RSS Feed

* ~ * OMDIEDELDAANTJEN * ~ *

Geplaatst op

Duizendvierenvijftig ideeën had ik: o.a. het  concert van Colin Blunstone, magistraal was het, fotootjes van een nog jonge Hetty Blok, foto’s van beuken- en berkengoud maar ik koos voor een gedicht.

Doe er alles aan maar de liefde blijft, er is geen haat, geen afkeer, nou ja soms dan, sssst, we gaan flierefluiten want dat is de betekenis van dit groningse woord omdiedeldaantjen…

In een moment tussen de momenten door zakte ik op de bank en ging poëzie lezen en van poëzie lezen komt poëzie schrijven….dat kán maar hoeft niet….

 

……

Poëzie leidt mij

naar m’n hart

en mijn hart leidt

mij naar poëzie

 

Zeg niks. Ik weet

dat als je gaat dan

nemen wij elkaars

kleuren mee

 

Zoals hemelgeflonker

altijd danst op de toppen

van de zee

dragen wij voor altijd

elkanders liefdesgelaat

elkanders liefdesgeuren

 

fotogedicht: annet lemaire ©

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. en poëzie leidt naar liefde … 😉

    Beantwoorden
  2. en mij brengt het bijvoorbeeld weer een woord van mijn groningse voormoeders, omdiedeldaantjen…. leuk speels liefdesgedicht –

    Beantwoorden
  3. prachtig woord Anne et merci…..

    Beantwoorden
  4. ja…wij dansen op de toppen van de zee…
    mooi gedicht Annet

    Beantwoorden
  5. mijn zusje schilderde een aantal ‘duin-zee’ stillevens…vandaar mijn dans ‘op de toppen van de zee’ … mag ik er een van op jouw facebook plaatsen … ? ~ het is een prachtig stilleven

    Beantwoorden
  6. Ha Annet, ik wens jou veel momenten dat jij op de bank weg zakt
    en gedichten schrijft…….de liefde blijft.
    Mooie foto, met de gekleurde blaadjes.
    voor jou veel kleur op deze maandag.
    Groetjes Christiene

    Beantwoorden
  7. Bonjour Annette!

    Vandaag schijnt de zon zo hevig, dat ik bijna zou vergeten, dat het herfst is.
    maar jouw herfstige foto zet me met beide benen op de grond.
    Al die blaadjes…
    Ik ga het bos in!!!

    En dan zoek ik een bankje in het zonnetje en herlees je gedichtje.
    Dat lijkt me wel wat…

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    Beantwoorden
  8. Ik hoor net: “Ping”
    Komt jouw reactie bij mij binnen!!!
    Ik ga het even lezen.
    dagdag!

    XX, M.L.

    Beantwoorden
  9. Er zij vier belangrijke vragen in ons leven. Wat is heilig? Waar is de geest van gemaakt? Wat is de moeite waard om voor te leven en wat is de moeite waard om voor te sterven? Het antwoord op elke vraag is hetzelfde. Liefde

    Beantwoorden
  10. Heel mooi gedicht

    Beantwoorden
  11. zelfstandigjournalistantwerpen

    En zo leren we en passant ook niet Gronings.

    Beantwoorden
  12. zelfstandigjournalistantwerpen

    nog Gronings …

    Beantwoorden
  13. Ha Annet, een mooi lied mooi gezongen !
    bijzonder dat een Surinamer Gronings zingt.
    Groetjes en een fijne dag
    Christiene.

    Beantwoorden
  14. Foto en gedicht alweer erg mooi!. Geweldig nummer van Arnold Veeman. Thnx

    Beantwoorden

Geef een reactie

