RSS Feed

Een man wilde over liefde spreken…

Geplaatst op
Antoine Jossing

Een man wilde over liefde spreken.
‘Nee…! Niet over liefde…!’ riep iedereen
en iedereen ging weg of sloeg hem neer,
en de dood keek door een raam:
‘Over liefde…? Belachelijk…!’

Die man trok vleugels aan,
gelijk die van een lijster,
maar groter en radelozer,
en weg vloog hij en zong over de liefde
en de liefde zong over hem, ruiste over hem –

nooit zo verdrietig ging slapen een man
op de achteloze aarde.

Toon Tellegen ©

art: Antoine Joosen

~ * ~ wie weet hoe het met Artafterallart is?

hij zou een kind zijn van Lucebert ~* ~

»

  1. Haaaa Annette!
    Ik ben gek op Toon Tellegen.
    Die schrijft zo lekker.
    Ik hoor het in mijn hoofd als ik het lees…

    Een man wilde over de liefde spreken…

    Love, Marlou

    .

    Beantwoorden
  2. Ha Annet , het is er weer één van Toon Tellegen
    en wat voor één….. mooi ……de afbeelding mooi passend
    Liefs groetjes Christiene.

    Beantwoorden
  3. Ja wat een energie hè die Toon.
    Het geeft je wel energie.
    Niet kunnen liefheben….
    Dat onttrekt energie aan alles

    Amore, Annette

    Beantwoorden
  4. Een heel mooi “Toontje” …!!
    Dat geeft vleugels.
    Fijne dag vandaag.

    Beantwoorden
  5. Fijn hè Toon Tellegen!
    Jij ook Marjolijn:)

    Beantwoorden
  6. Het gaat goed met me, Annet!
    Ach, was ik maar zijn kind geweest
    Dan was mijn liefde van hem sprekend….

    Beantwoorden
    • Héé Marius!!
      Wat een opluchting….gezien je laatste gedicht….

      Ja ik vroeg een keer wie je was en ik kreeg iets wat leek dat je een kind was van….
      Eigenlijk begreep ik de site niet zo goed en durf dat dan niet te zeggen.
      Dan maak ik er zelf maar wat van.

      Hoop dat je weer wat plaatst maar daar ga ik niet over.
      Kusgroet Annet!

      Beantwoorden
  7. Dank Hennie, dank Paul….

    Beantwoorden

Geef een reactie

