RSS Feed

^ ^ ASIELZOEKER GERED ^ ^

Geplaatst op

Soesja in het groen

 

 

'Je kunt de zee niet duwen' – tot drie keer achter elkaar trek ik dit spirituele kaartje.
En iedere keer zit er een zee van tijd tussen.
Ik voel het ook aan m'n water….
Er zit ook geen beweging in de Rocky Mountains, tenminste niet als ik er zelf tegenaan zou duwen.
Daarbij is de kans ook erg klein dat ik ooit in de buurt zou komen van dat gebergte.
Ik ben al blij als ik eens in Eexterveen kom:)
Nou ja en dan afgelopen zondag die reis naar Arnhem!
En dan te weten dat ik vier adressen daar heb om 'ooit eens langs te komen'….
Nee dat konden we de Perzische kat niet aan doen.
En ook onszelf niet, al die emoties.

Wie wil loslaten wat hij innig liefhad?

Het is de titel van een column geschreven door Jan Greven, oud hoofdredacteur van het dagblad Trouw.
(helaas heb ik de datum niet genoteerd).
Het is een opeenstapeling van wat voor mij nieuw is.
Verrijkende inzichten, ik word er blij van.
Zulke stukjes dragen me de dag door.
Dagen waarbij je bedolven wordt onder berichten over bloedbaden, lijken hier, lijken daar.
Alsof de hele wereld brandt.
En dat is niet zo.
Je hoeft alleen maar aandacht te geven aan uitsluitend het negatieve en hup het ellendige journaal is geboren.

Maar goed.

Ik heb nu het stompneusje dat m'n aandacht heeft.
En al het andere dat verzorging nodig heeft.
De moestuinteilen die ingezaaid worden.
De moestuin zelf.
De siertuin.

En het nietsdoen.
Je overgeven aan het zijn.
Alsof dat al niet genoeg is.

Vroeger thuis stond dit boek onder andere in de boekenkast:
'De wereld gaat aan vlijt ten onder' door Max Dendermonde.

Helemaal mee eens…..

foto: Spinnekop Soesja in het tuinreservaat (met officieel bordje!) van Vroege Vogels….

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Dit blog heb ik geplaatst op Facebook maar daar verdwijnt-ie steeds…???

    Misschien omdat ik het begin van mijn blog heb weggehaald???

    Beantwoorden
  2. en dan te bedenken dat in mijn jonge jaren ‘vlijt’ nog een rapportcijfer kreeg.

    Beantwoorden
  3. overigens heb ik dit blog via facebook gevonden, dus dat werkt naar behoren lijkt het.

    Beantwoorden
  4. Antoinette Duijsters

    Wat een lieve foto.

    Beantwoorden
  5. ton: wat weet je dat nog goed:)

    later zag ik dat het er twee keer stond:)

    Antoinette: zo is ze ook:)

    Beantwoorden
  6. Precies, lekker aandacht geven o.a. aan Soesja, de moes- en siertuin, Annet, en dan vooral ook af en toe niets doen… en de zon op je gezicht voelen. 🙂

    Beantwoorden
  7. als je je zelf zoekt kun je die niet finden
    wat dat betreft is facebook net real life

    Beantwoorden
  8. het gedicht op marlou’s blog is dan zo mooi.
    its a good world after all:))

    Beantwoorden
  9. Leuke foto van Soesja, zo alert… 🙂

    Beantwoorden
  10. Marjelle zelf vrede zijn, zelf in vrede leven…al dat gedoe met die haantjes in hun strijd…

    Het stond er echt niet Assyke….techniek en de ongrijpbaarheid ervan……wij zijn er wel, omarming van mij en de zon (zonsmaailie)

    Beantwoorden
  11. steeds zoekend naar verzoening opengehaald door hen die in oorlog leven met zichzelf en daardoor met een ander brengt poëzie vaak troost Anneke, sprak dominee Lemaire:)

    Bart: ze ziet vast een vogeltje maar zo kijkt ze ook wel als ze verlegen is:))

    Beantwoorden
  12. En ja hoor….vandaag trek ik weer het kaartje: je kunt de zee niet duwen…
    Amai, roep ik uit in m’n eentje….dit kán niet waar zijn maar het is wel zo….

    Ongelooflijk!

    Beantwoorden
  13. Dat van die negatieve aandacht… daar geloof ik ook in.
    Dat waar je aandacht aan geeft groeit!
    En daarom kijk ik helemaal niet naar het nieuws en lijken en gedoe…

    Misschien niet goed.
    maar ik probeer me te focussen op het goed.
    Op zo’n lieve kat bijvoorbeeld en op het helen van de aarde…

    En daarom ga ik jou nu een ontzettend fijne paas toewensen met alles wat er aan vast zit aan leuke dingen.

    Ik vestig mijn aandacht op het goede.
    En daarom geef ik je een dikke knufffff,

    liefs, Marlou

    .

    Beantwoorden
  14. typisch, alleen maar zijn daar ging mijn blogje vandaag ook over.

    liefs!

    suikersuiker

    Beantwoorden
  15. Marlou, ik ben juist benieuwd naar het nieuws…maar het is teveel van erg de laatste tijd….en toch blijf ik benieuwd…het is de realiteit…ik heb vaak radio 2 aanstaan..musica!…maar dan doorspekt weer met dat ellendige nieuws (ouds)en ik krijg ook wat van die oppervlakkigheid van radio 2. Zoekend naar de ideale zender….waar luister jij naar? Ik luister ook graag naar de stilte…..

    Zucht.
    Liefs van Annet

    Beantwoorden
  16. Suiker: geen toeval, ik geloof daar niet in, hoelang zeg ik dit al?

    Liefs!

    Beantwoorden
  17. een moestuin…die zou ik ook wel willen…op loopafstand van mijn huis!

    Beantwoorden
  18. Lasja: of in potjes en pannetjes op je balkonnetje? Ik verbouwde vroeger aardappels in een plantenmand op mijn kamer in Schiebroek:))

    Beantwoorden
  19. Bij ons stond vroeger een boek in de boekenkast met GOEDE RAAD IS DUUR. Heb ik nooit begrepen, ook nooit gelezen. Toch heb ik er wat van meegekregen, want goede raad geef ik nooit, niet omdat het te duur zou zijn maar omdat het niet nodig is. Jij voelt zelf aan je (zee)water wat goed is en wat niet.Zoals bijvoorbeel een hulpeloze lieve kat een nieuw leven geven. Dat IS gewoon goed..

    Beantwoorden
  20. Marijke: ik heb hier twee boekjes ‘Goede raad’ van Winnie de Poe en ‘Sombere raad’ van Iejoor. Ik wou dat meer mensen vertrouwden op hun intuxeftie…dat mens voor wie ik die kaartjes trok weet dat wel maar volgt het hart niet…Gelukkig deden Duke en ik dat wel:) Dank voor je lieve wijze woorden:~)

    Beantwoorden
  21. Lieve Annet,

    je vraagt: war luister jij naar?
    Dat zal ik je vertellen: meestal naar……..NIKS!

    Ik heb namelijk al bijna 20 jaar oorsuizen,
    oftewel tinitus. dat betekent, dat ik een hele hoge felle piep hoor in mijn hoofd, links en rechts en boven de oren.
    dat is zo vermoeiend, dat ik daarnaast het liefste niks hoor. Klote-ziekte.

    Maar…
    soms draai ik een mooie CD. En daar geniet ik dan wel volop van.

    Dagdag!
    maak er wat van vandaag…
    Liefs van Marlou

    .

    Beantwoorden
  22. Marlou: vanmorgen dacht ik nog ‘ik luister naar radio Tuin’. Vooral in deze tijd. Ze wedijveren, de vogels om het mooiste gezang….

    Hè get dat je dat hebt.
    Gelukkig kun je nog genieten van een ZeeDee…

    Laifs, Annet X

    Beantwoorden

Geef een reactie

