RSS feed

*TUINVROUW**

Geplaatst op

foto

M’n geest weer eens gestoten
aan de randen van de tuin
waar met een sluiermaaimachine
het gras zachtjes afgebeten werd

Ze zat als een publieke vrouw in het raam
met alleen een hempje en een broekje aan
Tastte langs het glas alsof ze gevangen zat
Gebaarde dat ik moest stoppen
ze kon niet slapen had nachtdienst gehad

Ik, een stiltefundamentalist
voelde me gevangen in eigen groen
sapstromen vloeiden weg in
eigen laten
in eigen doen

gedicht: Annet Lemaire
kunst: onbekend

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Het wil er niet op dan zo,
    verbeteringen slaan niet
    aan, het gedicht heeft een
    eigen wil, alles is organisch

    Beantwoorden
  2. Ongewijzigd mooi !
    ‘Wat had zij je te vertellen ?"
    x

    Beantwoorden
  3. *Inn: mocht niet meer bijten in het gras:(
    wel motorisch, alles wat een motor heeft wekt de slaap op, jij schreef een keer zo mooi: "dat is echt niet"…. en de rest ben ik vergeten, weet je het nog?

    Beantwoorden
  4. Oehoeh, waar is iedereen?
    Tjoemtadaboem, tjoemtadaboem
    er was een bloem
    en een brood
    en beiden waren
    bloot
    de bloem at het brood
    en de bakker ging dood
    bij volle maan, bij een
    smalle maan
    strooide hij met zaad
    maanzaad, zonzaad, een
    sterrenmix
    er was van alles en er
    was niks

    Beantwoorden
  5. "Dat is echt niet altijd zo het geval" maar daar ben ik dan niet zeker meer van. Ik weet wel dat geluid, vooral kabaal, slaapverwekkend zijn kan. Maar dat is misschien niet wat jij precies bedoelt .

    Beantwoorden
  6. hier is ik … 🙂
    een gedicht met een eigen willetje – gaat zo een eigen leven leiden – altijd mooi om dat dan vanop een aftand nog wat te blijven volgen – op het blog bijvoorbeeld …
    sterrenmix is ook mooi, zelfs bij halve maan hierbuiten …
    xx
    Bert

    Beantwoorden
  7. *Inn: heb het verpakt in symboliek, denk ik, voel ik:)
    *Bert: ha daar ben je, ik zat te wachten op publiek in m’n weblogzaaltje en kreeg inspiratie:) ook door jouw gedicht, halve maan is ook mooi, ik gaf de maan al vele vormen als ik zo vrij mag zijn (hoop dat ik geen verbeelding heb)maar als schrijver heb je een vorm van ‘to hold the world in your hand’:) als je begrijpt wat ik bedoel, wat ik wel denk:)x

    Beantwoorden
  8. *Even thee halen bij Annet en koekjes brengen*

    Beantwoorden
  9. *MorGaine: mystic cookies, I love them:)

    Beantwoorden
  10. Starry Night

    Hij is goed zo. Krachtig.

    Beantwoorden
  11. Goedemorgen Annet, niks fijners dan de dag beginnen met mooi poezie – waarvoor dank !

    Beantwoorden
  12. *Scram: eerlijk? en ik voelde me zo weerloos, dank je wel!
    *Goedemorgen Annelies, dank je wel:)

    Beantwoorden
  13. Ik zie een lieflijke en doodstille tuin – met een lieflijk meisje als vermoeide publieke dame in het raam. Wonderlijke tegengestelden…

    Beantwoorden
  14. Goed aangevoeld Arno
    fijn die kant van jou:)

    Beantwoorden
  15. Ik moest het eerst even op me in laten werken. Mooi!

    Beantwoorden
  16. koen -Drijfveren

    paar keer gelezen, ja, organisch is ook dit gedicht. lezend krijg ik een visueel beeld. ‘stiltefundamentalist’, wat een mooie woordkeuze!
    groet,koen.Reactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  17. Annet,
    wat een mooi vers!
    de kat hiernaast("before my morning coffee I might as well be a dog") is ook errug leuk. charles en ik moesten er erg om lachen.
    liefs, PReactie is geredigeerd

    Beantwoorden
  18. *Koen: hoe het naar binnen drijft, dat weet geen mens:)groetje terug
    *Annet: Persefone: nou vers:)kopje terug aan Charles, liefs:)

    Beantwoorden
  19. Prachtig gedicht Annet!
    En wat een mooi passend kunstwerkje!
    gr eva

    Beantwoorden
  20. wat knap Annette, om van iets negatiefs zo’n mooi gedicht te maken. ik heb genoten van je tuin en de rest zaterdag. liefs Pam

    Beantwoorden
  21. Stiltefundamentalist DAT vind ik MOOII!

    Beantwoorden
  22. mooi gedicht,ook ,s avonds voor het slapen gaan

    Beantwoorden
  23. *Eva, ik dacht nog aan je vanavond:)groetje
    *Pam, wat leuk, welkom hier, ik had je nog willen mailen:) dank je, ik ook! Liefs.
    *Sjoukje, danks:)
    *Doranne, ha Doranne, slaap zacht:)

    Beantwoorden
  24. Maria-Dolores

    ik kwam voor je dierendagblog, maar dit is ook erg mooi…

    Beantwoorden
  25. sapperdeflap!!

    Beantwoorden
  26. Mooi gedicht Annet :-))

    Beantwoorden
  27. *Maria, was gisteren verstrooid en moe:(
    *Fra: frapperdepap!
    *Heer Lot: dankx:)

    Beantwoorden
  28. Hoi Annet, mooi gedicht, mooi plaatje, doet me denken aan http://www.artcyclopedia.com/artists/rousseau_henri.html

    Beantwoorden
  29. Hoi Gina, jij hier:) ik kende je eigenlijk nog niet, vreemd toch, deze digivallei is groter dan je denkt…dit is naieve kunst, spontane kunst, ik ga even kijken….

    Beantwoorden
  30. Ja doet denken aan Rousseau. Had vroeger een poezenposter van hem hangen. Die leuke posters van toen zie je niet meer. Doe, doe:)

    Beantwoorden

Geef een reactie

