RSS Feed

* GISTEREN DACHT IK NOG AAN HEM! *

Geplaatst op

Flower-Art-Unsprout-Tulip-1-1920x1200

 

Gisteren bladerde ik in een oud dichtbundeltje waarin ik bij de naam Guillaume van der Graft stilstond en dacht 'zou hij nog genoemd worden als hij is overleden'. Vandaag staat hij als naschrift in Trouw.

Rob Schouten noemt zijn pseudoniem 'nom de plume'. Wat een veel mooier woord dan pseudoniem!

DE WEG

DE WEG SCHILT DE ZON. WIJ RIJDEN

TUSSEN TWEE AVONDEN BOS.

WAAR WIJ PAUZEREN, DE HEIDE

IS xc9xc9N PAARSE MIDDAG. MOS

VAN HEEL LANG NADENKEN DEKT

ENKELE BOERDERIJEN.

HET HEET HIER GORTEL, ZO'N NAAM

SCHIET WORTEL. INHEEMSE BIJEN

 

SCHRIJVEN DE HONING OP

DIE UITLEKT VAN EEN OEROUDE

GEHEIMTAAL. IN ZWANG BIJ

VROUWEN EN BLOEMEN.

 

Guilaume van der Graft/Willem Barnard

15 augustus 1920 Rotterdam

21 november 2010 Utrecht 

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Lieve Annet,

    mijn vader was absoluut fan van Guillaume van der Graft…
    Als hij nog zou leven zou hij dit gedicht hier op jouw blog zeker 100 keren over lezen.
    Zo was hij.
    En dan halverwege ging hij hardop lezen en dan werd zijn stem steeds emotioneler.
    Ik hoor het hem nog doen.

    Mooi, Annet!

    Liefs van Marlou

    .

    Beantwoorden
  2. Bonjour Marlou, wat een mooie reactie….?

    Dit blogje moest ik overdoen omdat hij verdween toen ik naar Google ging…..

    Hier nog eentje….

    Vier voor een

    Omdat ik je liefheb, omdat ik
    je liefheb loopt het gras tussen de heuvels
    de maan is een pasgeboren schaap
    de zon en de zomer twee herders
    vader en zoon
    de een geeft het mes aan de ander
    onder een boom die alleenstaat
    is je mond ingeslapen

    *Poëzie als troost voor de komende kou…*

    Beantwoorden
  3. Het is een gedicht van pure liefde, liefde voor het leven, de eenvoud, die eigenlijk het hoogste is wat haalbaar is, gelukkig zijn in eenvoud, gelukkig zijn onder alle omstandigheden een kracht die niet een ieder gegeven is, maar die wel aan te leren valt.

    Het leest als een warme zwoele zomeravond en voelt als een aardappelschil op een brandwond, helend en koel.

    Kende de schrijver niet, ff opschrijven en op zoek, je geeft me nieuwe kracht. xxxx

    Met dank voor je reacties bij Joshua. :^) xxx

    Beantwoorden
  4. Zilvertje: dit is ook weer een gedicht….

    Dank voor je reactie.

    Harteliefs de moi:>)

    Beantwoorden

Geef een reactie

