RSS feed

* ~ * EEN BOOM IS LIEFDE * ~ *

Geplaatst op

woud met lichtboom

meer dan de wereld

is genoeg

een boom die is

een boom die waait

een boom die ruist

het is genoeg

een boom met vlinderringen

z’n tanden poetst met

torrenpasta

z’n haar kamt

met een ribbenkast

meer dan genoeg

gewoon een boom

met takken

tegen het blauw

zoiets wil zeggen

ik hou van jou

ik hou van jou

annette lemaire ©

 

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Een boomvol

    Gesponnen gedicht
    Gedirigeerd door takken
    Geeft een hart van licht

    🙂

    Beantwoorden
  2. plant een boom, wortel de liefde !
    xx

    Beantwoorden
  3. Cor en Jan: m’n halfbroers!

    Beantwoorden
  4. schande, pijnlijk, laat bomen toch bomen!
    mooi en liefdevol verwoord Annet en mooie foto ook.

    Beantwoorden
  5. zelfstandigjournalistantwerpen

    Opgeslagen in mijn hersenschors.

    Beantwoorden
  6. Ha Annet, laat alles ademen wat adem heeft
    een boom die ook nog eens zuurstof geeft.
    jou liefde voor de natuur spreekt uit jou dicht woorden
    mooi…… en ook de afbeelding…… bomen bos.
    Liefs Christiene.

    Beantwoorden
    • Ja Christiene de te kappen bomen hier
      hangen als een molensteen……
      Zal ik naar de burgemeester gaan
      Hij wil vast niet met me praten
      Mannen weten het niet beter en
      luisteren niet naar vrouwen
      Mannen sluiten hun gevoelsleven
      af…..
      En juist deze hebben het voor
      het zeggen…..

      Maar een boom heeft een ziel…..

      Liefs, Annet

      Beantwoorden
  7. Dag lieve Annet…

    dit vind ik zo’n mooi gedicht…
    ik ga er een melodie op schrijven.
    En dan kom ik ‘m een keer voor je zingen…

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    Beantwoorden
  8. je zegt
    en je herhaalt
    tegen het blauw
    en klinkt dan nóg mooier
    ik hou van jou

    grfra

    Beantwoorden
  9. Ha Annet, ik kom je een warm groetje
    brengen uit een koude witte wereld.
    Een dikke knuffel voor jou
    voor de inzet voor de natuur..
    Liefs groetjes
    Chrisitene

    Wat bijzonder dat je Doris hebt gekend!

    Beantwoorden
  10. Wie tegen mensen is die voor de zoveelste keer hun graaierige klauwen uitsteken naar de natuur, die heb ik ongezien lief. Er is nog maar zo weinig en het wordt elke dag minder in naam van het groot monopolyspel.
    Elke gekapte boom is er een teveel.
    Of wij elkaar kennen of niet, Annet… je bent op mijn blog hartelijk welkom.

    Beantwoorden
  11. Het ruisefluisteren van een boom. Heerlijk geluid. Mooi, Annet.

    Beantwoorden

Geef een reactie

