RSS Feed

* * * KOUD * * *

Geplaatst op

Larix softfocus 3.2.2016

het is koud om mij
heen
zo koud
het is zo koud om
mij heen
steenkoud
mijn hart kan
het niet meer
aan de omgeving
te verwarmen
vorst kruipt
langzaam omhoog
verijzeld zijn mijn
armen
eens is mijn lichaam
liefgehad

Gedicht&foto Annette Lemaire ©
Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Mooi gedicht. Dat de warmte snel mag terugkeren.

    Beantwoorden
  2. Merci Hennie en Zebrazonderstrepen 🙂

    Beantwoorden
  3. Dag lieve schat,

    kom maar hier hoor…
    Dan doe ik een lekkere warme deken om je heen en zal naar al je verhalen luisteren…

    Warme knuffel van Marlou

    .

    Beantwoorden
  4. De Dood

    Je bevindt je hier: tarot » grote arcana » dood

    doodDe Dood betekent afscheid, het loslaten van iets. Dit kan een bevrijdend einde zijn, maar kan ook met pijnlijke ervaringen gepaard gaan. Ten onrechte behoort De Dood tot een van de meest gevreesde kaarten. Krishnamurti zei: “We hebben leven van sterven gescheiden en de interval tussen beide is vrees. Men kan niet leven zonder te sterven.”

    Deze kaart dringt erop aan dat we afscheid van iets moeten nemen en ons innerlijk leeg moeten maken voor het nieuwe dat op ons wacht. Op het niveau van bewustzijn duidt De Dood op het einde van een ontwikkelingsproces zodat we nu onze oude levensbeschouwing prijs zullen moeten geven. Het gaat hierbij om instellingen en overtuigingen die niet wezenlijk van onszelf zijn maar ooit zonder nadenken zijn overgenomen.

    Op het vlak van persoonlijke relaties duidt deze kaart eveneens op een afscheid, we zouden moeten proberen onze metgezel te danken voor de gezamenlijk doorgebrachte tijd.

    Beantwoorden
  5. Ha Annette,
    een mooi gedicht,stemt tot nadenken………..
    tussen koud en koud kan een hemel van verschil zijn.

    Doe jij aan tarot lezen……..

    Warme groet
    Christiene.

    Beantwoorden
    • Jazeker Christiene. Ja ik trek zo nu en dan een Tarotje…geen leggingen….Frappant zoals het uitkomt en soms niet. Dus ik doe het nu positief aan 🙂

      Warmtegroeteke van Annette

      Beantwoorden

Geef een reactie

