RSS Feed

~ ~ ~ LUCHTIG WATER ~ ~ ~

Geplaatst op

romantic_age_412
Er worden nu al
kinderen geboren
met laarsjes aan
een snorkeltje in en een  
zwemvestje om

Ze komen voor het
nieuwe klimaat
om ons te laten zien
hoe het wordt met
inkopen doen in
een bootje
naar de kapper in je
blootje

Ze leren ons te dobberen
op mooie dagen en
beantwoorden al
onze watervragen

Hoe je een ei moet koken
in een boom
ze komen onze ogen
drogen
als we op zoek zijn naar
onze potten en pannetje
verwelkom ze al die luchtige
watermannetjes

Annette Lemaire ©

kunst: Gwyneth Scally

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. zelfstandigjournalistantwerpen

    Tja, klimaatverandering is een probleem. Daar komt bij dat kinderen steeds minder leren te zwemmen …

    Beantwoorden
  2. zelfstandigjournalistantwerpen

    Weet ik. Ik probeer er een praktische invulling aan te geven :-).

    Beantwoorden
  3. dikkertje dap komt in me op…

    Beantwoorden
  4. Haha, mooi gedicht meis, ik zie die aangekleedde kindertjes helemaal voor me…!!

    Beantwoorden
  5. Ha Annet,een nieuwe tijd breekt aan…een leuk gedicht.
    in een bootje naar de kapper gaan ja….maar in je blootje…
    de afbeelding past er mooi bij.
    Liefs een groetje uit
    de hoge boom.
    Christiene.

    Beantwoorden
  6. Hai Annetteke,

    en ik moet denken aan die iante en die ook daar in die eikenboom in Laren…
    je hebt een mooie combi gemaakt van een prachtig schilderij en jouw gave tekst…

    Zouden we binnenkort met natte voeten zitten?
    Jij niet!
    Daar in Gieten blijft het droog!!

    Dagdag…
    Liefs van Marlou

    Beantwoorden
  7. Marlou, het giet hier wel:)
    Cool hè….ben alweer duizenden
    woorden verder…..doedoe….

    Beantwoorden
  8. Vandaag blog ik wel over hoe je een ei legt in een boom… 😀

    Beantwoorden
  9. Mooi…
    Al surfend op de internetgolven strandde ik hier
    en daar ben ik blij om.
    Mooie en herkenbare woorden, sprankelend en sprekend…
    Jouw site heeft er een volger bij 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

