RSS Feed

GEWIPWAP MET DE WOBLEGS

Geplaatst op

Strubbenkniphorstbos

 

 

 

Wat een gewipwap met de woblegs. Wordt het een zooitje of een nieuwe ordening?

Wie het weet mag het zeggen of voor zich houden.

Een mens hoeft niet alles te weten.

Zei mijn moeder altijd 'kinderen mogen wel alles weten, maar niet alles eten' awel, daar heb ik me dus wel aan gehouden zulle:)

Van mijn moeder mag ik dus wel alles weten.

En als het van mijn moeder mag….

Mam ik weet nog van onze laatste ontmoeting, jij als een bonestaak in bed (maar wel een lieve bonestaak) helder tot op het bot (de staak) en jij als een jong meisje zacht giechelde toen we je bij het laatste, allerlaatste afscheid een kus op je voorhoofd gaven….Je was nooit zo knuffelig. De knuffels haalde ik bij tante Gra, je zuster met wie je helaas in onmin leefde. Het was maar schijn want jullie waren dol op elkaar. Er waren toen nog geen verzoeningsprogramma's zoals het familiediner.  Ik had me vast opgegeven om jullie bij elkaar te brengen. Zo dan maar, mijn cursor zit steeds vast. Ik wilde nog  wat schrijven over de Strubben-Kniphorstbosch bij Annen, over het gebruik van landbouwgif, over de vorderingen rond de Hunze, het beleid van Bleeker, de beschrijvingen van de constitutionele typen uit de klassieke homeopatie….  Eerst maar eens mijn laptop (2e hands) proberen te gebruiken.

En zo patchwork ik maar door.

 

p.s. de tuin wil vrolijk zijn maar het grijs zit in de weg, de vergrijzing…..

Annet xa9

foto : Strubknipbos bij Annen Werkgroep Energetische Harmonisatie

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. graag gelezen; de titel brengt me welsiwaar geheel in de war, maar de rest maakt veel goed

    Beantwoorden
  2. heeft bleeker beleid dan???;))

    een heerlijk logje!!

    Beantwoorden
  3. wat mooi geschreven……je moeder
    Ik heb ook cursor problemen
    maar de pjoeter is op de grond gevallen dus logisch wel dan.

    knuffels

    Beantwoorden
  4. Cor, zoals ik mailde, het bloggebeuren maakt me zo:)

    Anneke: nee dat is geen beleid, dat is een belijd (op ernstig lijden af….) en dank…

    Gelachen om je Yvette en dat de cursor een eigen leven is gaan leiden met lichte neiging tot lijden……knuf terug….

    Beantwoorden
  5. Er zijn mensen die zeggen dat homeopathische middelen niet werken. Ikzelf reageer er erg sterk op. Sommige middelen maken me zelfs ziek. Best wel raar. Omdat een homeopathisch middel geen werkzame stoffen bevat.

    Juist omdat ik er zo sterk op reageer ben ik huiverig voor chemische preparaten. Volgens mij kunnen die door hun te agressieve uitwerking (geen bescherming via verdunning) gevoelige mensen vergiftigen.

    Beantwoorden
  6. Wim: ja dat zijn er nogal wat die dat zeggen, zonder enige kennis van zaken….de homeopathie is een zeer complexe studie voor iets dat in wezen ‘eenvoudig’is. Het grootste punt is dat mensen met zichzelf aan de slag moeten om kennis te verwerven. En dat durven ze niet, die confrontatie met zichzelf aangaan. Nou ja, lekker puh, het helpt en het heelt eerst het energetisch lichaam. Ben er zelf indertijd mee geholpen voor een niet te genezen kwaal. Volgens de artsen moest ik ermee zien te leven. De werking van het middel heb ik heel sterk ervaren….

    Beantwoorden
  7. Homeopathie is ook sterk INDIVIDU-gericht. Dat mis je vaak in de allopathische geneeskunde.

    Beantwoorden
  8. Hai meissie,

    mooi heb je dit weer geschreven. Het laatste afscheid van je moeder…
    Oh ja, afscheid is altijd laatste.
    Maar dit was wel het aller-allerlaatste.
    Een afscheidskus…

    Nog even het het VK bloggen zit er op.
    Jammer…

    Groetjes!
    Marlou

    .

    Beantwoorden
  9. Wim: dat is zo mooi…ze kijken naar de mens én de omstandigheden, willen ook alles van je weten, het is holistisch, een mens is geen organenpakket….

    Marlou: het is triest, alsof je je baantje verliest en je collega’s met het verdwijnen van het VKblog…de zachte krachten hebben daar niet gewonnen, of toch wel? Komt de boodschap later….

    Beantwoorden
  10. hoi lieverd ik kom hier allemaal ouwe bekenden van het weblog.nl tegen
    marlou en yvette,
    kan het zijn dat wij elkaar ook al eerder waren tegengekomen voor ik naar vkblog kwam?

    Beantwoorden
  11. Hoi Assyma, ik dacht dat je al langer bij de Volkskrant was, maar ik weet niet meer of ik je van hier ken…ik kan het me niet herinneren…maar ik ken je graag:)

    Beantwoorden
  12. Je weet wat er met het Kniphorstbosch is gebeurd? Ik zag laatst een paar recente foto’s.

    Gosh, dat is schrikken. Er lijkt flink te zijn huisgehouden, het Kniphorstbosch lijkt zo goed als afgeknipt en ik begrijp het verzet tegen de bulldozers. Wie beheert in Nederland nog met de hand, afgezien van particulieren in achtertuintjes? Onderworpen zijn wij aan de machines en dat lees je terug in het landschap.
    In mijn artikel (zie link hieronder) kun je lezen hoe het was, naast allerlei informatie over bijvoorbeeld Drentse waterwegen. Ik deed de Strubben aan in 1995. Misschien dat nu, juni 2011, het ontwakend plantenleven voor wat verzachting zorgt in dit barre braakland…Oud ziet het er ook nu nog steeds uit, en blijft het. Kijk en lees…
    http://zilvervis.net/2011/06/01/kano-wandeltocht-in-drenthe/

    Beantwoorden
  13. Zilvervis: wij liepen nog mee in protest….maar het hielp niet…..

    Beantwoorden

Geef een reactie

