RSS Feed

* ZEG GROENTENMAN WAT ETEN WE VANDAAG? *

Geplaatst op

 

VoedselketenTsjatsjatsja wat zullen we eten?

Nou dat is sla en sla en sla en nog allerlei rauwkost.

's Morgens beginnen met een bakje fruit. Bij AH bevroren aardbeien en kleinfruit gekocht. Nu weer vergeten te laten ontdooien. Even naar beneden. Zo dat is weer okidoki.

Back tot nature. Zoals de apen eten of (als er nog natuurvolkeren bestaan) eten zoals zij, nou ja iets meer aangepast dan.

Jaha, want mijn suikerwaarde was te hoog. En anders moet ik gaan spuiten. Spuiten of slikken dus. Ik koos voor het laatste…..

Had niet gedacht dat het allemaal zo lekker was. Maar man oh man wat een waark. Hoewel het valt ook wel weer mee.

Soms heb ik visioenen van gevulde koeken, lekkerbekjes, frietjes, pannenkoeken, lasagne, kaastosti's en ander verbodens. Maar die momenten gaan weer voorbij.

Het zijn de koolhydraten die het hem doen!

Dat zijn de boosdoeners!

Vis mag, vlees mag, zo rauw mogelijk maar dat lukt niet. Vlees 1 maal per week, als je dat nodig vind….

Hieronder een filmpje over o.a. Aboriginals die in de stad gingen wonen en bewerkt voedsel gingen eten. Ze kregen bijna allemaal diabetes. Eenmaal weer terug in hun habitat (het was een experiment) waren ze binnen een maand van hun hoge suikerwaarden af. Ook omdat ze veel in beweging waren.

http://www.youtube.com/watch?v=YSUw9SaPLmA

Minder extreem ben ik bezig met de site DiabetesMeester….

Koolhydraatarm dus anders verzuur je……en tsjatsjatsja dat wil je ook weer niet;)

 

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Je plaatje is prachtig! Oei, type 2? Ja, ik moet ook oppassen ik heb overgewicht, BMI 28 op dit moment en mijn familie aan beiden kanten, oma’s en moeders allemaal type 2, ik gebruik geen suiker en kook alles vers en eet veel rauwkost, maar ik ben juist zo dol op al die verkeerde dingen.

    Ik ben met mijn hoofd steeds in Japan, ik heb er tot nu toe nog niet over kunnen schrijven, hartverscheurend.

    Later bekijk ik je linken.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Beantwoorden
  2. Heb er al een bekeken, ik dacht dadelijk aan onze dokter Frank, ook die laat mensen anders eten om zo af te vallen en hun type 2 was weg, goed he? xxxxxxxx

    Beantwoorden
  3. Zilver, mijn moeder wist van niets of het voorkwam in de familie, misschien van vaders kant maar die waren nog uit middeleeuwen:)

    Ja pan! Dat is niet te bevatten. Ik zoek steeds een plek om alles op een rijtje te krijgen en om nog wat te kunnen schrijven. Het leven hier gaat door, het is een cliché, dat wel…..

    Wat goed van dokter Frank!
    Ik heb een prikfobie, vandaar….

    Leve deze openbare mailing of niet?

    Annet xxx!

    Beantwoorden
  4. Hai schat…

    ik kan je dokterfrank wel aanraden!
    Ik heb een tijdje geleden dokterfrank menu’s via de mail gekregen. Elke dag een ander menu. Heerlijk! En ik viel nog af ook…

    http://www.eenkiloperweek.nl/

    Mijn vriendin Charlotte heeft haar suikerwaarde omlaag gekregen door helemaal niet meer te snoepen en van 4 glazen naar 1 glas wijn te gaan, per dag dan, he…

    En vadh (= van alles de helft)
    Droom maar van je gezonde ik, ipv die vette kledders!

    Dagdag! Ik doe weer een keer met je mee.
    Liefs van Marlou

    .

    Beantwoorden
  5. Wat kan je nog wel eten vandaag de dag? Echt een dilemma voor me. Consuminderen dan maar. Ook op dit gebied.

    Beantwoorden
  6. Ha Marlou: ik ga even kijken daar…Ik dacht dat dr. Frank Z’vers huisarts was:)

    Ik krijg ook mails/ondersteuning thuis en per post recepten en wat al zomeer….

    Aad: je mag erg veel wel eten….als het maar niet ‘bewerkt’ is….het valt mee (en soms tegen)

    Beantwoorden
  7. Spuiten of slikken idd, Annet. Succes met de groene aanpak!
    Bij mij is een vertraagde schildklierwerking geconstateerd en men begon al te zwaaien met hormonen, etc. Voordat ik daaraan begin wil ik toch eerst kijken of er niet met behulp van een andere aanpak, bv. homeopathie en fytotherapie, een positief effect bereikt kan worden.

    Beantwoorden
  8. Lijkt me een goed idee Marjelle. Symptoombestrijding kan helpen maar het mooist is toch zoeken naar de oorzaak. De diepere lagen in de mens.

    Succes en dank je:)

    Beantwoorden

Geef een reactie

