RSS Feed

**Als hij het zegt**

Geplaatst op

foto‘Dat je niet op het blauwe gedeelte van de voorpagina staat ligt niet aan jou maar aan de redactie’. Hij leunt tegen zijn paard. We staan in het bos in de buurt van een patatfriet-kot. ‘Je schrijft goed, heel apart met humor. Bovendien zijn je lachjes komisch en afwisselend. Je bent van vele markten thuis’. Nog steeds zeg ik niks. Er gaat een rilling door het paard waarop ik zit. ‘Je schrijft nu al 17 jaar bijna elke dag zo’n lichtje’ – op een dag zul je toch wel gekozen worden’. ‘Je moet het niet als een afwijzing zien, troost hij. Ik hou zijn handen vast. Zijn witgewolde handen. ‘Doe er smeerwortel op of vind je dat ook allemaal maar onzin’. Ik zeg dat ik baal. Ik zeg dat ik blij ben. Hij stapt weer op en we rijden langs het frietkot. Mijn dyslectie speelt me parten. ‘Dat is mijn mannelijke kant’, zeg ik. ‘Mijn onzekere kant’. Ik keer m’n gezicht van hem weg. Mijn gelaat dwaalt nu door de bomen. Daar blijft het plakken tegen een stam. Hij stuurt me kushandjes. ‘Om dingen anders te zien hoef je ze alleen maar tegen het licht te houden’ schrijft hij op een blaadje. ‘Ik wist het wel, je bent Arthur Japin’’ blaas ik terug. Opeens klinken er belletjes in het bos. ‘Dat zijn de zielen van de verdwaalde vrouwen’, roept hij nog. Dan tovert hij zichzelf weg. Gieterveen, Annet Lemaire kunst: Theodore Waddell

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Als ik het voor het zeggen had….

    Beantwoorden
  2. Zeg het maar Meindert:>)

    Beantwoorden
  3. Oh, ik snappum! Dank je.

    Beantwoorden
  4. ik ook, denk ik…

    Beantwoorden
  5. En poefff, daar tover ik me weer terug…

    Beantwoorden
  6. Wie is het nou? Fictie, verlangen enzo.
    Verder weet ik niks dan niets te zeggen:>)

    Beantwoorden
  7. En je hebt ook nog een ongebreidelde fantasie (of lucide dromen? ;-)): op een paard in het bos, een frietkot, een vliegend gelaat en Arthur Japin!

    Beantwoorden
  8. Ach de redactie… poeha… je staat in mijn "blauwe" lijstje ;-). Grappig en mooi geschreven in ieder geval. Kreeg ook spontaan trek in friet…

    Beantwoorden
  9. Nieuws en kunst zijn twee andere dingen, de baas houdt meer van nieuws en scherpe pennen, lezers houden vaak meer van kunst en emo. Nieuws is er al genoeg, erg nieuws, ik wil het niet weten nieuws en ga zo maar door. Om de wereld mooier te maken en te verzachten is er veel kunst nodig en emo.
    Als de baas een soort krant wil op internet, moet hij zijn papierenslaven hier laten schrijven, dan heb je een door de luchtkrant.
    Dan gaan wij wel naar de krant van papier! ;^)
    Als de baas bij de tijd is, klinkt wel grappig in de woelige wereld van de kranten, dan houdt hij de mix in stand en koestert hij al zijn vogeltjes en zorgt hij er voor dat ze allemaal eens een aaitje krijgen, al was het maar een kaartje met kerst, of af en toe een gratis krantje, met de vraag of je het elke dag wilt hebben in je bus, is dadelijk slimme reklame, met een lief kaartje erbij zo van: beste blogger, wij zijn blij met jou en al je bijdragen, we zijn door jou in staat ons te orienteren op deze markt en de inkomsten die zo binnenkomen.

    Beantwoorden
  10. Blauw.. bleh. Rood is mooier.

    Beantwoorden
  11. @Canina: ja ongebreideld, ik hou van het absurde:>)ga even opzoeken wat lucide betekent:>)
    @Flaxorca: wat lief en je bent ook nog eens bioloog, hoe zijn de Zweedse frieten? Hebben ze daar ook Zweudse freutkreumen?:>)
    @Zilver: je bent er nog, kicking and alive, precies eens een aai over de schrijfbol, gelukkig hebben we elkaar! :>)

    Beantwoorden
  12. @Morgaine: laten we zelf onze kleuren indelen, rode loggen, roze lachen, als de redactie het niet doet, doen we het zelf!
    Een coupe!

    Beantwoorden
  13. Annet, ik ben de ergste! Dikke kus en lieve groetjes.

    Beantwoorden
  14. @Zilver: volgens mij ben ik de ergste:>))

    Beantwoorden
  15. Zweedse frieten zijn niet alles… meestal zijn het dunne franse frietjes… en snackbars kennen ze helemaal niet, wel de McD of kebabzaak.

    Beantwoorden
  16. Het is natuurlijk carnaval!
    Liedje voor Annet.
    Geef mij de liefde en de zon
    een mooie vrouw in haar pon
    een baby die lacht
    een sprankje hoop in de nacht
    Geef mij wat vrede op aard
    een schilderij een miljoen waard
    dan pompen we dat in een arm land
    weer wat honger aan de kant
    Geef mij Annet op nummer een
    dan valt prins Boog daar overheen
    want die is gek actualiteit
    nou geef mij maar de kunst van deze meid.(Annet)
    Zilver.

    Beantwoorden
  17. Mevr. Zilvercrea….verzint het …’EEN DOOR DE LUCHTKRANT’ heel mooi gevonden…Annet je ziet ze is in carnavalsstemming. Met de slotzin heeft ze helemaal gelijk!

    Beantwoorden
  18. Oh, oh, ben ik na gek (op) vergeten, dus Boog is niet gek hoor? Sorry, mijnheer Boog! ;^)
    Het staat ook duidelijk in de regels, de taal moet oke zijn en Zilver, maakt taal en schrijffouten! ALAAFFFFFFFFFFFFFFFFF!

    Beantwoorden
  19. @Flax: het schijnt met de kroketten ook niet te lukken, heb altijd een frietkraampje willen beginnen, op weg dus naar elandenland voor een warm plekje in de kou, gehuld in een berenvel van fleece:>)
    @Zilver: oooh helegaar vergeten: carnaval, allaaaaaah, hoop dat ik niemand beledig en prachtig gedicht!
    @Zwol: dat mooie woord viel me ook al op:>)

    Beantwoorden
  20. ze hebben gewoon geen smaak bij de redactie annet 😉 (nou ja, soms maken ze een uitzondering en plaatsen er een canina op, dat wel 🙂

    Beantwoorden
  21. Kom op, je hebt de mooiste voelsprieten van de wereld en: WIE HET LAATST LOGT, LOGT HET BEST.

    Beantwoorden
  22. @Marlis: ik stond er wel een keertje te blauwbekken maar heb dat zelf niet gezien ivm de verandering en mijn ouwe Apple. Maar misschien moet je jezelf opgeven ergens. Opgeven ja:>)
    @Fravapa: wat aardig ook, ik word wee:>)

    Beantwoorden
  23. neeeeeeeee, niet opgeven. De redactie heeft geen smaak. Laten ze een krant lezen als ze nieuws willen!
    liefs

    Beantwoorden
  24. Hi Lais (kan op deze pc geen puntjes vinden)ik ga wel door hoor, het was een woordspeling om te overwegen:>)

    Beantwoorden
  25. gelukkig maar, de meeste pc’s luisteren naar:
    shift " = ï (werkt altijd)
    alt 139 = ï (echter…van deze combinatie gaat o.a. weblog over zijn nek, en dan ben je de zojuist geschreven tekst kwijt)
    liefs Laïs

    Beantwoorden
  26. shift" + i=ï
    shift"i=Ï
    moet het zijn, ik vargat de i

    Beantwoorden
  27. Ja bedankt, maar ik moet echt even op les:>)

    Beantwoorden

Geef een reactie

