RSS feed

* HET LOT IS EEN NEEFJE VAN GOD *

Geplaatst op

AAN sommige dagen moet je niet beginnen maar je zit er middenin en gaat er maar mee door.

Het liefst begin je de dag met een mooi lied, een zachte liefdevolle radiostem en het gefluit van vogels. Dat laatste is er wel. De vogels hebben een nieuw lied op hun repertoire. Het lenterig najaarslied. Een blije stemming getemperd door een vaag weten, een vaag besef, een vermoeden van ‘ergensklopterietsniet’.

Dan een snerpend geluid van een strimmer.

Om half 8.

Reisgenoot gaat naar buiten. Ik begrijp dat de man zich bijna een hartverlamming schrikt.  ‘Moet dat nou’ zegt Reisgenoot. En dan dit antwoord “wanneer moet ik het dan doen’. In het Westen zouden ze zeggen ‘nou in ieder geval op een christelijk tijdstip’ Maar reisgenoot komt zelf uit deze streek en zegt dus niets.

Mijn woede over zoveel gebrek aan empathie neemt toe. In die woede neem ik alle mannen mee. Woede wordt wanhoop en omgekeerd. Ik aai intussen de onschuld: het goudblonde bont met zoveel innerlijke beschaving. Je kunt ze rustig een nacht naast een worst laten slapen, ze komen er niet aan.

Het verdriet wordt niet minder. Gister is mijn lieve neef gecremeerd. Hij met z’n grote warme hart werd 59. Die gevoelloze rotzakken worden oud. Omdat ze zo gevoelloos zijn. Niets raakt ze. Alles ketst af op het stalen pantser rond hun hart.

En dan nog dat valse wijf die Datura. (vals door haar zelfhaat)

En dan trek ik een Tarotkaartje. Een TaROTkaartje….

Kleine Arcana: Pentakels Vijf

Pentakels 5

Element: Aarde.
Astrologische associatie: Saturnus in het 2e huis.

Kernwoorden: angst, verlatenheid, tegenslag, nood, afhankelijkheid, bedrog.

Pentakels Vijf is de kaart die crisis vertegenwoordigt. Ontbering en onzekerheid. Ze staat voor een periode van benauwenis in ons leven, waarin we ons vaak alleen en diep ellendig kunnen voelen. Ze symboliseert daarmee de benauwenis die in elke groeicrisis besloten ligt, wanneer we vertrouwd terrein prijsgeven en ons zullen gaan richten op nieuwe uitdagingen.

En dan valt alles op z’n plek.

Vol vertrouwen zie ik de nieuwe sterrendag tegemoet.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Kon je maar uit je vel springen, Annet 😉
    of hem opsluiten in een geluidsdichte zeepbel
    maar als je het met een tarotkaart redt,
    dan is dat voor de ander puur mazzel 🙂

    Beantwoorden
  2. Ja over die kaartjes: die kloppen zó vaak zó goed.
    Dat kun je bijna wetenschap noemen, als ik niet zo’n hekel
    had aan dat woord 😉

    Beantwoorden
  3. Met tarotkaartjes heb ik niets, maar ik wil je wel condoleren met het verlies van je neef.
    59 is veel te jong.
    Sterkte in deze moeilijke dagen.

    Beantwoorden
    • Toen ik nog van niets wist had ik er ook niets mee.
      Het geeft je zelfkennis, of een handreiking, een zielsreiking….zelfinzicht
      Voor mij werkt het verrijkend…
      Ben er dankbaar voor, ook al durfde ik eerst niet…
      En dank je…

      Beantwoorden
  4. Wat herken ik je gevoel, Annet… En ook ik trek af en toe een kaartje ( Tarot, Inzichtkaarten, Medicijnwiel) om weer even teruggefloten te worden. Even een andere kijk op een situatie … Werkt mooi en werkt écht! Dank je dat je ons een kijkje heb gegund in jouw gevoelsleven.. Knuffies voor jou XXX

    Beantwoorden
  5. zelfstandigjournalistantwerpen

    Half acht is toch een christelijk tijdstip? Hier in Antwerpen begint de bouwherrie al voor 07:00 uur! Gecondoleerd.

    Beantwoorden
  6. Ze komen altijd als je het net even niet kunt hebben.. sterkte..

    Beantwoorden
  7. Hè eindelijk meelevendheid….

    Beantwoorden
  8. Ha Annet ,voor een goed mens komt de dood
    altijd te vroeg…
    voor jou sterkte in je verlies
    en hoop dat voor jou alles op zijn plek valt…
    liefs groetjes Christiene.

    Beantwoorden
  9. Dat is zo Christiene.
    Het valt helemaal niet goed en ik weet niet hoe dat komt.
    Het valt allemaal op vreemde plekken…..
    Ik wou dat alles anders was….
    Het is gewoon allemaal teveel…

    Liefs en dank je….

    Annette

    Beantwoorden
  10. joost tibosch sr

    Gecondoleerd met je veel te vroeg gestorven neef. Moest wel even slikken bij je beschrijving van oude mannen en dacht ineens, vergeetachtig als oude mannen zijn: “Waar heb ik mijn harnas nou toch gelaten?”

    Beantwoorden
  11. Ach wat lief Joost….Ik dacht o.a. aan oorlogsmisdadigers dat
    die vaak zo opvallend oud kunnen worden….Het klopt trouwens niet
    wat ik zeg want een gepantserd hart komt vaak in aanmerking voor angina
    pectoris….ach alles draait bij mij om liefde….de universele liefde in al
    z;n gedaantes….

    Beantwoorden

Geef een reactie

