RSS feed

! NA DE STOFSTORM !

Geplaatst op

Zandstorm mei 2011

 

Nu moet (mag) ik ook wel weer eens een blogshekkie draaien. Ik heb nog wat logvloeipapier. Dan draai ik zo'n toeter, net of ik een joint draai maar dat heb ik nooit gedurft. Later begreep ik dat je bang bent de regie over je leven te verliezen. Het zal zo wezen. Het is zo draaierig en rollerig om me heen. Waar vind ik het rustgevend vliegend middelpunt. Ik zal het zelf zijn. Als een bron van rust en innerlijke vrede in een woelige wereld vol andersdenkenden en andersvoelenden. Door het gezang van de vele soorten vogels kwam ik tot rust. Er is weer een vogel bij met zo'n zilveren lied. Dat schijnt de heggemus te zijn. Het is geen mus maar hij heet toch mus. Net als ErasMus:)

Dit voorjaar vonden we de resten van een buizerd in het bos. Ik had ze al gemist in hun cirkelingen die ze draaien in de lucht. Het was een echtpaar. Ze blijven hun leven lang bij elkaar. Maar God wikt en de mens beschikt. Wel verdraaid, ze lijken op ons. Eten ook vogels! Weg ermee. Knal, poef, gifkrimpend dood!

In een nieuwe waterarm van de Hunze zag ik vanuit de auto een eendenechtpaartje.
Dan pas is het echt!
Net als een jonge boom, net geplant waarin een vogeltje gaat zitten.
Een gevederde bevestiging van het zijn.
Dan pas is het water echt.
Dan pas is de boom echt boom.

Gelukkig veel bijen gezien rond de ooievaarsbekjes.
'Hommels' zegt vechtgenoot.
'Ja natuurlijk' wil jij nog wat hommelhoning in je thee?'.

Vanmiddag even eruit. Naar Assen. Over de markt, wat een leuke tassen! Marokkaans of Indiaas. En ook kleding voor als je buikdanst:)
Naar de Vaart. Er is weer water. Teruggebracht naar hoe het was. Sfeervolle huizen langs de kade.
Daar even gezeten. Het ruikt er naar vroeger. Naar Rotterdam….de Coolhaven…..Ook nu in de hoeken rommel. Het water ruikt naar een mengeling van vis, olie en nog wat. Maar nu zie ik ook de glinsteringen op de golfjes.

Langs de Toko voor rozenwater en wat kruiden zoals Kumara.
Leuke eigenaar, hij kijkt me aan met pretoogjes. Zijn buik hangt over zijn broekriem en hij maakt grapjes.

In Assen vraagt een aardige jongen of we een Volkskrant willen.
Ja hoor en ja een goede krant.
Nee, ik lees nu Trouw.
Ik had willen zeggen dat ik daar een blogger was maar dat de hoofdredacteur dat gesloten heeft en hij wil niet weten wat hij daarmee aangericht heeft. Maar ik laat het zitten.
Zinloze info op zo'n mooie zonnige dag.

Langs reeënpaadjes terug naar huis.
Heerlijk opgefrist is de tuin na een lange nachtelijke regenbui!

foto: vanuit het raam, langs de kattenkennel richting Schipperspad….

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Mooi verhaal

    Beantwoorden
  2. heel wat stof om over te schrijven … 😉

    Beantwoorden
  3. Trouw aan Trouw en toch een Volkskrant van huisgenoot P.? 😉

    Beantwoorden
  4. Antoinette Duijsters

    Leuk blog Annet, met humor.

    Beantwoorden
  5. Dank je huisgenoot H. 🙂

    Gespreksstof tot en met B. 🙂

    Ja Trouw past me beter maar het was weer leuk zo’n VK, VKblogger G. 🙂

    Gelukkig Antoinette, schone groet van A. 🙂

    Beantwoorden
  6. dan was ik je in assen misschien bijna tegengekomen.
    ik zou ook even gaan maar kreeg onverwacht een oppaskind.
    het mooie van zo’n (mid)dagje stadten vind ik altijd hetterugkomen in de rust en het groen van het buiten, van mijn dorp:))

    Beantwoorden
  7. Anneke: ja vooral wanneer je uit Groningenstad komt…het wordt steeds stiller steeds leger en nu steeds groener, geweldig…die tegenstelling – maar zie in Assen en Grun ook mooie bomen én planten…de natuur zoeken in de stad zoeken en vinden is een waar avontuur…(jee wat ben ik braaf) 🙂 Hoop dat het leuk was!

    Beantwoorden
  8. Help ik Annet kan niet meer loggen, dit krijg ik te zien:

    eze verbinding is niet beveiligd

    U hebt Firefox gevraagd een beveiligde verbinding
    op te zetten met beheerpagina.web-log.nl, maar we kunnen niet bevestigen dat uw verbinding beveiligd is.

    Normaal gesproken zullen websites vertrouwde identificatie
    tonen wanneer u een beveiligde verbinding wilt opzetten, om te bewijzen dat u naar de
    juiste plek gaat. De identiteit van deze website kan echter niet worden bevestigd.

    Wat moet ik doen?

    Als u doorgaans zonder problemen verbinding
    maakt met deze website, kan deze fout betekenen dat iemand de website probeert
    na te bootsen en kunt u beter niet verdergaan.

    Technische details

    beheerpagina.web-log.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.

    Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat het uitgeverscertificaat onbekend is.

    (Foutcode: sec_error_unknown_issuer)

    Ik begrijp de risico’s

    Beantwoorden
  9. Doet me denken aan het mussengedicht van Jan Hanlo, daar had ik het vandaag nog even over. De Engelse vertaling is ook top. 😉
    Leuk blog, heb met je meegelezen en -gelopen.

    Beantwoorden
  10. Stuift best bij jullie. Hier nu een beetje regen voor het stof..

    Beantwoorden
  11. Super leuk blog. Heel speels geschreven en ik kon alles visualiseren.

    En weer wat geleerd over de buizerd. Ook hier in het zaanse zijn ze veel te vinden.

    De erasMus heb ik nooit gezien. De heggemus denk ik ook niet.

    Ik ga even verder lezen. Word erg vrolijk van je logjes en ohja.. ik durf ook geen joint te roken hoor. Bang voor het verliezen van de controle en bang dat het misschien te leuk of te lekker zal zijn.

    Ik vind het prima zoals ik nu ben. Controle over jezelf hebben is een groot goed.

    Liefs, Kimm

    Beantwoorden
  12. Hai Annetje,

    wat een leuk verslag van alles wat je om je heen ziet en meemaakt…
    Ik heb eens een stukje wietchocola gegeten.
    NOOIT DOEN!!!
    Ik ben er doodziek van geweest. Ja werkelijk.
    Heb toen zelfs 112 gebeld. Kxea-je-nagaan…

    Wij hebben dat allemaal niet nodig.
    Wij zijn al stoned van onszelf!

    Lekker he… dat regentje…

    liefs van Marlou

    .

    Beantwoorden

Geef een reactie

