een bron. Vind er de mooiste woorden in die krant. Wat speelser mag altijd! Dank voor uw mooie reactie 😉

  8. Heee… hoe is het met de ouwe kabeljauw?
    Gooi ‘m op de kant en vang een lekker fris spierinkje…
    Dartel en vrolijk.

    XXX! Tot over een week (ik ga zingen op de Veluwe)
    Marlou

    Beantwoorden
    • Marlouke, elke dag komt er wat bij, het is een offensief!
      Ik smeek om neighbours om me heen die m’n leven verrijken….
      Ik ga het op een rijtje zetten en laat het je weten.
      Soms is het teveel. Stop it now.

      Veel pret en kraaiepootjes erbij 🙂

      Woonde jij maar hier voor meer plezier!

      XXX Annet in nood……

      Beantwoorden
  9. Ha Annet,ik ken je niet persoonlijk
    anders namen wij samen het lijstje door
    en zou ik zeggen dat ben jij Annet…
    en andersom met veel pret
    Bij een lekker bakje koffie.
    Fijne dag met een zonne groet
    Christiene.

    Beantwoorden
    • Dank je wel Christiene 🙂
      Als er toch geen koffie was.
      Dat bakje troost…

      Mooi weertje hè. Al liggen de
      balsemienen plat en verschrompelen m’n
      geliefde varens, snik…

      Zonnegroet en liefs,
      Annet ~)

      Beantwoorden
  10. Ha Annet, ik kom even om het hoekje kijken hoe het met je gaat
    Warm he…hou het koel onder het parasolletje en de voetjes in de poel.
    een zonne groetje en hou het vast het zomer gevoel.
    Liefs
    Christiene.

    Beantwoorden
  11. Dag schat van een Annette…
    ja… jij…

    ik ben weer terug.
    Heb een foto van je op mijn weblog gezet.
    Hoop, dat je het goed vindt, anders haal ik ‘m er af.

    Dikke kus van Marlou

    .

    Beantwoorden
  12. Pffft!
    gelukkig… je vindt het goed.
    Het is een mooie oude beuk…

    Dank je wel…

    X, Marlou

    .

    Beantwoorden
  13. Ja, ‘k snappum…
    Love from jail.

    Fatzoen Annet :>)

    Beantwoorden

Geef een reactie

