RSS Feed

GOD IS EEN VRIJPARTIJ

Geplaatst op

alles is bezield

jouw God is een oude
man op grijze sloffen
met ideeën van heel lang
geleden

een van schuld- en schaamtegevoel
en angst vooral dat laatste
alsof hij nog tussen wolkjes door
jou wilt betrappen

en dan zwaaien met de gesel
of straffen met enge ziektes
hij heeft je geleerd te liegen
en niet te spreken vanuit je
bron

ik wou dat ik dat kon
maar mijn God is van deze
tijd
hij deelt condooms uit en
spreekt vrij uit
onbevangen als een kind
hij houdt van homo’s, heksen
en lesbo’s
hij weet van zichzelf dat hij
niet bestaat

maar gemaakt is door ons
God is alles waarin schoonheid
schuilt: een wonklavogel, een windelboom
een zilverelf

het adoreren zit in ons
en het is het geloven in
jezelf

annet ©
art: ernesto neto

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. blijkbaar gemist vanwege op reis, maar alsnog met een kus en een knuffel aanbevolen !
    xx
    bert

    Beantwoorden
  2. dank je Bert!
    kruisje:)

    Beantwoorden
  3. Waarom krijgt ie in godsnaam zoveel aandacht? Hij bestáát niet eens. In schrille tegenstelling tot de emoties die dat woord waarmee men dat niet bestaande ding omschrijft, oproept.

    Beantwoorden
  4. Annet Lemaire

    VSp, het is wetenschappelijk nooit vastgesteld, dat is ook vreemd….het is (denk ik) de verwondering, het bewonderen wat we doen, ergens helemaal in opgaan, het zalig zwijmelen, het verafgoden dat allemaal in onszelf zit, ik ben gelovig geboren in een atheïstisch gezin bovendien:) maar het zijn onze handelingen, onze verantwoordelijkheid, ons doen en ons laten en zo geloof ik ook absoluut niet in een ingrijpende god…we doen het allemaal zelf, ik denk of voel dat we god zelf geschapen hebben maar ik weet het eigenlijk niet, ik hou een goddelijke opening:) god is het antwoord op vele vragen misschien, maar ik blijf me maar afvragen en vind het uiteindelijk berusting, een heel prettig gevoel ‘baai de wee’

    Beantwoorden

Geef een reactie

