RSS Feed

♥ WELKOM TWEEDUIZENDELFJE ♥

Geplaatst op

 

Elf_paperclay_yalipax

 

Ik stuurde een elfje

in simpel en puur

Ze werd geplaatst

haar vleugels vormden

een netwerk van woorden

en accoorden van een

rijgsel van de natuur

 

*****************


Een elfje is een dichtvorm

dat uit elf woorden bestaat

dus: 1-2-3-4-1

 

******************

Achter

het maandoorstoven

raam de sterren

zielen van de mensen

bijgezet

 

******************

Zwaluwen

vliegend over

het lage insectenland

in gefladder van vleugels

zomer!

 

******************

 

Ik

gloei van

blijdschap tot mijn verbazing

groet ieder jong grasje

mij

 

******************

Annet ©

 

eerder in gewijzigde vorm geplaatst

art: internet

 

 

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. maria-dolores

    :-))
    ik kom het vk-blog binnen en zie gelijk tweeduizendelfje staan…
    jij ook een héél goed jaar gewenst!

    Beantwoorden
  2. Annet Lemaire

    géén toeval:))
    voor jou ook Maria-Dolores

    Beantwoorden
  3. antoinette duijsters

    Leuk Annet, een mooi 2011.

    Beantwoorden
  4. Kitty Schoenmakers

    Mooi Annet!
    Vrolijk gedicht 🙂

    Beantwoorden
  5. Annet Lemaire

    straks
    ga ik
    op pad binnendoor
    nieuwjaarsgroet langs witte wegen
    roekeloos?

    Beantwoorden
  6. Annet Lemaire

    Antoinetje: voor jou ook met veel bloei en groei…..
    Kitty: wens je een heel mooi 2011

    Beantwoorden
  7. Het gras dat je groet, dat zijn mooie groeten..heel lang geleden liep ik, nog amper man, in een pij en zetten boeren met doorgroefde gezichten de pet voor ons af, voor die groeten schaamde ik me toen en-zoals je merkt- tot op de dag van vandaag. Dit jaar veel mooie groeten toegewenst!

    Beantwoorden
  8. Annet Lemaire

    ‘Ga nooit weg zonder te groeten’ zong ooit Dolf Brouwers…
    Jij ook mooie groeten en dat je eens in een pij liep, wat een mooi bijna vergeten woord….
    Neem de groet en alles in dankbaarheid aan, mooier zal het nooit worden Joostsr;)

    Beantwoorden
  9. Leuk bedacht 2000-elfje, jij zit vol leuke ideeën. Ik wens je een creatief jaar!

    Beantwoorden
  10. Aad Verbaast

    Mooie elfjes. Het jaar is goed begonnen!
    Mooi en liefdevol jaar gewenst!

    Beantwoorden
  11. het maandoorstoven raam…
    als er weer eens koekjes worden gebakken
    dan zal ik ze in een stervorm gieten
    en daarbij aan jou denken
    jij ook…zoveel elfjes in het nieuwe jaar

    Beantwoorden
  12. ik ben dol op alles dat met elfjes te maken heeft
    zo ook jouw blog
    altijd al hoor
    jij alle goeds voor 2duizend ELF
    liefs Moonfairy(maanelf)

    Beantwoorden
  13. voor jou ook tweeduizendelf elfjes gewenst
    die jou veel moois brengen en je optillen mocht het ooit zwaar zijn
    en dank je voor jouw wensen

    Beantwoorden
  14. Annet Lemaire

    Zo ben weer thoes
    Kees, leuk je te zien, ik verdien er niets mee hoor
    met die ideetjes, voor jou ook een schrijfgraag jaar
    gewenst, dank je wel!
    Aad: ook voor jou een liefdevol jaar gewenst!
    Assyke: sterdoorstoven koekjes, jj maakt vast lekkere,
    veel zoets voor het nieuwe jaar en pit graag:)
    Dank je Moonfairy!
    Svara: elf is natuurlijk ook het gekkengetal, het Aquariustijdperk…
    maar ik hou wel van gekke elfjes…..het goede komt naar je toe:)

    Beantwoorden
  15. Heel bijzonder leuk

    Beantwoorden
  16. Annet Lemaire

    Dank je hilly5

    Beantwoorden
  17. *•. ˜"*°•. ˜"*°•.•°*" ˜ .•°*"˜ .•*˜
    ˜"*°•.˜" *Happy New Year 2011*"˜. •° *"˜
    .•*˜ .•°* " ˜ .•° * "˜"*°•. ˜"*°•. ˜*•

    Beantwoorden
  18. mooi hoor goed gedaan….overal kom ik je elfjes tegen

    Beantwoorden
  19. een elfenjaar Annet. dat het veel "Lykke" mag brengen…..
    veel zoets…. (ik steek net zo’n overheelijke zoete apenkop in mijn mondje…nammy!, maar ik bedoel met zoets nauurlijk niet veel snoepgoed….)…
    veel fantasie, veel inspiratie, veel zon in en om je heen….
    jeggroet

    Beantwoorden
  20. Veel speelse blogs wens ik je; in kleur en zwart-wit.

    Beantwoorden
  21. Annet Lemaire

    Bert hoe dóé je dat?
    ^>>>)

    Beantwoorden
  22. Annet Lemaire

    Ja het begon op Hyves Cor >:*)
    Het is eigenlijk een leuke dichtvorm hè, ik was
    het al bijna vergeten……
    YEG kære, for du en sød år med megen kærlighed, står slik for kærlighed og kreativitet og lys whimsicality.
    Hjertet af Annet *&*
    Laila, vanmorgen zei ik nog bij mezelf: het grote sterven is begonnen, meteen draaiden ze m’n afscheidslied ‘Go like Elia’ van Chi Coltrane….nou ja die kant hoort er ook bij…..
    Wens je een mooi jaar in alle opzichten:"+*&^)

    Beantwoorden
  23. Annet Lemaire

    ??Waar is Suikerspin toch gebleven?
    Ze komt en gaat in allerlei gedaanten
    en laat je steeds weer achter in raadselen??
    ??*??*??*??*??*??*??*??*??*??*??*??*??*

    Beantwoorden
  24. netjes hé … 😉
    een kennis ontwierp het – ik dacht, ik probeer eens of het ook zo overkomt in een reactie (en plakte het meteen vrolijk onder tig van nieuwjaarswensen … 😉
    xjes en sterretjes,
    bert
    .•*˜ .•°* " ˜ .•° * "˜"*°•. ˜"*°•. ˜*•

    Beantwoorden
  25. Annet Lemaire

    Hèhè het blog is weer open…..
    Enig dat borduren Bert!
    Inspirerend ook .*&^^-….."+%#…..♥ * ♥

    Beantwoorden
  26. Marijke van der Scheer

    Leuk he, die elfjes. Die van jou zijn ook gewoon enig!
    Mag ik je even meenemen naar een dwaas elfje, (vanuit het gekkengetal gezien) maar die toch zo heel gewoon is gebleven?http://dezonzijde.web-log.nl

    Beantwoorden
  27. Annet Lemaire

    Leuk dwaas elfje et merci Marijke!

    Beantwoorden
  28. .
    .
    +++++++++++
    ook al sta je
    nog zo ver
    jij blijft mijn
    …ster…
    lfsfr

    Beantwoorden
  29. Annet Lemaire

    hahafra*)

    Beantwoorden

Geef een reactie

