RSS Feed

* MOOI WORDT HET HIER *

Geplaatst op

Blauwborst Johan Vos Gisteren las ik een klein berichtje in Trouw dat er weer veel buizerden om zeep werden geholpen met name in Friesland. En opeens dacht ik aan de buizerden hier. Ik had al een tijd geen weemoedig ‘gemiauw’ meer gehoord in de lucht en miste het langzame en kalme circelen van deze vogels in de lucht. Ernaar kijken is een vorm van meditatie. Het stelt mijn oerogen gerust en je weet weer ‘alles komt goed’ . Dat gevoel geven ze me.Vanmorgen hoorde ik een zacht gepiep in de lucht ‘pieuw’ ‘pieuw’ richting het Zuiden. ‘Daar zijn ze’ dacht ik.

Het valt zo vaak op dat je in verbinding staat met het ‘oer’ het aloude weten. Het collectief onderbewustzijn, noemde Jung dat. We zijn allemaal verbonden met elkaar. Ik zei dit al eerder. Die gedachte is niet van mij, maar toen ik het las wist ik dat het waar was.Het allermooiste bericht is dat Stichting Het Drentse Landschap omstreeks deze tijd een begin gaat maken met ‘herstel’ van de Hunze. De Hunzerivier. Ofwel de Oostermoerse Vaart het Drents Diep of Drents Daip. De landerijen om de Hunze heen zijn nu allemaal vrijgekomen en aangekocht. Er komen wat houten bruggetjes. De oevers worden glooiiend gemaakt en er komt een pad van elfeneenhalve kilometer. Een flinke tippel.

Gisteren zouden we naar de informatieavond gaan in Gasselternijveen maar……vergeten. Ik wilde de sfeer een beetje proeven. Misschien een vraag stellen. Rond Annen is er al meer gerealiseerd en er wordt gesproken van het Anner Moeras. Verdwenen moerasdiertjes zijn weer teruggekomen. Een wonder is dat. Ook bijna uitgestorven vogelsoorten komen terug van bijna weggeweest. Er zijn bevers uitgezet. Rond 1900 kwamen die hier van nature voor.

En dan dit: vlindersoorten, libellen en insecten die weer terugkeren en zich voortplanten.

Zo zijn mensen op hun mooist bezig.

Leve Stichting Het Drentse Landschap

foto: Blauwborst door Johan Vos

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Dag lieve Annet,

    Wat een prachtig bericht, en zo mooi beschreven, ondanks de buizerden. Vindt je het goed dat ik dit bericht morgen plaats op mijn Positieve Berichten weblog? Dan kopieer ik het eerste stukje, met een link naar jouw weblog om de rest te lezen.

    Dit is weer zo’n tekst die me doet beseffen dat er nog zoveel goeds te beleven valt. Je moet het alleen willen ‘zien’

    Lieve groet van Marijke, de gelukszoeker.

    Beantwoorden
  2. C’est bon Rijke Ma…..het wordt een heel project hier vlak in de buurt.

    Merci et baisers de moi, Annette (soms zoeken we naar iets dat we al hebben) :*)

    Beantwoorden

Geef een reactie

