RSS feed

ZES BIJLESSEN IN VERGETEN

Geplaatst op

Vergeten Eindelijk ben ik er in geslaagd je te vergeten! Het is heel moeizaam gegaan, maar ik heb 6 'bijlessen in vergeten' genomen., tegen een halve kroon per les. Na drie lessen ben ik mijn eigen naam vergeten, en ik ben vergeten naar de volgende les te gaan. Daarom meende de professor dat ik vorderingen maakte, 'maar ik hoop' , voegde hij eraan toe, 'dat u niet zult vergeten de lessen te betalen'. Ik zei dat het ervan afhing, of de andere lessen goed zouden zijn of niet: en weet je, de laatste van de zes lessen was zo goed, dat ik alles vergeten ben! Ik vergat wie ik was, ik vergat te eten, en tot nu toe ben ik totaal vergeten de man te betalen. Ik wil je zijn adres geven, omdat je misschien graag bij hem lessen wilt nemen om mij te vergeten.

Hij woont in het midden van Hydepark, en zijn naam is Gnoom Smergel.

tekst:Lewis Carroll

kunstenaar: onvindbaar

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. onvindbaar ken ik goed, Annet
    het is een vergeten neusschilderes
    die onder de verf van dat hemelbed
    een brief schreef over de vijfde les

    naar de inspectie voor zieke volken
    dat ze vergeten was bij welke wolken
    je mocht verwachten dat het weer weet
    wat je zoal wel en wat je niet vergeet

    de inspecteur, die daar niet blij mee was,
    stuurde haar in vegen geletterde klacht
    retour met de boodschap dat men verwacht
    dat het schilderij leesbaar is als glas

    helderheid, mevrouw, is ongeacht uw kwaal
    noodzakelijk voor een steekhoudend verhaal 🙂

    Dank je voor de lach,

    Marius

    Beantwoorden
  2. U kunt nog altijd ‘Vergeet me Nietjes’ kopen of Planten.. Of ‘Vergeet me Nootjes’ bij de Noten bar kopen.Groet
    W E A K E N D ? !!

    Beantwoorden
  3. vergeten is best zolang je het maar onder controle hebt

    Beantwoorden
  4. hmm, zo’n cursus is pas geslaagd als je vergeten bent dat je ‘m hebt gevolgd.

    Beantwoorden
  5. Marius: De besten zijn de slechtsen nog niet. Mits gerimmereerd aan het bovenzonse, gekweeld in het ringelritsen van duurzame sterren die langs de strippenkaart door de nooduitgang zijn gekropen waar zij vrouwen ontmoeten die hun neus uitschoren in het diepst van de ochtend, goedlachs als immer:*)

    Beantwoorden
  6. Josh: het was Lewis die de cursus verzon, waarschijnlijk in één van zijn brieven aan zijn vriendinnetjes…ik vergeet vast je tip hoewel ik er wel aan dacht aan die tweejarigen:)Mooi weekend met humornootjes!

    Vergeten is goed als je er aan denkt Cor:)

    Beantwoorden
  7. Het vergeten van dingen die graag vergeten willen of moeten worden is een zaak die al lang in de vergetelheid is geraakt, ik ben zelfs vergeten wanneer het zich afspeelde.

    Ook ben ik vergeten om welke zaken het ging, maar jou ben ik niet vergeten en dat komt omdat jij mij nooit vergeet.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Vergeetmezilvertjeniet.

    Beantwoorden
  8. Hoe kan ik jou nou vergeten Herdersvrouw…unforgettebble that’s what you are….hoe je dit schrijft is me ontschoten..
    x x x Annxt

    Beantwoorden
  9. nog geen seconde gelee wist ik een spitsvondigheid te schrijven hier en nu ben ik het alweer vergeten….
    hartelijke groet

    Beantwoorden
  10. en dankzij dit vergeetblogje heb ik zilver weer gevonden en zal haar niet meer vergeten

    Beantwoorden
  11. Assyke, nee haar vergeten we zeker niet…

    ik ga de sneeuw uitzetten….als ik het niet vergeet….ploep….

    Beantwoorden
  12. Annet, dat is lief en ik hoor het prachtige liedje in mijn oren.

    Beantwoorden
  13. Absurdisme ten top. Heerlijk

    Beantwoorden
  14. Lees net op twitter over je indianen, ja, vreselijk, ik wist dat niet, ik dacht dat alleen die Amerikanen zo gemeen waren. xxx

    Beantwoorden
  15. Zilver: het was net in het journaal, diep geschokt, ook de luchtigheid hoe de nieuwslezer Jeroen ….overschakelde naar het weer…

    De oorspronkelijke bevolking van het oerwoud (de Indianen) worden stelselmatig uitgemoordt….de Amazone is in bezit van nietsontziende uitbuiters..

    Aan Indianen hebben we niets wordt er gezegd…..

    Greenpeace o.a. doet er wat aan…

    Het is genocide……

    Beantwoorden
  16. Vergeten gaat vanzelf. Moet je niet je best voor doen.

    Beantwoorden
  17. Hai schoon wieveke,

    Lewis Carroll… daar heb ik inmiddels al aardig wat van gelezen.
    Brieven aan kleine vriendinnetjes…
    Hij was een echte woordkunstenaar.
    Als stotteraar kwam hij niet uit zijn woorden, maar op papier daarentegen wist hij de mooiste dingen te verzinnen.
    Het grote kind in hem.

    Mooi!
    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    Beantwoorden
  18. Apiedapie: goud leze’n mien jong:)

    Hiephoi Marlou, ja zo’n man als Lewis Carroll geef je graag het voordeel van de twijfel met zijn voorliefde voor kinderen….Wist niet dat hij stotterde, wel dat het een waterman was, maar dat heeft niets met elkaar van doen…Het kind in hem was springlevend!

    Smok van Annet *

    Beantwoorden
  19. Annet, ik kan niet meer op weblog inloggen, ik zit nu hier: http://zilvertje.wordpress.com/

    Beantwoorden
  20. @ Zilver: wat raarrrr

    Ik krijg die sneeuw hier niet weg:>)

    Beantwoorden
  21. Heee smokkeltje,

    is de hele VK nu opgehouden???
    Wel leuk om een aantal hier bij jou te zien!

    Liefs, Marlou

    .

    Beantwoorden
  22. Ohwawie, is het VKblog weg? Durf nog niet te kijken….

    Tuutje, Annet

    Beantwoorden
  23. Dank voor je uitleg, natuurlijk het is daar, ik weet nog dat ik daar ook eens iets over schreef, in de hoop dat ze zich op tijd konden verstoppen, gruwelijk hè, mensen die zo in harmonie met de natuur leven.

    Zo vind ik het ook zo erg dat we overal maar alles toe-eigenen en als dank de afval die giftig is dumpen, en de mens die er woont leeft in armoede, wij stelen en maken ze ziek met restafval. xxxxx

    Beantwoorden
  24. Ik vind die sneeuw wel leuk, gek, mijn reactie over de indianen van vandaag is weg.

    Beantwoorden
  25. Klopt Zilver, beide reacties kreeg ik binnen maar zie ze niet terug…het zijn de blogspoken!

    Beantwoorden

Geef een reactie

