RSS Feed

^^DE ONDERHOND ^^

Geplaatst op

Eerder geplaatst op

foto

Psssssssst.

Even undercover, een berichtje over een verwaarloosde engel. Het is te dichtbij en ik sta hier onder m’n eigen naam en toebehoren.

Vanmiddag aangetroffen een engel met een vervilte huid en omgeslagen vleugels. Ik praatte tegen haar omdat ik haar ken. Nog nooit was ze zo teneergeslagen. Ze was vast echt neergeslagen. Haar engelenstaart onder haar pootjes. En die blik, die blik. Zo onderdanig. Ze sloop rond het oude huis, liep een eindje mee met mij en mijn eigen engel. Toch maar niet. Rook aan een iets in de berm, sloop bijna onder de grond weer terug.

Op de terugweg sprak ik weer met haar.

En ik zag die huid nu goed. En ik zag haar magere lijf. En weer ging ze liggen in de berm.

Ik wilde er met iemand over praten.
Maar er was niemand.

Eenmaal thuis belde ik met de Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Engelen.

Want als mensen het niet met zichzelf kunnen vinden hoeven ze een engel nog niet te mishandelen.

Het recht zal zegevieren, hoop ik.

En Barbertje zal weer moeten hangen.

Want als je zegt waar het op staat, dan weten ze je wel te vinden.

Ik voel me nu vreselijk alleen.

Maar ik moest het doen!
Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid!

Annet Lemaire ©
foto van internet

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Mooi verwoord Annette. En nu maar hopen dat de engel weer een hemel zal vinden.

    Beantwoorden
  2. Al een tijdje geleden. Hond zal inderdaad niet meer leven …

    Beantwoorden
  3. Dank Peter waar kan ik jouw bijdrage vinden?

    Beantwoorden
  4. Ha Annet,een hondje ,dat heeft mee geleden
    en is als engeltje heen gegaan,
    ziet er wel lief uit met zijn vleugeltjes…..

    Krijg je berichten nu wel door?

    Annet, wens je een leuk weekend
    liefs groetjes Christiene.

    Beantwoorden
  5. Ja deze berichten krijg ik wel door. Wanneer iemand een NIEUW blog plaatst krijg ik daar geen bericht van. Spijtig genoeg….Rustig weekend voor jou…lieve groet Annette

    Beantwoorden

Geef een reactie

