RSS feed

~ OERBOER ~

Geplaatst op

Oerknal visje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uit een wind van God werden wij geboren: de oerknal

Uit de oersoep kropen wij: de zee

Door een oeroeboeros werden wij aanbeden: Franciscus

Onder begeleiding van oergedreun feesten wij het leven uit: maar maakt het ons gelukkig?

Het oer van moeder Aarde is woedend

Wij ontregelen haar zijn

Wij ontwrichten haar hart

Laten we haar versieren met strikken en strelingen

en kleine zilveren sterrenbossen aanbrengen als pleisters

en zacht zingen, zachtlippig  haar naam vertederd fluisteren

vol bewondering en met diep respect in onze armen nemen

koesterend bewonderend beschermend dansend met open gevouwen

handpalmen

hou haar goed vast!

waarom zou ze ons niet loslaten?

Andrew Gold 

 

annet xa9 dank dat je op aarde was Andrew

 

 

 

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Mooi en gevoelig…

    Beantwoorden
  2. Wees lief voor Moeder Aarde…

    Beantwoorden
  3. Evert: uit een wind va god werden wij geboren, haha schitterend!

    Beantwoorden
  4. Merci

    Hilko
    Evert
    Marjelle

    Deze computer is uit zichzelf overgestapt naar een andere browser (?????)

    Beantwoorden
  5. eerst was er enkel energie en geen materie.
    Met de knal werd energie omgezet in materie.

    Beantwoorden
  6. Kitty: je was erbij! 🙂

    Beantwoorden
  7. andrew, kort weliswaar, maar krachtig.

    Beantwoorden
  8. Hetzelfde respect voor de aarde als dat zij voor ons heeft. Het zou een immense stap in de goede richting zijn.

    Beantwoorden
  9. hai Annet!

    ik dacht, dat ik gisteren hier langs was geweest.
    Maar ik zie mijn reactie nergens.
    Nou… die is dus blijkbaar ook weggeknald.
    Ik heb toen ook nog naar het liedje van Andrew Gold geluisterd en later las ik in de krant, dat hij was overleden.

    Ik ben het met je eens: we moeten de aarde strelen en versieren.
    Allemaal!!!

    Harteliefs van Marlou

    .

    Beantwoorden
  10. Ton: ja dat was deze leeuw…

    Ron: het was voor het eerst..ik was 17 en las dat de aarde bezield was, dat zei de oprichter van Greenpeace en het stond in Vrij Nederland, dit sprak mij meteen aan…van daaruit ging ik verder op onderzoek…
    Dank voor je woorden…

    Hi Marlou, je reageerde gister bij twee andere berichten, gaat dat moeilijk hier? Heb zelf geen idee..
    Ja allemoale..
    Helaas wordt zij geplukt als een ouwe kip:(

    Liefs en van harte:*)

    Beantwoorden
  11. Dat kunnen computers toch niet in hun uppie… 😉

    Beantwoorden
  12. Deze welle Marjelle:)

    Beantwoorden
  13. Uit een wind van God … een big bang met een geurtje aan … 😉

    Beantwoorden
  14. Nee, dat kan niet want ik ben gedeeltelijk van materie en die was er nog niet 😛

    Beantwoorden
  15. Ja zo bedoelde ik het Bert: een goddelijke geur:)

    Kitty: heb je nog een blog ergens?

    Beantwoorden
  16. Hai moppie,

    hoe is het met het VK-blog?
    Bestaat het nog????
    Of hebben ze een verlenging?
    haha! dan komt Afi weer even terug!
    Lijkt me grappig…

    Liefs, Marlou

    .

    Beantwoorden
  17. Marlou: het bestaat nog geloof ik en het gaat verder, het wordt omgezet…maar het fijne weet ik er niet van….ik ben er wat apatisch onder geworden….vind het heel erg wat Philippe R. heeft gedaan….

    Het was wel beter als er meer Afi’s waren geweest…mensen die de krant hadden verrijkt met hun bijdrages en ‘zijn’….

    Kortom meer levensgenieters!

    Het VK-blog zou tot eind juni in deze vorm doorgaan…..

    Liefs, Annet

    Beantwoorden

Geef een reactie

