RSS Feed

! KRIJSENDE VROUWEN !

Geplaatst op

Adam and Eve Klimt

 

 

De vrouwtjes krijsen
weer als katten
nadat hij weer een blinde
opmerking maakte doof
voor haar gevoel
Dan zwijgen de mannen weer
Ze bijt een stuk uit het
aanrecht
en gooit met potten en
pannen
Als ze is uitgeraasd
lacht ze naar hem
en hij lacht terug
terecht
Ze vallen elkaar in
d'armen

Het eeuwige gevecht
tussen geliefden
De zoete oorlog tussen
vrouwen en mannen

versje: Annet xa9
art: Gustav Klimt

Ik hou van jou – Herman van veen

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Mooi…;o)

    Maar gelukkig gaat het er bij ons thuis een stuk kalmer aan toe…!

    Beantwoorden
  2. Al zonder op de link te klikken hoor ik hjem zingen; de zoete oorlog van het minnen.

    Soms lijkt het alsof ons geen ander middel teblijft dan te krijsen. soms.
    Misschien wel té soms…

    Beantwoorden
  3. ik wil de typefoutjes er wel uithalen maar… het lukt niet.
    KRIJSSSSSSSSSSSS!!!

    Beantwoorden
  4. Fijn om me nu met dit gedicht op te fleuren, terwijl het gekrijs nog naklinkt in mijn oren en mijn hart, en ik bezig ben de scherven op te ruimen:-)

    PS; uitgeraasd, met -d. Je mag mijn reactie daarna weghalen, hoor!

    Beantwoorden
  5. Ja natuurlijk Jan:) en dank

    Schrijfkunst: kan het origineel niet vinden, helaas maar deez is ook mooi van Herman, in het begin krijs je niet maar na 100 maal onbegrip blijft er nog maar weinig over..hoewel je het niet wilt…

    een vouwtje is zo gemaakt:)

    Beantwoorden
  6. Haha Chiel en dank voor de verbetering…ik ben onverbetelijk..het Kofschip natuurlijk…of is het onverbeterlijk…in ieder geval zit er een lijk in:)

    Beantwoorden
  7. Weet je dat ik dat nog nooit heb gedaan? Gooien met potten en pannen.
    Zou er iets mis zijn met mij?

    Beantwoorden
  8. Dan valt het hier gelukkig allemaal wel mee… 😀

    Beantwoorden
  9. Denk het niet hoor Kitty…het komt vaker voor…is er wel passie? 🙂

    :)) ja het kan nog erger Rami:)

    Beantwoorden
  10. Ingrid: deze vond ik maar is een andere uivoering die ik op de plaat heb, ook prachtig…maar die LP is…zucht…

    dank je!

    Beantwoorden
  11. Vrijgezel zijn, heeft dus toch zo zijn voordelen :-).

    Beantwoorden
  12. ja zo gaat dat je zegt/dicht het treffend….misschien is het gelukkig krijsen of krijsen van geluk

    Beantwoorden
  13. Cor: dat komt ook voor…maar eerst het kijven bij je onbegrepen voelen, een viswijf worden wat je helemaal niet wilt……

    Beantwoorden
  14. met het ouder worden ga je het spel beter spelen, minder heftig, blijft het servies heel, geen winnaars of verliezers, remise:))

    Beantwoorden
  15. Krijsende vrouwen, ik ben weer weg…….
    Overigens wel een leuk dicht 😉

    Beantwoorden
  16. Anneke: ‘ook al beheersen we het spel, één ding blijft toch gelijk…’ en ‘ik ken allang jouw heksenspel’…remise:)

    Beuk: vluchter! 🙂 et merci..

    Beantwoorden
  17. als oorlogen zo zoet zijn, is geen vrede nodig.

    Beantwoorden
  18. Mooi plastisch gedicht bij het schilderij. Het lied van HvV vind ik subliem.

    Beantwoorden
  19. En ja,’als liefde zoveel jaar kan duren’ die Ingrid laat zien, is ook al jaren ontzettend mooi.

    Beantwoorden
  20. Ja geweldig hè Joke:)

    Beantwoorden
  21. Passie?
    Gelukkig wel maar zonder de pannen :))

    Beantwoorden
  22. Hai lieve Annet,

    dit schilderij van Klimt…
    zo mooi…

    En jouw gedicht er bij.
    je hebt een echte ader aangeboord!

    Dagdag!
    Liefs van Marlou

    .

    Beantwoorden

Geef een reactie

