RSS Feed

Naamdagen

Geplaatst op

De dagen zijn de
dagen of ze nu
lange oren hebben
of niet. Stilstaan
bij het lijden in het algemeen.
We doen het zelf.
Wij gaven de dagen namen
maar ze wilden dat misschien
helemaal niet.
We gaan door de dagen zoals ze zijn.
Onbenoemd of benoemd.
Ook wij kregen namen om ons te benadrukken.
Om ons te vieren of te gedenken.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Jouw gedicht is zo waar. Ik denk vaak aan ‘de dingen’ die onbenoemd zijn, maar er toch zijn. Ook aan alles wat wel is benoemd, maar zo ongrijpbaar is. Dan denk ik, alles is, maar het is niet van mij, ik maak er wel deel van uit.
    Vandaag noemt men tweede paasdag. Zonder deze benoeming zou deze dag ook geheel zichzelf zijn..
    Maar toch, een fijne tweede paasdag gewenst, lieve Annet.

    (Annet is een mooie naam, past echt bij jou!)

    Beantwoorden
  2. Tweede paasdag is niet meer wat het geweest is. Men beperkt zich niet meer tot een brunch maar moet zonodig boodschappenkarren voor zich uitduwen. We zagen het, op zoek naar cultuur, die door de karren werd doorkruist.
    Winkeldag zou hier een passender benaming zijn, omdat ik aan “shop”dag een hekel heb.

    Beantwoorden
  3. Kan me helemaal vinden in je woorden Marijke..hoewel ik op dit moment weer uit die sfeer ben die ik vanmorgen had…die gedachte was net geboren….be altijd blij als die officiële dagen voorbij zijn…en de vrijheid er weer aankomt….Annet komt van Anna dat lieftallige zou betekenen, haha, gelukkig heb ik ook andere kanten om het in evenwicht te houden:))

    Beantwoorden
  4. typen gaat niet vanzelf op dit laptopje….

    Beantwoorden
  5. Ingrid: ik heb helemaal niets met tweede paasdag, al die evenementen die georganiseerd worden, ik vermaak mezelf wel:) zo zaaide ik klaprozen vandaag en hoop snel op regen…:)

    Beantwoorden
  6. Lieve Annet,

    tweede paasdag??
    Ik doe niet eens aan eerste paasdag!!

    Maar die vrije tijd vind ik heerlijk en dat mooie weer als kadootje er bij…
    daar geniet ik wel weer op en top van.

    De namen van de week… ik vind het wel makkelijk, dat ik weet hoe ze heten.
    vandaag dinsdag. Ik ga zo een brief aan mijn lief schrijven.

    Dagdag!
    Liefs van Marlou

    .

    Beantwoorden
  7. :)) ja het is wel makkelijk….
    soms heb ik de diepste gedachten…
    hoe ver kun je gaan…
    tot je bij de bron bent….

    vanmorgen dacht ik zelfs ‘ik wil me scherpen aan de scherpste geest’ capsies hè en toch meende ik het….ik voelde hoe m’n geest zich sleep tot een ronde steen, bergkristal…

    Hoe kun je de zee duwen Marlou
    ik doe het niet meer….

    Liefs! Annet

    Beantwoorden
  8. Je gaat toch nadenken als je dit leest

    Beantwoorden

Geef een reactie

