RSS Feed

* Waarom mag een bereklauw zichzelf niet verdedigen *

Geplaatst op

Bereklauwen 2015

Wanneer je chemicaliën gebruikt over het gewas
ben je al over het punt heen waarom je dat gebruikt.
Leg het eens zo onschuldige kind terug in de natuur
waar de oorspronkelijke gedachten groeien. En geef het
de ruimte, geef het in godsnaam de hemelse ruimte.

Annette Lemaire ©

Leer kinderen om te gaan met bereklauwen!

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ik geniet op afstand van elke bereklauw.

    Natuurvriendelijke groet,

    Beantwoorden
    • 🙂 ik zal een heks zijn…kan ze gewoon aanraken….zonder enig gevaar….het schijnen ook de stelen te zijn die brandwonden zouden kunnen veroorzaken…..

      Groene groet 😉

      Beantwoorden
  2. Dank Peter voor de like

    Beantwoorden
  3. Alles in de natuur heeft zijn functie (al betwijfel ik dat bij muggen :-)).

    Beantwoorden
  4. Dank voor de ‘likes’ Blewbird, Hennie, Bert!

    Beantwoorden
  5. De berenklauw prachtige Annette ,en zeer decoratief ,werd te groot voor onze tuin.
    kinderen en volwassen mensen kunnen ook nog iets leren…..wat planten betreft.
    lieve groet
    Christiene.

    Beantwoorden
  6. Gedroogd zijn het `pronkstukken` en gaan ze echt jarenlang mee!

    grfr

    Beantwoorden
  7. een prachtige en fotogenieke plant Annette..

    die haar functie heeft in onze natuur

    groeten

    Beantwoorden
  8. Hoi Annette, ja… de bereklauw!
    Ik heb die in mijn vorige tuin gehad en we hebben de zaden meegenomen naar ons landje in Oostenrijk.
    Ik vind ‘m prachtig, maar… ik houd gepaste afstand…

    Groetjes!

    Beantwoorden
    • Hoihoi Pipeloi,

      Ja die beer weet wat…
      Maar zoals ik al zei ‘waarom mag een plant zich niet verdedigen’?
      Heb veul ontzag voor deez’

      Het gaat mij ook om het angstdenken…..mensen zijn voor zoveel planten, beestjes bang. Maar wij zijn het waarvoor je echt bang moet zijn.

      Hier in het buitengebied zijn zoveel planten verdwenen zoals de hollandse bereklauw.Een kleine vorm van de reuzeberenklauw.

      De giffabrieken zijn hierop ingesprongen.
      Monsanto! Bayer!

      Hier en daar gelukkig nog ecologische kabouters!
      We zijn de weg volkomen kwijt.
      Nu ben ik weer depressief……

      Leve de levenskunstenaar!!!!

      Hoihoi ❤

      Beantwoorden
    • dit vergeet ik altijd…..

      Beantwoorden

Geef een reactie

