RSS feed

~ DAG MAM ~

Geplaatst op

JANNETJE ALIDA MARCKELBACH

* geboren: 25 december 1918 † 21 augustus 2010

het laatste bezoek aan haar zo licht zo transparant en dan die witte vlinder langs het raam…..

Ik zou weleens willen weten…

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Prachtige indringende foto! Woorden blijven altijd ergens steken, ze zullen vaker verkeerd vallen, ze zullen ook nooit genoeg zijn, maar toch. Wij mensen hebben niks anders, we zullen het er mee moeten doen.
    Heel veel kracht wens ik je en houd de tranen niet tegen!
    Hartelijk groet

    Beantwoorden
  2. Thrammy: de vertwijfeling was om het wel of niet
    te plaatsen, handelen was geen optie, ben blij
    met jullie woorden, ook met die van jou……

    Beantwoorden
  3. Lieve Annet,
    Ik hoop, dat als ik er niet meer ben, een van mijn kinders iets moois en liefs voor me maakt, misschien wel op een blog op internet. Alle vier zou nog mooier zijn.
    Heb noch van mijn vader, noch van mijn moeder afscheid kunnen nemen, althans bij leven.
    Dat het gemis een nieuwe dimensie moge schenken aan jouw leven…
    Liefs, O.

    Beantwoorden
  4. Oliphant: wat het allemaal op kan roepen….
    is echte troost die laatste zin, voor mij dan….
    dat het gemis een nieuwe dimensie moge schenken aan jouw leven…
    Merci Chiel en liefs……

    Beantwoorden
  5. Prachtige uitstraling!! En die vlinder.Bijzonder.
    Dat moet je kracht geven.
    Liefs

    Beantwoorden
  6. kracht die ik al had opgebouwd
    zo blijkt…..
    dank Paco met liefs terug

    Beantwoorden
  7. Dag lieverd,
    mooi, deze foto van je moeder met die indringende en toch een beetje verlegen, ingetogen blik.
    Wat heb je een mooi monumentje voor haar gemaakt, zo eenvoudig en toch veelzeggend.
    Er brandt nu een kaarsje voor haar.
    Het stuurt eeuwige rust naar haar ziel.
    En jij… jij bent een lieve dochter.
    zichrona livracha
    XXX, Marlou
    .

    Beantwoorden
  8. Marlou, wat mooi dat je zo met nieuwe ogen
    naar haar kijkt, zij uit wie ik geboren ben….
    dankdank voor de lieve woorden……
    magenta absenta milada
    knuffel met toegeslagen ogen
    en veel liefs, Annet

    Beantwoorden
  9. Lieve Annet
    Hoe oud we ook zijn en hoe ver we soms ook verwijderd zijn, bewust of onbewust, blijven we altijd kind van onze moeder.
    Ze reddert over ons door en blijft aanwezig voelbaar, al zijn de rollen soms omgedraaid of is ze er niet meer. Dat blijft.
    Je zette iets moois voor haar neer. Ik voel de verbondenheid in je schrijven en in de prachtfoto.
    Alle liefs,
    ~x~
    Dianne

    Beantwoorden
  10. Lieve Dianne, we worden onze eigen moeder….zo voel ik het…..
    af en toe voel ik dat er een leegte is…..maar ze was heel zwak
    op het laatst…..nu eindelijk verlost……
    dank voor je woorden
    * kus *
    Annet

    Beantwoorden
  11. Aan de late kant, Annette, maar zeker met mijn oprechte deelneming.
    van HERMAN DE CONINCK
    uit: In Memoriam Matris
    Waar gaan de dingen gebeuren
    als ze hier zijn afgelopen?
    Waarheen gaan nevelscheuren
    die hier alles hebben open-
    gelaten? Waar gaat sneeuw sneeuwen,
    geen enkele vlok verloren leggend,
    om alles zo te laten?
    Waar blijven woorden, niets meer zeggend
    over jouw eindelijk
    gelaten gezicht?
    Hoe wordt je halfopen mond
    gedicht?
    lfsfrp

    Beantwoorden
  12. Het is nooit te laat Fra, dank je en wat een wonderlijk
    mooi gedicht…tsja Herman de Coninck……zucht….
    bij mij valt geen zinnetje meer in….nou ja zo af en toe….
    plaats ik wat op Facebook……http://www.facebook.com/profile.php?id=100001049714459&ref=profile&v=info
    lfsnet

    Beantwoorden
  13. Het is nooit te laat Fra, dank je en wat een wonderlijk
    mooi gedicht…tsja Herman de Coninck……zucht….
    bij mij valt geen zinnetje meer in….nou ja zo af en toe….
    plaats ik wat op Facebook……http://www.facebook.com/profile.php?id=100001049714459&ref=profile&v=info
    lfsnet

    Beantwoorden
  14. Lieve Annet,
    Dit log is geheel aan mij voorbij gegaan….Dat gebeurt helaas dus, als je zelf – ik dus – niet zo actief meer bent als blogger.
    Mijn innige deelneming alsnog aan jou, met het verlies van jouw moeder.
    En dat ik dit bericht nu lees, op de dag waarop mijn eigen lieve pap vorig jaar is overleden….Toeval?
    Als troost wil ik je graag dit lied meegeven: http://www.youtube.com/watch?v=4_0yYRkojNA
    Alle harteliefs van mij en er is ook nog een mailtje onderweg naar jou.
    Dag lieffie!

    Beantwoorden
  15. Geroma: het is goed en dank voor je lieve woorden……
    Ik ga even luisteren……
    H♥rteliefs……..
    p.s. geen toeval Geroom, ik geloof niet in toeval…….

    Beantwoorden
  16. gecondoleerd Annet, veel sterkte!
    hartelijke groet,
    koen

    Beantwoorden
  17. Dank je Koen voor je reactie…..

    Beantwoorden

Geef een reactie

