RSS feed

~ ~ De rek is eruit, zei ik ~ ~

Geplaatst op

……..Tegen de fysiotherapeute

Mensen met fibromyalgie hebben last van teveel opgeslagen emoties: verdriet, weemoed, frustraties en pijnlijke herinneringen uit het verleden. Ze lijden, maar verlangen zozeer naar warmte en liefde. Vaak wordt veel van anderen verwacht, maar raakt men daarin gekwetst of teleurgesteld. En dan komt er een punt waarop alles genoeg is geweest, men gaat zichzelf afsluiten. De zintuigen raken a.h.w. afgestompt, alles wordt ervaren als pijn.

~ ~ You were my friend ~~
You came in my home and took from me
All that I had to give
I thought that we would be good friends
For as long as we should live
I had some past experience with
People just like you
But I never thought you were that kind
So what was I to do
You were my friend, you were my friend
How can you stand and lie to me
And look me in the face
I wish I knew what strange disease
Could make you act that way
All the things we did together
I’ve known you for so long
I always did believe in you
How could I be so wrong?
You were my friend, you were my friend
How could you let me down? You were my friend
I guess for the sake of all we had
I should try to understand
But it just doesn’t make much sense to me
To trust in you again
I wish we could forget it all
But I don’t think that we can
Oh, why did this ever happen to us
My best and dearest friend
You were my friend, you were my friend
How could you let me down?
You were my friend
Well, I guess that friendships
All come to an end
Chi Coltrane (tranen)
Al op m’n 21ste grijsgedraaid……

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Geen HTML gebruikt en kan
    het niet ‘purrrrrfect’ krijgen….

    Beantwoorden
  2. being mindfull is giving up purrrrrfectness:)

    Beantwoorden
  3. Oeps… ik word oud. Ik las de tekst en ik dacht : ik ken dat liedje. Echt mooi zong ze niet, maar het leek uit haar tenen te komen.

    Beantwoorden
    • heb net nog getwitterd over leeftijd…L E E F tijd….
      ze zong uit haar hart en dat gepassioneerde….dat vurige….(ze is ook een vuurteken)
      tegenwoordig zingt ze als een ouwe kraai, haha…..

      Beantwoorden
  4. Geplaatst bij Satuka: http://satuka.wordpress.com/2012/07/12/homeopathie-tovenarij-of-wetenschap/

    Je reactie is in afwachting van moderatie.
    12 juli 2012 om 12:10 pm

    Vanmorgen las ik in Trouw dat er maar een felle dicussie moest komen over dit onderwerp. Hoezo ‘fel’ dacht ik. Homeopathie is een zachte geneesvorm die zeer krachtig kan werken.
    Er is ook een groot verschil tussen de ‘gewone’homeopathie en de klassieke homeopathie. De opleiding hiervan duurt 5 jaar. Geen kattenpis dacht ik.
    De homeopaat kijkt naar de mens en zijn omstandigheden (holistisch) de reguliere geneeskunst behandeld de kwaal.
    De homeopaat kijkt naar de mens en zijn psyche.
    Wat is er niet heel?
    Er worden talloze vragen gesteld.
    Zelfs naar je slaaphouding.
    Zo krijg je een bepaald mensentype.
    En voor elk van die types is een piepklein pilletje.
    Het psychologisch portret beslaat minstens 50 bladzijden.
    Belangrijk is dat je eerst jezelf (de homeopaat dus) moet kennen (daar zit hem de kneep volgens mij) want de meeste mensen zijn bang om naar zichzelf te kijken…..Ze denken dat zich een monster in zichzelf bevindt…

    Om niet uit te komen op 50 bladzijden stop ik ermee….

    De homeopathie behoeft niet bewezen te worden het bewijst zichzelf.
    Geloof in eigen kracht!
    Bewijzen is iets voor onzekere mensen die niet vertrouwen op hun gevoel maar op hun verstand.

    Waar het ook om draait is: ben je bang voor een ontmoeting met jezelf of hou je van jezelf…

    Lieg je of zeg je waar het opstaat?

    Vertouw je op jezelf of heb je meer vertrouwen in wat de ander zegt?

    (oh ik zou stoppen)……

    Beantwoorden
  5. Mooi nummer van Chi Coltrane, ik vond haar ook erg knap, uit haar tenen idd.

    Beantwoorden
  6. Ja Marjelle ze was beeldschoon….

    Beantwoorden
  7. Erg heftig stukje Annet … [ als de rek er uit is ]

    Wel goed dat de ouwe kraai nog zingt
    dat is toch een goed teken.

    Groetjes Christiene.

    Beantwoorden
    • Ja dat was het ook..eigenlijk zijn er geen woorden voor….
      Het haakt in op voorafgaande blogbijdrages….zoals de destructieve
      invloed van robotten (mannen die zich als mensen voordoen) lang hield ik het
      nog vol, strompelend vaak en dan nu heeft het zich gesetteld….teveel voor
      één mensvrouw….maar de lach blijft doorbreken net als de zon door donkere
      wolken….én de strakke ambtenarenregels van het Drents Landschap (verboden voor honden, ook aan de lijn en het niet laten liggen van één oversteek over een armpje van de rivier de Hunze..geen wandeling erbij maar eraf! De wilgkap…..)….Leve de soepelen, de flexibelen van de geest!

      Beantwoorden

Geef een reactie

