RSS Feed

Lotgevallen met de Breezefiets

Geplaatst op

 

Breeze

Met m'n Zilverbriesje gaat het niet goed. De Breeze met electrieke aandrijving gaat terug naar waar hij vandaan kwam. De importeur is Neckermann.

De fiets is zo nieuw dat er slechts een summiere beschrijving bijzit. Vechtgenoot vond dat de fiets te weinig bijsprong bij sterke tegenwind. Nou vond ik dit niet zo'n bezwaar want een beetje inspanning kan geen kwaad maar het hoort niet.

Ik weet niet eens waar hij gemaakt is (China, Hongarije?)  en nu moet briesje alweer terug. Naar de werkplaats waar Bert hem onder handen zal nemen.

Ik schrijf dit maar even op want er wordt nogal wat aangeklooid tegenwoordig. Denkend aan Radar.

Binnenkort wordt hij dus opgehaald en wie weet wanneer ik hem weer terugkrijg.

Ik luister even naar Gary Jules met Mad World. Met leuke flashmob….

Weemoed ligt altijd om de hoek.

Hoe zou het met Levi zijn?

 

 

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. dacht aan Breezer…
    zou Annet dat echt drinken?

    maar het gaat om een geheel andere vorm van ontspanning:-)

    de komende weken gaat het waarschijnlijk hard waaien, tenminste dat is wel gebruikelijk in deze tijd van het jaar, hopelijk is hij dan weer terug
    en anders op je gewone fietsje

    Beantwoorden
  2. 🙂 daar dacht ik ook nog aan….zie je mij daar niet voor aan Assyke:))
    grappig dat je zegt dat hard waaien gebruikelijk is in deze tijd van het jaar, in ‘mijn’ tijd (sprak opoe) was dat niet zo…kan ik daar weer over nadenken….

    hier in de open vlakte waait het altijd….ben dol op briesjes maar harde wind en dan trappen, yech:)

    Beantwoorden
  3. Gedicht van Levi Weemoedt (pseudo van Isaxe4ck Jacob van Wijk)

    Hamlet

    Ik hier alleen. Jij in Den Haag.
    Zijn of Azijn. Dat blijft de vraag.

    Zij zat van Amsterdam tot Hollands Spoor te breien,
    o lief gezichtje! Vlijtig slonk de kluwen wol.

    Ik lag in ’t bagagerek schuin boven haar te schreien,
    ’t liefst kroop ik naast haar, maar de hele trein zat vol.

    ‘k Zoog op mijn kaartje, ach! ik kon geen smoes verzinnen!
    t Was bitter afzien onder reiswieg, weekendtas

    en diplomatenkoffer. Langs mijn regenjas
    viel in haar blousje soms een hete traan naar binnen.

    Maar zij liet al die tijd niet ’t kleinste steekje vallen:
    de naalden stampten, ja, ze breide als een trein!

    Haar borstjes hupten als twee jonge tennisballen
    en ik wou liever niet meer hier op aarde zijn …

    Wáár heb jij toch zo deeg’lijk leren breien?
    Bij Schoevers? bij de Vos? de L. 0. I. ?

    En ik, waar leerde ik zo droevig schreien?
    Waar leerde ik de eerste melancholie..?

    Beantwoorden
  4. bij jou denk ik eerder aan kopjes kruidenthee:)

    Beantwoorden
  5. Dat is pech, Annet!
    Hopelijk ga je weer als een breeze, als-ie weer terugkomt…
    We mogen op zijn tijd ook wel eens wat meewind hebben, toch?

    Beantwoorden
  6. Assyke, zo staat het ergens op Google, helaas staat daar nog meer verkeerde info op…maar kruidenthee…niet slecht:)

    Beantwoorden
  7. Hi Bart, ja het ding valt wat tegen, ook erg zwaar (33kg) niet zo wendbaar als de Spartamet die ik toen had. Ik heb nog geen ervaringen kunnen delen met andere Breeze-gebruikers….de wind mee zou wel fijn zijn ja:) ik moet denken aan de Dikke Deur die vaak op huilerige toon zei ‘ik heb ook altijd pech’…:)

    Beantwoorden
  8. Antoinette Duijsters

    Annet, zelf trappen is nog altijd beter, blijf je fit bij. Bij mij komt er geen elektrische fiets, ook al had ik het geld.

    Beantwoorden
  9. Nou ja Antoinette, ik bepaal dat liever zelf heur.

    Vrijheid, blijheid en het is mijn keuze. Bljf jij maar liever trappen. Op een e-fiets trap je ook mee trouwens.

    Beantwoorden
  10. Hai Annet,

    wat een rampzalige fiets.
    Goed, dat-ie teruggebracht wordt.
    Maar… gewoon omruilen voor een betere!

    Ik neem er pas een als ik 65 word.
    En dan alleen voor de langere einden.
    Een tochtje naar Noordwijk bijvoorbeeld: heen gewoon fietsen en terug met de motor aan.

    Ben benieuwd of dit muisje nog een staartje heeft.

    In ieder geval een rustig en luchtig weekeinde toegewenst!

    XXX, Marlou

    .

    Beantwoorden

Geef een reactie

