RSS Feed

* * * GOUDHAANTJES * *

Geplaatst op

GoudhaantjeSmeets-2

Door een zoete bramenlucht
omringd
begeleiden zingende naaldjes
onze wandeling
lome honden volgen ons in
talrijk berkenblad
een zon werpt vlammen
af
bevestigt onze slome
stappen
we hijgen vermoeid het
brandbos uit

annet lemaire ©

* goudhaantje *

‘teruggevonden gedicht op een Vlaamse site ‘  een jaar of tien geleden geschreven, er waren toen snikhete zomers…..

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Daar zullen er nog meer van komen.
    Mooi

    Beantwoorden
  2. Is de zon bevestigd of bevestigt de zon? Voor uitgave zou ik
    alles nog maar eens goed nalopen en een beetje wieden kan
    geen kwaad al is dat ook een kwestie van smaak, van voorkeur.
    Het valt me op dat je veel adjectieven gebruikt. Dat maakt het m.i.
    minder indringend. Succes met je uitgave!

    Beantwoorden
  3. Annette Lemaire Dank Berbara~ ~ ~
    4 uur geleden · Vind ik leuk
    Judith Huber Prachtig!
    2 uur geleden via mobiel · Vind ik leuk
    Annette Lemaire Dank Judith!
    ongeveer een uur geleden · Vind ik leuk · 1
    Annette Lemaire Dank Frans!
    ongeveer een uur geleden · Vind ik leuk
    Annette Lemaire Danks Jannet!
    ongeveer een uur geleden · Vind ik leuk
    Hannie Sorel Een heel mooi goudhaantjes gedicht
    28 minuten geleden · Vind ik leuk
    Annette Lemaire Dankie Hannie
    17 minuten geleden · Vind ik leuk

    Beantwoorden
  4. zelfstandigjournalistantwerpen

    Ik neig naar bevestigt.

    Beantwoorden
    • Oh ja daar vallen jullie over, volgens Campert is dat niet belangrijk….Het is van tien jaar geleden…ik ben daar blind voor….zal het veranderen…..

      Dit is uit de kattegorie:

      een man met een rimpelige vinger
      wijst naar de maan
      zie je alleen de rimpel op z’n vinger
      of de schoonheid van de maan

      mompelmompel…..

      Beantwoorden
  5. Ha Annet, mooie dicht woorden en een schoon goudhaantje
    was jij het gedicht kwijt…mooi dat je het terug gevonden hebt…
    Ga je dit uit geven…
    liefs groetjes
    Christiene.

    Beantwoorden
    • Hi Christine, ja ik heb heel erg veel gedichten, ze staan verspreid, sommige in backups,
      maar er zijn er ook verloren gegaan bij een andere computer….heb altijd gehoopt dat ik ontdekt werd, wel zo makkelijk….moeilijk om langs uitgeverijen te gaan…gedichten zijn wel opgenomen in bundels en op Meander en zelf 4 bundeltjes uitgegeven……ook in tijdschriften….
      Ik ben zo’n versnipperde Tweelingen…..

      groeteliefs……Annet…….

      Beantwoorden
  6. Al grasduinend door je blog kom ik pareltjes tegen
    een fijne ontdekking!

    Beantwoorden

Geef een reactie

