RSS feed

~ ^ ~ DOORWEEFD VAN PAUL ~ ^ ~

Geplaatst op

 

Annet met pa

Met m’n Pa, hoeveel jaar was ik, 15, 16?

Twaalf was ik en er klonken magische klanken vanuit de radio. Zuigende muziek. Je moest luisteren. Het klonk in je hoofd, in je buik.  Je droeg het mee onder al die gebeurtenissen in je leven. Het was een explosie van muziek.

Vallen van de ene adoratie in de andere.

The Beatles!

Johnny Halliday!

The Dave Clark Five!

Dionne Warwick!

Dave Berry!

 

Langzaam was het begonnen met Cliff Richard, Elvis Presley, Neil Sedaka. En daarvoor: Nat King Cole, Frank Sinatra, Andy Wiliams, Ella Fitzgerald, Harry Belafonte, de muziek uit The West Side Story, Tjaikovski.

Nog eerder de radio-orkesten. Dat waren de klanken waarbij ik rustig werd. Huilbaby die in slaap viel.

De wereld bulderde toen al om me heen.

 

Op John was ik verliefd.

Maar Paul is m’n leven lang al bij me.

Het begon voor mij met ‘I wanna hold your hand’

Tot en met: New!

Muziek als zieletroost.

Paul forever.

Voor zolang als dat duurt.

 

annet ©

 

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. zelfstandigjournalistantwerpen

    Paul heeft zijn beste werk toch met The Beatles gemaakt.

    Beantwoorden
  2. Mooi…dat is nog uit de tijd van `de gespierde sansiveria`….
    …en witte kniekousjes….
    maybe I`m amazed…

    grfrap

    Beantwoorden
  3. ….the way I loved you…
    ja en de tijd van rode kniekousen
    rood geblokte blouses en rode spencers….
    grijs geplooide rokken, broekrokken
    en dan zo zoetjes aan de hotpants 🙂

    gran (no granny) 🙂

    Beantwoorden
  4. Nummer nog nooit gehoord geloof ik, maar dat geeft niet.
    Nu wel…!!

    Beantwoorden
  5. ❤ ❤ 🙂 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

