RSS Feed

MANNEN EN HUN GEVOELSLEVEN (Oh wat eng!)

Geplaatst op

Connected web

 

Mannen zitten vaak prima in hun rationele kant. Ze maken wegwuifgrapjes om maar niet te hoeven voelen. Zo wordt je een robot. Moeders leren ze dat aan of aan. Moeders notabene!

Jongens moeten stoer zijn.

Ze mogen niet vrouwelijk zijn.

Stoere knapen willen we.

En daar begint de ellende.

Jonge jongens weten niets van zichzelf en als er een zogenaamde sterke leider opstaat. Zo eentje met een grote mond dan luisteren ze daar maar al te graag naar. Jonge jongens: vanouds prima kanonnenvoer!

Leer ze verbingen maken. Maar leer eerst zelf als moeder jezelf te ontdekken. Het kan jaren duren voordat je vrede sluit met jezelf. Voel je geliefd en de moeite waard hier op aarde te zijn.

Heel veel mensen weten dit al.

Maar een grote groep weet nog van niets.

Zo kunnen moeders monsters baren.

Leer je kinderen, je zonen dat het veilig is je gevoel te uiten. Je bent niet voor niets op deze wereld gezet. Je hebt een taak, een opdracht. Ga op zoek en vlucht niet in een verslaving. Dan vindt je niets.

Leer ze verbinding te maken met het gras, de zon, de bomen, de sterren, alles wat om hun heen leeft. Dan ben je nooit alleen. Die berk bij je in de buurt reikt altijd zijn takken naar je uit. Die bloem geurt ook voor jou.

Wordt een levenskunstenaar. Vacatures genoeg.

Verbindt je ook met het noorse volk.

Hou elkaars hand vast.

We zijn één, we zijn samen.

* * * Klik hier * * *

Wees geen eiland, geen robot, geen steen….

L E E F!

H E B  L I E F!

 

Simon&Garfunkel waren het zich al vroeg bewust….

 

Annet xa9

kunst: Rhene Johns/Connected

 

 

 

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. He Annet, ik sta er ook tussen, ik heb het gister gedaan, vond het ontroerend.

    Ik doe mijn best met mijn zoon, hij kan gelukkig heel goed verwoorden wat hem bezigheid en hij vertelt me nog alles, hij is bijna anderhalf keer zo groot en hij speelde vroeger met poppen, maar is een echte man, ik geniet van die twee kanten, man en gevoelig!

    Mooie kunst, blije kunst!

    Beantwoorden
  2. Ja Zilver het fascineert me dit onderwerp.

    Ben door de hel gegaan (diverse malen) om in de hemel te komen, een bewust ervaren hemel..schoof steeds via wolken een beetje verder:)

    Nou deze ouwe zemel gaat weer verder:)

    Liefs voor jullie!

    Hartje van Annet (dit is een harteloze laptop)

    Beantwoorden
  3. achter dat harde
    schuilt vaak een hartendiefje
    voor zijn/een liefje

    ach, zonder masker
    redt hij het niet in de groep
    aapjes als b-staakje

    metromannen zijn
    in opkomst, misschien dat zij
    hem ooit aanspreken

    stijlgevoelig als
    ze zijn voor de modelijn
    zou dat best kunnen

    ps
    een prachtige prent,
    Annet, van het man’lijk brein
    waar het nooit stil is

    door de onrust die
    het zelf zaait en gevoelens
    in de knop wegmaait

    een hartelijke 🙂 van marius

    Beantwoorden
  4. Marius: dit schreef ik ‘as vanwege’ Anders maar het hele onderwerp interesseert me mateloos..dank voor uw edele bijdrage in poëziedelen:) van mij ook een 😉

    Beantwoorden
  5. Aad: gelukkig zijn we niet geheel machteloos, één van de voordelen van computeren…

    Beantwoorden
  6. mooie verbinding maak je hier, Annet, prachtgedachte en link naar de vreselijke actualiteit.

    En ja, ik heb mezelf ‘geketend’

    Beantwoorden
  7. Ingrid: I know…dank je in verbondenheid:^)

    Beantwoorden
  8. jan krosenbrink

    een heel verstandige oproep!

    Beantwoorden
  9. Jan: me ingegeven door m’n hart:)

    Beantwoorden
  10. Heeft me zeer geraakt, dank en groet.

    Beantwoorden
  11. Mannen zijn maar gevoelig voor één Dingeding Die ene Gevoels-spriet
    en voor de rest hebben ze “Ballullen-verstand van..

    Beantwoorden
  12. Antoinette Duijsters

    Maar vrouwen leven vaak teveel op emoties en traditie, die moeten ze ook veranderen.

    Beantwoorden
  13. Fulps…oef, raak…groet

    Josh: ben blij dat jij het zegt:) het is toch waar hè, wat een desillusie….

    Beantwoorden
  14. Heldhaftig zelfs om dit te zeggen Josh!

    Een plusje erbij:>)

    Beantwoorden
  15. En we laten iedereen ook een beetje zichzelf zijn – natuurlijk… 😀

    Beantwoorden
  16. In balans zijn is het mooist, maar wij doen al zoveel en passen ons al zovaak en zoveel aan Antoinette.

    Ik kan de mannen zo aanwijzen die hier niet durven komen…dat zit in m’n hoofd en raakt me in het hart….om vervolgens weer door te gaan, altijd maar doorgaan…tot de uiteindelijke overgave…Laat het een Godin zijn die op ons wacht of Moeder Aarde…Tante Wolk….

    Beantwoorden
  17. Ja met grapjes omringd Rami:D

    Beantwoorden
  18. ik heb ook een hand gegeven, volgens mij een mannenhand, drukte op de verkeerde poppetje
    misschien moet ik even terug, kijken of dat te herstellen is

    prachtige link!
    ik twitter hem door
    liefs!

    Beantwoorden
  19. :)) Had ik nog niet gedaan, thanx!

    Beantwoorden
  20. Chiel Kleisen

    Kaan maar een ding zeggen: ik herken me er totaal niet in. Niets van wat hier wordt gesuggereerd komt mij als persoon bekend voor. En toch moest ik vroeger flink zijn, maar dat gold net zo goed voor meisjes…
    Maar ik zal wel de uitzondering zijn, dan.
    Was er iets fijns of naars, dan zeiden mijn kinderen altijd: Je gaat niet huilen hoor, waarna dat natuurlijk juist wel gebeurde. Andere mannen wil ik niet kennen… Groetjes.

    Beantwoorden
  21. Die moeders toch die hebben het maar moeilijk… 😉

    Beantwoorden
  22. In elke oorlog worden moeders als broedmachine ingezet. Dat moet haast wel sporen nalaten. Het is een wisselwerking en het wordt niet beter als er niet een samenwerking ontstaat.

    Mooi gedaan!

    Beantwoorden
  23. Chiel: Will you marrie me:) Adorabele eigenschap, mijn vader huilde ook snel herinner ik me opeens weer…dank je en liefs

    Aline: ligt het ook nog aan ons:)

    Blewbird: zo gaat het wel en zo werkt het, met dank….

    Beantwoorden
  24. Was het maar zo eenvoudig…
    Maar dat is het niet.
    Er is niets rationeels aan stoer willen zijn, in tegendeel. Stoer willen zijn is pure emotie.

    Het is een misvatting om te denken dat een liefdevolle opvoeding kan voorkomen dat iemand later een monster wordt. Niet dat er iets mis is met je oproep, maar het klinkt toch een beetje alsof het de schuld van de ouders (moeders) is als kinderen later een monster blijken te zijn.

    Beantwoorden
  25. jan krosenbrink

    de reactie van Joshua vind ik toch iets te generaliserend. De stelling van Annet vind ik vooral erg goed vanwege de rol die zij de moeders toedicht in deze kwestie. Dat geldt natuurlijk ook weer niet voor alle moeders, vandaar dat ik vind dat de reactie Joshua te generaliserend is. Een beetje Joshua voelt dit aan

    Beantwoorden
  26. 100-woorden: dat jongens laterhun gevoelens niet delen heb ik gehoord van een psychiater, ik was hevig aangedaan, kregen wij vrouwen toch weer de schuld…Ik was bij hem om te praten over hoe ik moest leven met een (dat mail ik je misschien)in de opvoeding is het belangrijk om te laten zien hoe belangrijk het is verbindingen te hebben met alles om je heen….liefde dus….maar dit is meer een kwestie van aanvoelen en deze belevingen zelf te laten zien, eerlijk en oprecht…zoals ik dat leerde van zowel mijn vader (liefde voor de natuur, dieren, kunst) als de vertedering van mijn moeder voor alles wat in de knel zat….beiden waren actief in het verzet, dus opkomen voor onderdrukten….stoer zijn is pure emotie…daar moet ik over nadenken want ik voel er niets bij maar misschien komt dat nog…..

    Beantwoorden
  27. Jan: we hebben allemaal onze eigen manier van uitdrukken…als het maar onderbouwd is en ik voel Josh bijvoorbeeld goed aan…

    Dank voor het reageren…

    Beantwoorden
  28. Ja hoor, ik heb ook een hand toegestoken naar de Noren. Fijn dat dit via jouw site kon.

    Wat betreft jouw onderwerp mannen en hun gevoelsleven…oef, zwaar onderwerp hoor!
    Ik heb mijn zoon en dochter niet bewust traditioneel opgevoed. Mijn zoon heeft ooit een pop gekregen van iemand en speelde daar wel eens mee. Hij is nu een topvader van 3 kinderen, aldus zijn vrouw. Mijn dochter hield van voetballen, mijn zoon niet.
    Mijn zoon mocht huilen en hij werd op dezelfde wijze als zijn zusje getroost. Niks geen flinke jongen zijn. Als iets zeer doet dan moet dat geuit kunnen worden.
    Toch koos hij voor een rationeel beroep (ICTer) waar gelukkig toch ook wel gevoel bij komt. Invoelingsvermogen naar de client heet dat.
    Mijn dochter werd eerst planner bij de Thuiszorg. Nu zorgt ze voor haar eigen 3 kinderen en daarbij nog pleegkinderen bij haar thuis. Toch weer verzorgend dus.
    Het zit in de aard van het geslacht. Vrouwen en mannen verschillen van elkaar maar ik ben het met je eens dat jongetjes niet met opzet getraind moeten worden om stoere rationele mannen te worden.
    Volgens mij houden de meeste vrouwen, op enkelen na, toch meer van lieve mannen die rekening kunnen houden met de gevoelens van de ander.

    Beantwoorden
  29. Yolande, wat leuk dat je reageert, hou ik ook van van inlevende mannen die zich goed kunnen inleven, mannen met een hoog EQ, net als vrouwen, mannen die je leven verrijken x

    Beantwoorden
  30. :)) ben op zoveel praatplekjes….. deze Tweelingen komt aan haar trekken: communiceren…..

    Beantwoorden
  31. Tsja heb net (in 5 afleveringen)een stukje gevoel weggegeven op mijn blogje en gevoelig ben ik, altijd al geweest (en niet vanuit mijn voelsprietje, sorry Joshua). Mooi blog Annet!

    Beantwoorden
  32. Ha dankx Beukmans, níét vanuit je voelsprietje…het kan dus….helemaal niks?

    Beantwoorden
  33. Hèhè Annet, zo kun je het ook lezen 😉
    Joshua generaliseert, niet elke man heeft zijn gevoel in zijn sprietje zitten…

    Beantwoorden
  34. Haha, dank weer , alles wordt anders in de communicatie wanneer de stem en de intonaties ontbreken én de mimiek, wat kan er veel bij komen tijdens het praten:)

    Beantwoorden

Geef een reactie

