RSS Feed

De troost van het van je af schrijven

Geplaatst op

Soms wil ik een woord opschrijven maar dan ben ik het vergeten. Het is uitgeweken

naar de problemen die door m’n hoofd marcheren. Met barse harde koppen in stramme rijen kijken ze

en bonken met hun laarzen.

‘Dan doe ik mijn legerkistjes aan, die heb ik nog steeds’ zegt hij en het klinkt verlegen.

Dat zegt hij als ik voorstel naar het strand te gaan. Ik ben terug in 2008.

Net als er weer een dun roofje is gegroeid als begin van een nieuwe huid op de laatste diepe

diepe wond of daar brengt een afgezant van de tuin der onrechten een brief in gespeelde taal.

Een puzzeltaal, onbegrijpelijke zinnen verzonnen door een onoprecht iemand.

Iemand die nooit recht voor z’n raap spreekt.

Dat zou teveel recht brengen.

Dit is taal dat kwaad zaait zinderend in negatieve trillingen.

Ik ga een brug bouwen.

Een bruggetje van touw.

Ik geloof in m’n eigen wankelheid.

Annette ©

stenen

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Hey Dearie,

    dit is nog eens, wat je noemt, een heftig stukkie.
    Die afgezant van de tuin der onrechten… kan die niet gaan schoffelen in een andere tuin?
    Laat-‘m een eidje opzouten…
    Vort jij, lelijkerd! Blijf van mijn Annetje af!

    Als je aan Annetje komt, kom je aan mij.
    Dus… weg jij…

    Zo….
    Die zit!

    Nu heb je rust, hehe…
    Dagdag

    Liefs, Marloulou!

    Beantwoorden
  2. in wankelheid een bruggetje bouwen, petje af daarvoor!

    Beantwoorden
  3. Eens is de brug stevig genoeg. Zolang je niet opgeeft.

    Beantwoorden
  4. De hindernissen in het leven zijn niet bedoeld
    om je te verlammen, maar om je te helpen
    te ontdekken wie je werkelijk bent. Dagelijkse Gedachte.

    Beantwoorden
  5. Ha Annet , een bruggetje dat hangt aan touw
    eens sta je aan de overkant……………
    een mooie dagelijkse gedachte……wie ben ik………..
    een fijn weekend
    liefs groetjes Christiene.

    Beantwoorden
  6. Dank voor de ‘likes’ Blew, Marlou, Peter, Gjeez, Paul…..

    Beantwoorden
  7. Heee bruggenbouwertje…
    Even een dikke pakkerd van Marlou

    ❤ ❤ ❤ X!

    Beantwoorden
    • ❤ ❤ ❤

      Ik had wat weggehaald.
      Soms valt het niet goed niet van jou natuurlijk.
      Ik weet dat die persoon het helemaal niet zo
      bedoelt….maar net op het verkeerde moment, niet
      de goede dag….zucht….

      Beantwoorden

Geef een reactie

