RSS feed

* * * LIEFSTE * * *

Geplaatst op

de lucht ademt
in verschillende lichtjes
in pufjes en een zacht
gekuch
zij schuift wolken voor
zich uit
ze duwt in zachte
stootjes
haar handen vormen
er schapen van

dan veegt ze ze uit
en jaagt wat over blijft
de lentewei in
zo is ze altijd bezig
onvoelbaar, ongrijpbaar
aanwezig
in al dat rustige waarin we
kijken

alles is druk maar wij zien
er kalmte in
dat komt door onze donszachte
kuikenogen

stil maar het is bijna over en
uit
de kikker in mijn oog verliest
langzaam zijn groene huid

gedicht en tekening: annet ©
met illegale kikker 🙂

We all stand together – Paul McCartney

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Daar ben ik echt’k moest een een leuk anitspamwoord omgekeer invullen; omgekeerd was het de naam van zoals Annie(of ibbeltje) in het echt heten Ja de wereld is vol toeval en afwisseling; gisteren een vleug lente, vandaag hebben we dikke sneeuwvlokken

    Beantwoorden
  2. Lekker luchtig Annet.
    Ik hoop ook snel weer in zo’n stemming te komen.
    Ach; soms gaat dat vanzelf;-)

    Beantwoorden
  3. Op bijna iedereen had ik gereageerd
    valt opeens alles weg……

    ik kom terug
    ik val zelf ook helemaal stil……

    Beantwoorden
  4. Aanbevolen….

    Beantwoorden
  5. Opnieuw proberen:
    DianneLianne: verlengend verlangen
    ik ga ervoor * mwaf*

    Beantwoorden
  6. Smokey: de hartenaanzetster * 🙂
    ik ga nog meer uitproberen
    wie weet wat er nog te ontdekken valt
    zelfs op je computer * merci *
    een persoonlijkheidsstoornis noemen ze
    dat van IA, ze laat zichzelf duidelijk zien…..
    die wolkjes zijn ook leuk!
    Dankje Cor, dat is toch geen toeval meer:)
    Ze woont in je ♥

    Beantwoorden
  7. Moonfairy: h♥rtenliefs en danks

    Beantwoorden
  8. Paco: glukkig:)
    Harry: mooi gezegd & groetjes….
    Lebonton: merci……
    Laila: ja soms gaat dat vanzelf, je bent
    weer vrij van blokkades……..en dan
    stroomt het weer….zo voelt het…….
    Dank Saint:)

    Beantwoorden
  9. ♥♥♥Toen ik vanmorgen wakker werd, was de wereld om me heen weer helemaal wit…….
    Nu schijnt het zonnetje weer en is al dat wit weer verdwenen.
    Met verlangen kijk ik uit naar wat jij schrijft in je lieve, tedere mooie woorden.♥♥♥
    Langzaam wordt het alsmaar warmer van binnen.
    ♥♥♥♥♥ – kusjes aan jou!!

    Beantwoorden
  10. Haha Geroma, die hartjes zijn echt iets voor ons hè….kreeftachtige vrouwen….
    Hier waren de vlokken overgevlogen dus het viel mee….en zoveel
    vogels hebben de lente in hun bolletje……..ongelooflijk mooi……..
    Onderweg voelde ik lente in de wind…..
    It’s coming en we zullen het omarmen…
    ♥ x ♥ x ♥ ook voor jou!

    Beantwoorden
  11. ik ben weer helemaal in de wolken!
    Op zijn zachts gezegd,,

    Beantwoorden
  12. Harry C.A. Daudt

    Annet…ook meegedaan met de ‘trouwindebuurt’-dichtwedstrijd? Drenthe…ik ken het (nog) niet; in dichterlijke zin. Ik ga in je provincie zoeken;ben benieuwd. John Zwart staat daarin ook?
    Ik leverde een tiental gedichten over/van Grave; een staat er in de top-100. Klik op de kaart.
    -groetvaneenbrabantsekikker-

    Beantwoorden
  13. Charmeur:)
    Ik heb het adres je inmiddels doorgegeven Har….
    Langzaam ontwaken de winterslapers…..
    de onderduikers, de sneeuwangstigen,
    de ijsvrezers……

    Beantwoorden
  14. ____*########*
    ____*##########*
    __*##############
    __################
    _##################_________**####*
    __##################_____*##########
    __##################___*#############
    ___#################*_###############
    ____#################################
    _______#############################*
    ________*##########################
    __________########################
    ___________*####################*
    ____________*##################
    _____________*###############
    _______________#############
    ________________##########
    ________________*#######*
    _________________######
    __________________####
    __________________###
    ___________________#
    Prachtig je "Liefste", ik sluit achterin de rij aan. Het is weer mooi, Annet
    Innoxia

    Beantwoorden
  15. Een mooie afsluiter Innoxia:)
    CompuKunst is het!

    Beantwoorden
  16. Ooh, Innoxia, mooi!! :))

    Beantwoorden
  17. Nou ja Bart toch:))

    Beantwoorden
  18. Ingrid van den Bergh

    dartel lentedicht met mooie zinnen en waarheden
    een visuele waarheid: na het vormen van de schapen veegt lucht ze weer uit.
    Wat geef je dit vertrouwde beeld mooi in woorden weer.

    Beantwoorden
  19. Dank je wel Ingrid, ik schreef inderdaad
    op wat ik zag……….mooie reactie waarvoor
    dank nogmaals……..

    Beantwoorden
  20. zij schuift wolken voor
    zich uit
    ze duwt in zachte
    stootjes
    haar handen vormen
    er schapen van
    dan veegt ze ze uit
    en jaagt wat over blijft
    de lentewei in

    Mooi zacht wollig beeld, Annet en ik hou van dit soort tekeningen. 🙂
    Ik ga zo ook een paar wolken wegduwen (mss laten ze zich omkneden naar iets positiefs als ik het heel voorzichtig doe).

    Beantwoorden
  21. Ha Marjelle, dank voor je sfeervolle reactie
    en fijn je hier te zien….hier jaagt de voorjaarsstorm
    door de eiken……..
    in sommige hoeken van de tuin hangt al lente…….

    Beantwoorden

Geef een reactie

