RSS Feed

NIET PLUIS

Geplaatst op

Duke op stoel2 2011

Nou dat is ook wat met Pluis. Mooie grijswitte Pers opgehaald in Arnhem. Hij was wel wat sloom maar ach ja nieuwigheid. Je schuift vage angstgedachten weg.
Hij at best goed en legde elke dag een drolletje.

Maar de laatste tijd ging het eten moeilijk, zelfs helemaal niet.
Naar de dierenarts.
Onderzoek: er bleek een tandje te zitten in zijn tong (!).
Hoewel het niet helemaal duidelijk was dat het om een tandje ging.
Het was meer een ufootje.
Prikje, pilletjes mee.

Met een spuit eten gevoerd en het pilletje in het bekje gepropt.
Wrijven over de keel om het weg te krijgen.

Hij bleek ook ouder dan was vermeld.
Dat doet een Asiel wel vaker.
Nou ja bijna iedereen doet zich jonger voor toch?
Hoewel dat maar eens een keer afgelopen moet zijn.

Nu is de Hertog vandaag bij de dierenarts voor onderzoek.
Vers van de Pers komt er een telefoontje van de dierenarts.
Er is helaas niets aan te doen.
De nieren zijn aangetast en van daaruit wordt alles aangetast in het lichaam.

Dat wordt weer een grafje delven op landgoed 'De Hemelsleutel'.

Dag lieve Duke.

Nu kan ik even niets meer typen hoor.

Graf duke

Duke – ongeveer negen jaar in de moestuin/poestuin

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Wat een naar bericht, Annet!
    Hopelijk kan Duke met jullie nog een poosje mee in reservetijd, mits het natuurlijk te doen is…voor nu, beterschap gewenst, laten we ervoor duimen!

    Beantwoorden
  2. Wat een verdrietig bericht, ik kom even naast je zitten met een arm om je heen. Ik troost me met de gedachten dat hij in de tijd dat poes bij je was, genoten moet hebben van je oprechte liefde. xxxxxx

    Het is een prachtige foto, van rust en liefde.

    Beantwoorden
  3. @Annet, daar word je bepaald niet vrolijk van, ik leef met je mee. Het asyl gaat echter ook niet vrijuit. Ze mogen daar wel wat zorgvuldiger zijn, zowel in het belang van het dier als de potentiele dierenliefhebber(ster). Waarom laten ze hun dieren niet eerst door een arts onderzoeken.

    Beantwoorden
  4. Dank je Bart. Inmiddels weet je het. Precies een maand was hij bij ons. Van 17 april t/m 17 mei….Het was love at first site!

    Beantwoorden
  5. Lieve reactie Zilver, zoals altijd….
    Ja Perzen zijn ook zo rustig, daarom hou ik van ze….dat trage, dat langzame….

    Dank je Bastiaan. Hij had een tussenstation van een jaar maar wil niemand beschuldigen. Niemand wordt daar beter van. Ik zou het alleen zelf anders doen.

    Leuk dat je hier was!

    Beantwoorden
  6. Al veel dieren in liefde los moeten laten…maar het is het mooist als ze een tijd bij je mogen blijven…het went nooit echt…Dianne….

    Beantwoorden
  7. Ach lieve schat,

    wat een verdrietig bericht.
    Duke is niet meer.

    Dag DUKE…

    Je had wel een lief baasje uitgezocht, maar het mocht niet baten…

    Ga gerust je gang op de eeuwige jachtvelden.

    Hartegroet van Marlou

    .

    Beantwoorden
  8. Lieve Duke zo voor jou op zoek geweest naar een lief baasje, en daar kwam Annet helemaal verliefd op jou. Ze heeft een verre reis gemaakt om jou de mooiste maand van je leven te geven.
    Rust zacht Duke.
    Annet ik hou van jou!

    Beantwoorden
  9. Wat een rot bericht. Niets ergers dan je diervriend verliezen. Sterkte Annet

    Beantwoorden
  10. Triest nieuws, Annet. Sterkte!

    Beantwoorden
  11. o dat is beroerd.. sterkte ermee.

    Beantwoorden
  12. Marlou: ja moge hij immer jagen op de muizenvelden tussen de vlinders. Dank Marlou. Hartekreet van hier.

    Mirjam, wat schattig dat je dit zegt. Wederzijds. Tot hyves. Daar plaats ik nog een foto, die moet nog gemaakt, vandaag een beetje bijkomen….

    Paco: kende hem nog maar een maandje maar dikke liefde. Hij spinde me toe.

    Marjelle: dank, hij was me dierbaar….

    Van Suiker tot suiker: een dankkoekje voor jou….

    Beantwoorden
  13. Op de een of andere wijze dacht ik dat Duke nog steeds tot de levenden behoorde. Ondanks dat je schreef dat er niets meer aan te doen was, door de zieke nieren. Mijn katten zijn ook bijna allemaal gestorven aan nierfalen, dus ik zou de boodschap toch begrepen moeten hebben..
    Maar lieve Annet, ik heb het al eerder gezegd: als ik een dier was zou ik graag bij jou wonen, al is het maar voor een maand..Duke heeft geluk gehad.
    Troostkus van Marijke

    Beantwoorden
  14. Ach, wat een ontzettend triest bericht.
    Langoed de Hemelsleutel, wat mooi bedacht.]
    Echt des Annets!

    Sterkte!

    gr eva-

    Beantwoorden
  15. Wat naar 😦

    Slecht van het asiel. Ik zou er toch naar terug gaan als alles een beetje is bezonken.

    Heel veel sterkte gewenst voor nu.

    Liefs, Kimm

    Beantwoorden
  16. Ik sprak ook een beetje in symboliek omdat Duke nog op aarde was…en ik had hoop omdat hij zo’n sterke wil had, maar hij at niet meer…..heb nog een wandeling met hem gemaakt toen het zonnetje scheen, hij vond het interessant maar keek niet naar een vlindertje en ging na twee rondjes liggen…en hij ging zo schattig liggen…

    Kopje voor jou. Dank dat je even langskwam…

    Eva: de hemelsleutel groeit hier in het wild! Het is een roze sedum. Je kent hem vast wel….bloeit in de nazomer, een echte vlinderplant…groet!

    Nee hoor Kim. Ik neem niemand iets kwalijk. Wie zonder zonden is….Ik krijg er Duke toch niet mee terug.

    Dank je (heb al heel wat poezen gehad)en andere dieren….niet dat het went hoor maar het is niet nieuw….liefs!

    Beantwoorden
  17. maar de hertog heeft een mooi leven bij je gehad…sterkte Annet

    Beantwoorden
  18. Lasja: een beetje kort, c’est la vie et merci

    Beantwoorden
  19. ach gossie
    ik vind het voor jullie allemaal naar

    lieve groet Moonfairy

    Beantwoorden
  20. Dag lieverd,

    wat heb je een mooi plekje voor hem gemaakt.
    Heel lief.
    Duke had een heel lief baasje!

    XXX! Marlou

    .

    Beantwoorden
  21. Een mooi plekje, Duke verdiende het!

    Beantwoorden
  22. Lieve groet terug Moonfairy

    Ik blijf maar bedanken:)ik ga je lezen Marlou, kom naar je toe…

    Zeker Bart!

    Beantwoorden
  23. Ergens op een lief klein plekje,
    ligt een stukje aarde bloot,
    voor veel liefde na de dood.
    Rust zacht lieve Duke!
    Lieve Annet vindt even de
    woorden niet voor zoveel verdriet.
    hvj dikke knuffel Mirjam

    Beantwoorden

Geef een reactie

