RSS Feed

* ~ * OMARMING * ~ *

Geplaatst op

ik huil om zoveel
dat voorbij gaat
en het niet wil
maar het moet
de tijd haalt alles
in


misschien kan de tijd
het koesteren en kussen
zodat het blijft misschien
dat niets ooit voorbij gaat
stil blijft staan in een
tijdloze omarming

tekening en gedicht: Annet Lemaire


Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Geweldig mooi Annet! 🙂

    Beantwoorden
  2. Dank je KItty!

    Beantwoorden
  3. antoinette duijsters

    Weer heel mooi, ja de tijd.

    Beantwoorden
  4. Antoinette: heelt zij alle wonden
    is de tijd een pleister?
    Een pleister gevuld met belevenissen
    en weten dat jezelf schoon vrij uit gaat…..

    Beantwoorden
  5. We kunnen zelf wel even bij de tijd stilstaan Annet. Wat willen we, 18 minuten eerder in Parijs zijn, of wachten op onze ziel?
    (het verhaal dat inheemse roeiers tijdens een expeditie op een gegeven moment niet
    meer verder wilden, maar ‘op hun ziel wachtten, die hen niet bij kon houden) Onze
    ‘minister van Snelheid’ kan daar niets mee, snapt niet waarover je het hebt.
    [De ‘minister van Snelheid’ die destijds het eerst over de noodzaak van de
    hogesnelheidslijn begon riep destijds het ‘schrikbeeld’ op dat ons land zonder deze
    trein ‘het Jutland van Europa’ zou worden, wat ik persoonlijk vanuit de kennis van
    Jutland een aangenaam idee vind. 🙂
    Droog je tranen maar Annet en sta stil bij de troostende tijd………………………………..

    Beantwoorden
  6. Ja Scedan 🙂 ik kende het verhaal van een indiaan die na een vliegreis thuis in zijn portiek wachtte tot zijn ziel eraan kwam…..prachtig….
    minister van Snelheid:))
    Droog je tranen Pierrot……
    Mooie reactie, dankjewel (hoewel ik wel zou
    willen weten wat je van het gedicht vindt)
    maar zo kan het ook:))

    Beantwoorden
  7. antoinette duijsters

    Annet, nee de tijd heelt niet alle wonden, maar verzacht ze wel.

    Beantwoorden
  8. @ Antoinette: Het was een retorische vraag en het deed me
    nu denken aan iets wat in mijn jeugd gebeurde
    dat hele erge, dat door iets terugkwam deze week maar
    het deed geen pijn meer, voor mij is het over omringd
    door zachte circels in het gevoelsleven…..jeedemina:)

    Beantwoorden
  9. Lieve Annet,
    vergeef me dat ik niet direct reageerde op het prachtige gedicht maar voor mij is het ook zo vanzelfsprekend dat een gedicht van jouw hand prachtig is dat ik vergeet het je te zeggen …………………………………………

    Beantwoorden
  10. lieve tekening ook

    Beantwoorden
  11. Ja ik snap het Scedan~)

    Beantwoorden
  12. Svara: dank je wel…….

    Beantwoorden
  13. een mooie tekening en een mooie gedachte ook – een soort van parallelle wereld waar elke zoen, elke omhelzing blijft nazinderen en een eigen leven gaat leiden, los van wat er hier dan niet gebeurt of net wel …
    xx
    bert

    Beantwoorden
  14. Mooie reactie Bert x x
    dank uit de grond van mijn hart;)

    Beantwoorden
  15. Ooooh, ik vind dit liefdevol mooi, ik ben in tranen en blij geraakt.

    Beantwoorden
  16. Marijke van der Scheer

    Zo mooi en treffend verwoord verlangen…Alles gaat voorbij, maar gaat nooit echt voorbij, want zolang je je het herinnert is het er nog steeds. Maar het mag niet stilstaan, niet verstenen, het moet gaan, blijven bewegen, maar langzaam, heel langzaam..
    Het tijdloze…daar kan ik eindeloos over denken, dichten.http://dezonzijde.web-log.nl/dezonzijde/2010/07/het-licht-en-de-hitte–stellen-gerust—–omdat-mijn-zijn-in-slakkengang-mag-gaan–en-langzaam-heel-langzaam—-tijdloos-wor.html
    Omarming, Marijke

    Beantwoorden
  17. Innoxia: buiging naar jou richting tranen en liefde…..
    Marijke, dichteres, wat de tijd kan doen misschien/
    de ziel en hartstocht van de tijd…..
    embrasse d’Annet:*)

    Beantwoorden
  18. mooi, iets om lang bij stil te staan; het heimwee om wat ooit was en met geen vleugelsslag meer dichterbij komt

    Beantwoorden
  19. Mooi en het overkomt ons allemaal

    Beantwoorden
  20. Cor: zelfs niet in je zoetste dromen….
    Draver: zeker en vast…..

    Beantwoorden
  21. Ingrid van den Bergh

    Wat een prachtige tekening annet. Ze zegt wat je woorden nog eens verwoorden.

    Beantwoorden
  22. Dank Ingrid, het was eens een verzoek van Zilvertje
    zo kun je zien wat een kleine aanmoediging doet (soms)

    Beantwoorden
  23. een tijdloze omarming is het ultieme, heel gaaf Annet!

    Beantwoorden
  24. Christl Vogl

    heel mooi geschreven Annet, en past heel goed bij de tekening…ik vind de tekening ietsje modern, maar ja, ik ben ook een ouderwetse illustrateur…hahaha…wat het niet zo makkelijk maakte in mijn leven…nou ja, ik ben er ook gekomen…
    en hier in Zweden is het ook erg erg warm…
    liefs
    Christl

    Beantwoorden
  25. Voor altijd Koen:)
    Ja Christl ik dacht al, ik kan echt heel gek tekenen hoor, het ligt aan mijn bui, ik kan alleen maar opkijken naar jouw professionaliteit en me laten betoveren…
    Liefs Annet

    Beantwoorden
  26. wat je wilt blijven koesteren blijft toch wel bij je annet
    alleen anders….
    dat wat weggaat, maakt ook weer plaats voor iets nieuws
    ik vind de tekening prachtig, dromerig zoals jij

    Beantwoorden
  27. BarbaraJansma

    Als je maar niet wordt afgeleid door een vent, of als je maar niet de tijd-die-alle-wonden-heelt-verfoeit.
    Dat zie ik in je tekening, helemaal niet zo romantisch, meer terughoudend, zo van, donder toch op, laat me!

    Beantwoorden
  28. Mooi gezegd Assyke, ik ving weer een droom
    in mijn droomvanger, hij spartelde nog wat na:)
    Barbara: haha, het is wat je er zelf inziet, maar het is wel een
    goeie:))

    Beantwoorden
  29. Harry C.A. Daudt

    @Annet…ik omarm niet alleen je gedicht over tijd…maar ook jou.
    -groetvandichterbijgrave-

    Beantwoorden
  30. Ah Harry, er zit toch een schermpje tussen:)
    groet je

    Beantwoorden
  31. Dag lieve Annet,
    ik moet gewoon meteen aan Chagall denken bij het zien van jouw tekening.
    Het prachtige blauw…
    En het gedicht…
    Je durft wel je ziel voor ons te openen!
    Je kwetsbaar op te stellen.
    Ik vind dat mooi.de tijd haalt alles
    in
    Mooi… het woordje "in" op de volgende regel.
    Hartegroet van Marlou
    .

    Beantwoorden
  32. Dank je Marlou, ik hou erg van Chagall!
    Ik dicht je een mooie dag toe……
    Hartegroet terug,
    Annet

    Beantwoorden
  33. zilver met sleutel in het slot.

    Het lief en teder.
    Ik dacht dat je er niet meer was, maar ik heb gewoon dingen gemist, ik was er natuurlijk zelf niet tot nauwelijks.

    Beantwoorden
  34. Ha Zilver met sleutel……
    Ik ben hier niet zo vaak meer……
    Ben meer verstopt bezig op http://voelsprieten.web-log.nl
    Benieuwd of dit aanklikbaar is…..
    Ik kom naar je toe…….

    Beantwoorden
  35. Je hebt me ingehaald
    dat heeft de tijd bepaald.
    en ik ben er blij mee, frvp

    Beantwoorden
  36. binnengehaald als een
    verwilderd schip met een
    kapotte mast en verscheurde
    zeilen
    boet mijn netten

    Beantwoorden
  37. O, hoe kan ik dichten
    de scheuren van je hart
    toe, hou je tranen stil;
    breng je gevoelens
    op maaswijdte
    voor alles wat je behouden wil
    lfsfrp

    Beantwoorden
  38. Een tijdloze omarming, je hebt het mooi getekend én in woorden gevat. Trouwens, ik zie hiernaast Annet en hond, ook zo’n plaatje…

    Beantwoorden
  39. Mooi, heel mooi, vooral de combinatie van woord en beeld!
    Groet

    Beantwoorden

Geef een reactie

