RSS feed

NEULEN

Geplaatst op

vrijheid

We liepen langs de
brederik
de laan had zeven
bomen
ik zag zijn kwikteelneus
het begon meteen te stromen

De hoogte in de laagte
uit
het almaar neerwaarts
komen
de ventweg en een
zijstraat in
om in elkaar te dromen

‘De peervalk’, zei ik
‘genoeg’, sprak hij
‘laten we duiken in
de hei’
we waren bijna in de
kevie
‘t was bij zessen en
boezerig weer
en in het water zwom
een bakelman

Annet Lemaire ©

Ook hier zijn woorden gebruikt uit het taalspel ‘Tien voor Taal’ sommige woorden verzon ik zelf.

Bakelman = eend

eerder gepubliceerd in 2007

kunst: Freedom: Sarah Jarrett

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Helaas niet ‘perfect’ te plaatsen wegens ‘wedeltijd’ 🙂

    Beantwoorden
  2. Ha Annet, je bent een taalwonder !!
    mooi geschreven ook al komt het het 2007
    voor mij is het nieuw…….
    zelf verzonnen woorden…het lijkt
    of je een nieuwe taal hebt uitgevonden….mooi!!
    Ik wens je een gezellig weekend………
    lieve groetjes Christiene………………..

    Beantwoorden
  3. “Kwikteelneus” vind ik de mooiste 😀

    Beantwoorden
  4. een echt genietmomentje hier, dankjewel!!

    Beantwoorden
  5. Merci Peter en ApieDapie 🙂

    Beantwoorden
  6. Bakelman en andere mooie woorden.

    Vriendelijke groet,

    Beantwoorden
  7. hai Poepelegeintje,

    dat jij zulke gave woorden kunt gebedenken…
    dat jij mijn eerste lach van de dag tovert…
    dat jij so lief bent…
    dat jij een bakelvrouwke bent…

    en dat jij een dikke kus krijgt!
    X…
    Marlou

    .

    Beantwoorden
  8. Wat een prachtige Blauwbilgorgel heb je hier geproduceerd. Hoedje af!

    Beantwoorden

Geef een reactie

