RSS Feed

LENTELACH

Geplaatst op

 

Lentelach

 

Kom hier leg ik de lente
als een loper voor je neer
van alle elementen is
dit de meest prille het
eerste begin zo teer
en dit is zo mooi
elk jaar word ik opnieuw
verliefd op jou
elk jaar loop je weer
uit
hoe dieper ik snoei
hoe mooier je bloei

gedicht en tekening: Annet xa9

bijdrage Assyke's lenteprikkel

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Doe mij maar een Lenteloper
    rood is niet mijn kleur
    ik hinkel graag
    soepeler beweeg ik
    op kleurengeur

    Mooie lente Annet

    Groet van Ragfijn (in mijn RSS lijstje)

    Beantwoorden
  2. idd zo diep heb ik mijn vlinderstruiken ook weer gesnoeid:))

    Beantwoorden
  3. Jouw gedichten met tekeningen ontroeren mij én maken me aan het lachen. Knap dat je dat telkens weer teweeg kunt brengen bij mij.
    Hoe doet u dat toch mevrouw Lemaire; ontroering en humor samen laten komen?

    Lentekus van Marijke

    Beantwoorden
  4. hoe dieper ik snoei hoe mooier je bloei
    hoe waar!!
    en niet alleen bij de planten….
    groet je

    Beantwoorden
  5. Rag: ik kan niet bij je komen…maar ik vind je wel;)

    Anneke: zo raar de laatste winters behouden ze hun blad….bij jou ook?

    Marijke: met bloossmiley;)

    Svara: nee niet alleen:)

    Beantwoorden
  6. je kan bij ragfijn komen onder andere via het bijdragenoverzichtje op mijn blog
    maar mijn blog is zelf een onneembare vesting geworden vrees ik, ik kom er als beheerder al nauwelijks binnen

    heel mooi, vooral die sprietjes met bloemetjes in het haar
    de seventies mogen best terug komen, lekker altijd lente:-)

    Beantwoorden
  7. Woorden wuiven
    als jurken
    als lenteblad

    is zij van de schilder Waterhouse, deze schone?

    Beantwoorden
  8. Assyke: inmiddels gevonden hmm ja als ik terugdenk: altijd lente…..geen uitwassen in het weer….

    Nou je het zegt Ingrid…ik nam deze over van Hyves…..het is hier bijna onmogelijk je widgets te plaatsen…

    Beantwoorden
  9. er groeien vlinders uit
    mijn muzes oor….

    die muze is trouwens niet goed snik….

    Beantwoorden
  10. Had Rutte het niet over: “snoeien om te groeien”?
    “Snoeien om te bloeien” klinkt veel mooier 😉
    Fijne lente gewenst!

    Beantwoorden
  11. Daar kun je eind op inspelen Aad:)

    Lieve lentegroet;)

    Beantwoorden
  12. wat een ontzettende leuke tekening en je gedicht is als de lente zelf: licht en vol verwachting

    Beantwoorden
  13. Prachtig, die combinatie

    Beantwoorden
  14. Graag, leg ik de lente-loper ook voor jou uit, lieve Annet!
    Alles ontwaakt.
    Alles komt uit.
    Het mooiste jaargetij,
    tot besluit;-)
    Liefs van hier;-)

    Beantwoorden

Geef een reactie

