RSS Feed

* * * EEN JONGE INA * * *

Geplaatst op

Ina van Faassen o.a.

Vandaag hoorde ik dat Ina van Faassen is overleden.
Hier is ze te zien als 'jong ding' tijdens het jubileum van mijn vader.
Eén van de jubilea.
Hij werd 75 en hij was 50 jaar acteur.
De krantenknipsels in de plakboeken spreken van 'vitaal' en van 'eeuwig jeugdige acteur'.

Maar de tijd haalt alle woorden en alle gebeurtenissen in.

Ik zou nog steeds een Wikipedea maken over mijn pipa!

Op z'n 95ste (!) klaagde hij wat dat er geen werk meer voor hem was.
"Ja'" , zei hij "maar bij Ton Lutz kan ik misschien nog wel een potje breken".
Hij was erg gesteld op Ton Lutz.

Ik herinner me Ina van Faassen als een lieve en charmante vrouw.

Ina van Faassen * 19 november 1928 – 23 juli 2011

Foto: Jan Lemaire Sr, Ton Lutz, Ina van Faassen

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ja, ik hoorde het net op de radio, van Ina…
    Ze was nog te zien in een documentaire over Ton van Duinhoven, vorig jaar…

    Een mooie ode, deze bijdrage, aan Ina!

    Beantwoorden
  2. Annet, weer een uit onze tijd, een knappe verschijning, een bijzondere vrouw. Wat leuk de foto van jouw vader met Ton en Ina.

    Wat was jouw vader nog lang vitaal! xxxx

    Beantwoorden
  3. Kan me haar stem wel goed herinneren… want ik had vroeger een stapel Sprookjes platen, en zij was één van stemmen die deze had ingesproken…

    Beantwoorden
  4. Ik herinner me haar ook nog als een lieve vrouw, wist niet dat ze inmiddels al zo oud was geworden.

    Beantwoorden
  5. Je moet nu maar eens werk maken van je bijdrage aan wikipedia.
    Leuk inkijkje in je plakboek.

    Beantwoorden
  6. Bart: dat heb ik gemist…

    Zilvertje: ja dat was hij zeker, hij ‘speelde’ graag…

    Aline: een mooie stem had ze…

    Marjelle: mooi oud, zag ik….

    Beus: het wordt tijd….

    Beantwoorden
  7. Mooie foto ! Ina van Faassen en Ton van Duinhoven dat waren geliefde acteurs in mijn jonge jaren, vooral in komische tv-programma’s…

    Beantwoorden
  8. Jan: Ton van Duinhoven kwam bij ons over de vloer aan de Rochussenstraat in Rotterdam. Ze waren zeker geliefd ook bij mij…..

    Beantwoorden
  9. Dat zijn mooie herinneringen, Annet !

    Beantwoorden
  10. Jan: voor mij waren het gewone mensen en dat zijn ze ook natuurlijk….of toch niet?

    Beantwoorden
  11. Ach, ja, bijzondere mensen hebben hun gewone kanten en gewone mensen kunnen heel bijzonder zijn…;o)

    Beantwoorden
  12. Maak maar snel die pagina aan Annet, hij hoort daar!

    Fijne dag!

    Beantwoorden
  13. Jan: welja:)

    Nou snel, daat was ook een actrice Nel Snel:) benieuwd of zij nog leeft:)
    Joetoe Zilverlijn!

    Beantwoorden
  14. Nel Snel overleed al in 1987…jeempie…

    Beantwoorden
  15. iconen zijn het
    Ton en Ina

    en voor jou, lieve Annet, je pipa.

    En die wiki… die komt er een keer.

    Beantwoorden
  16. Fotodichter: dank je, wiki zit in m’n achterhoofd:)

    Beantwoorden
  17. Het was een bewogen weekend, ik ga maar weer over op lichtere voet, als dat verdriet doet een mens ook geen goed. Fijne dag!

    Beantwoorden
  18. Ja Zilver om adem te kunnen halen…
    Jij ook meis…je andere reactie is nog niet binnen:)

    Beantwoorden
  19. Ik herinner mij haar nog als “assistente” van Sonneveld, waar ik keer naar toe was in de schouwburg in Utrecht.

    Wat bijzonder dat je een foto van je vader hebt waar zij ook op staat.
    Wist niet dat hij acteur was geweest.

    gr eva

    Beantwoorden
  20. Ha Eva, wat leuk dat je haar gezien hebt én Sonneveld….

    Groet, Annet

    Beantwoorden
  21. wat kan een papa nog meer wensen dan
    een met liefde gemaakt naslagwerkje

    Beantwoorden
  22. Ach Annet: Nel Snel… Jazeker ken ik die nog van de radio in hoorspelen.
    Zij is in 1987 overleden, 79 jaren telde ze…

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nel_Snel

    Beantwoorden

Geef een reactie

