RSS feed

+ + VERLATEN + +

Geplaatst op

 

 

 

Eigenlijk altijd in

de rouw

Om hen die je verlieten

En je weet niet waarom

Je denkt en je denkt

maar

Maar niemand die een

antwoord heeft

Het moet wel iets heel

erg zijn wat je hebt

gedaan


Misschien te dromerig

snel iets vaags van het

levenskleed geveegd

of misschien ooit een

moord gepleegd?

 

Het moet wel iets heel

erg zijn geweest

 

Vers: Annet Lemaire

foto: Tommaso Guermandi

 

‘Vriendschap is een illusie’

 

‘Eleanor Rigby’

 

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Heel mooi en gevoelig

    Beantwoorden
  2. Veel wegen zijn blijkbaar ondoorgrondelijk.
    Gedachten met vraag aan jezelf verwoord.
    Iemand zei eens: je hoeft `t niet altijd bij jezelf te zoeken.
    Schrijnpijnmooi vers Annet.

    Beantwoorden
  3. antoinette duijsters

    Ja, waarom, wat heb je verkeerd gedaan.

    Beantwoorden
  4. heeft het niet gewoon zo moeten zijn?

    Beantwoorden
  5. Ja Annet, zo gaat het soms, het is niet anders. Ik ben gestopt te denken dat het aan mij ligt: wegen lopen soms uiteen, keuzes die verlies met zich meebrengen. Maar troost je: wij zijn er nog!

    Beantwoorden
  6. soms is het leven een ramp omdat te zeer is zeer gedaan…..maar vaak is het één geheel van loslaten en opnieuw beginnen….elke dag.

    Beantwoorden
  7. Hans: dankjewel
    Smokey: dat was ook een gedachte
    die ik overdacht had en nog zoveel meer,
    dank je
    Antoinet: ergens is er iets fouts gegaan…
    maar de liefde dan?
    Vuurjuffer: dat kan ook:)
    Solvejg: ik was er ook mee gestopt maar dan
    komt dat gevoel weer naar boven. Ja, jullie
    zijn er nog:) op één na….ook zoiets onbegrijpelijks
    juist die je zo koesterde en waarvan je dacht
    het is andersom ook zo, ook iemand die best
    iets aan me te danken heeft, ontvriend dus……

    Beantwoorden
  8. nou hoop ik maar niet dat ik op
    de klaagtoer ga, ik schreef het ook
    voor anderen……..het zijn ook momenten
    en die duren niet altijd…….

    Beantwoorden
  9. Zwollywood, dank je wel maar ik vroeg het ook
    aan mezelf, ‘Annet heb jij wel eens iemand in
    de steek gelaten’ en ik moest dat tot mijn grote
    schande toegeven en dat spijt me zo……..
    jammer dat mensen dan voorgoed uit elkaar
    gaan……
    Een vriendendiner ipv een familiediner……..

    Beantwoorden
  10. ik weet het Annet….het is hard, maar volgens mij ook een onderdeel van het leven in deze maatschappij……iedereen klauerd over deze globe…voorgoed hoeft misschien ook weer niet…..maar de vraag is of je die mensen nog terug kan vinden…internet opent nieuwe wegen om ze misschein opnieuw op te zoeken……tik de naam eens in op google….of deed je dat al.
    trouwens….ik zag daarnet in het kanaal voor mijn huis dat een aalscholver een dikke vette vis had opgedoken en verschalkte….opschrokte…

    Beantwoorden
  11. Zwol: oh ja weet precies waar ze wonen
    en alles, maar ik heb nu al lekker van me
    af geschreven….dat lucht op…….maar het
    is best nog wel een taboe denk ik (?) ik lees
    geen vrouwenbladen meer……
    geweldig die aalscholver……
    daar heeft Kees Stip nog een leuk versje op:
    Aalscholvers denken allemaal:
    "Kun je nog scholven, scholf dan aal."
    Doch door de golven diep bedolven
    wil weinig aal zich laten scholven.
    Zo scholft zo ’n beest zich uit de naad,
    terwijl het woord niet eens bestaat.
    Auteur: Trijntje Fop (Kees Stip)
    Groetekus!

    Beantwoorden
  12. Bijna alles is als een zucht, je voelt het en het is weer weg…………………………
    Wittewarmewintergroeten. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Beantwoorden
  13. Ha, Trijntje Fop.Humor van die aalscholver.
    Ik herinner me deze regel:
    "Ik ben Trijntje Fop
    en heb een muts op mijn kop"
    Annet, ik wist niet dat je nog één paard hebt.

    Beantwoorden
  14. Mooi gezegd Zilver
    en alles is een ademtocht….
    Sneeuwliefs * ) * ) * ) * )

    Beantwoorden
  15. Ja mijn vader had werk van Trijntje Fop
    op zijn repertoire staan Smokey, hij schnabbelde
    bij op heel hoge leeftijd in bejaardentehuizen
    of verenigingen……
    Ja vrij kort na elkaar overleden van ouderdom:
    Saartje 29 jaar
    Ingmar 20 jaar
    en Toosje 26 jaar
    Nu nog de vrij jonge blom Silke 14 jaar……
    Paardenblom:)

    Beantwoorden
  16. in afwachten en verwachten zit een hoop knagende teleurstelling, Annettiamia.
    Soms gaat het gewoon zo en dan kun je ervoor kiezen om het zo te laten of zelf initiatief nemen, zodat je in ieder geval weet waarom het mis is gegaan. Misschien zijn jullie uit elkaar gegroeid, komen jullie levens of verwachtingen niet meer overeen.
    Maar het voelt verdrietig ja, je hebt het missen goed verwoord.
    Liefse ~

    Beantwoorden
  17. Dianneranne, vriendschap als een huwelijk zo verbonden
    vol van toekomst, hoop en vertrouwen en groei, waar ging het mis….
    nu het donker wordt versterkt dat gevoel weer….antwoord
    kreeg ik nooit…….zij werd steeds gevoellozer, harder……
    ik ging niet mee daarin……
    dank je
    minne * ~ *

    Beantwoorden
  18. net terug van een rouwdienst en ik hoorde daar deze mooie zin :
    Afscheid nemen is met zachte vingers
    wat voorbij is dichtdoen en verpakken …
    .

    Beantwoorden
  19. Ach Bert….een rouwdienst
    woorden kunnen verzachten
    wat ze ook kunnen en willen doen……
    dankx

    Beantwoorden
  20. Aad Verbaast

    konden we maar afscheid van afscheid nemen..

    Beantwoorden
  21. Hé, wat leuk Annet, die optredens van je vader. Maar je hebt dus nog een paard. Ik meende gelezen te hebben dat het laatste paard vorig jaar was overleden.
    "Paardeblom" Silke van zestien:)))))
    Staat Silke met dit weer `s nacht beschut of op stal?

    Beantwoorden
  22. Is mooi Aad…….
    Ze kan in en uit twee stallen Smokey
    het veertienjarig blommetje…….
    zal ik ook eens over schrijvende mythe van de warme stal
    ze is nu wel alleen…..maar ga er vaak
    naar toe en ze kan naar binnen kijken:)

    Beantwoorden
  23. Ja, zo gaat het soms…en niet altijd is het duidelijk waar het dan mis liep….
    Dianne zegt het goed, lees ik…

    Beantwoorden
  24. Ook als je verlaten word, moet je toch nog afscheid nemen….
    Pijnlijk.
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  25. Bart, soms zit er een roofje op
    en dan opeens ligt het weer open……
    gelukkig is m’n fundament stevig
    steviger geworden……..
    Ja Co het blijft pijnlijk
    het is gewoon zo……
    lieve groet, Annet

    Beantwoorden
  26. Gelezen en tot mij genomen…..
    (Ben de afgelopen jaren ook een paar vriendinnen zelfs, kwijtgeraakt, waarvoor ik zelf ook deels schuld aan had. Maar, dat blijft pijn doen.)
    Je hebt het mooi weergegeven, hoe triest het ook is, Anneteke!
    Zo, en nu geef ik je een warme, dikke, virtuele pakkerd, vanuit mijn hartje.
    xxx

    Beantwoorden
  27. Hi Geroma, ja volgens de ene vriendin leefde ik
    in een ivoren toren, maar ik durfde me nooit zo goed
    te uiten, had geen zelfkennis, maar ik dacht altijdals de liefde dik is ziet men fouten dun…….
    dat denk ik nog steeds:)
    en ik heb de maan in stier maar ja dat zegt ook niet alles:)
    jij ook Geroma
    iedereen denk ik
    Knuffel vanuit mijn hart en ziel en x x x

    Beantwoorden
  28. Wat je verkeerd doet,
    is de schuld alleen bij jezelf zoeken.
    Je weet zelf wat je verkeerd hebt gedaan
    maar die anderen gaan vast ook niet vrijuit.
    Blijf bij jezelf Annet!
    gr eva

    Beantwoorden
  29. Heb overal gezocht maar of het nu verkeerd was?
    Misschien goed verkeerd:)
    Maar goed.
    Dank je Eva!

    Beantwoorden
  30. Silke heeft het goed bij jou, daaraan heb ik niet getwijfeld. Elders op een site was een discussie over "huispaarden"die zonder beschutting momenteel dag en nacht in de wei staan. Tot de knieën in de sneeuw. De ene groep vond dat beslist niet kunnen, terwijl de eigenaars beweren dat paarden bij twintig graden vorst gerust dag en nacht buiten kunnen, zonder enige beschutting.
    Ik wilde van jou weten of dat inderdaad wel ( door de beugel) kan.

    Beantwoorden
  31. Anet goed verwoord maar ook eerlijk. Recht uit je hart.
    Groet Robert

    Beantwoorden
  32. Ja Smokey, ‘huis’paarden kunnen bij strenge vorst buiten zijn en ook als er een dik pak sneeuw ligt. Bijvoeren met hooi en knabbelstro is een must. Ook moet er voor drinkwater worden gezorgd. Als er sneeuw ligt eten ze dat maar is niet voldoende aan vocht. De natuur regelt het wel zo dat paarden en andere hoefdieren met kou minder vocht nodig hebben. Mijn paard drinkt 21/2 emmer water per dag nu.
    Veel minder kunnen ze tegen regen de hele dag door. Met name koude regen. Ze kunnen niet vluchten naar beschutting want ze kunnen de wei niet uit. Er moet altijd iets van een bescherming zijn, een afdak en een open schuur/stal is ideaal……ze kunnen dan zelf bepalen of ze erin of eruit willen.
    Er is nu veel gedonder met losgebroken vee, dit betekent dat de dieren niet worden bijgevoederd. Foute boel dus.
    Mijn paard krijgt ook nog een wortel per dag en een bakje biks.
    Maar dat is meer voor de lekker dan voor noodzaak. Hoewel ze bij biks beter gedijen, al was het alleen maar omdat ze dit lekker vinden.
    Verder zijn wilgentakken een welkome afwisseling op hun menu. Ze hebben dan ook de hele tijd wat te knabbelen.
    Paarden die zich vervelen kunnen onder extreme omstandigheden agressief worden.
    Dit maken we nu van zeer nabij mee.
    Echt heel erg is dat.
    Zoiets kan echt niet door de beugel!

    Beantwoorden
  33. Dank Robert, recht uit het hart
    ik kan niet anders:)

    Beantwoorden
  34. Wanneer de onrust op zijn hevigst woedt,
    is er altijd een vogel om ons te kalmeren.
    Voordat hij wegvliegt, zingt hij.
    Luister…
    een nieuw begin zit in elke ziel
    ~frv

    Beantwoorden
  35. ….vrfra
    Een duif met een
    waaierkuif
    een bollebof een kinder-
    slof met patroontjes
    een koningspauw met
    rode koontjes
    trippelend
    op het wikkepad
    zie je dat
    hij teent een traantje
    weg

    Beantwoorden
  36. Eigenlijk bestaat het hele leven uit afscheid nemen, maar gelukkig ook uit nieuwe ontmoetingen. Mensen komen en gaan. Sommigen blijven je het grootste deel van je leven vergezellen. Anderen verdwijnen naar een zijpad om je later weer te ontmoeten op je hoofdweg. Zo zie ik het soms.

    Beantwoorden
  37. Ja zo is het ook….gezien met de hersentjes…..
    maar dat gevoel he……..
    liefs!

    Beantwoorden
  38. Vaak heb ik ook van die gedachten.Alleen de humor kan mij dan redden.
    Erg mooi, Annet

    Beantwoorden
  39. Humor is overwonnen droefheid (las ik eens)
    Dank je Paco:)

    Beantwoorden
  40. Annet, nieuw paardennieuws, goed en wat minder goed. Zo gaat het nu met de paarden, die ware landverhuizers bleken. Ze staken de Oostvaardersplassen over omdat het grag groener was aan de overkant…omdat hun voedsel op was. Lees maar. http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=151682094
    Ze mogen nu een tijdje op hun nieuwe land verblijven.
    En natuurbeheer maar zeggen dat ze zich wel redden…
    Ja, als er geen water tussen de gebieden zat.
    Wat zijn het toch domoren, die lui!
    Blijvoordepaardengroeten,
    smokey

    Beantwoorden
  41. HUMOR
    "De mens, het meest lijdende dier op aarde, heeft voor zichzelf de humor uitgevonden", een uitspraak van….? Ik weet `t niet meer.
    Koningen hadden vroeger een hofnar om hen op te vrolijken. De koning was degene die het meest na moest denken en piekeren.
    Als `t `m te zwaar werd liet hij de hofnar komen:)))
    Daarna ging het werk weer van een leien dakje.
    Humor is een goeie medicijn.
    "Hij teent een traantje weg", kostelijk Annet!!!

    Beantwoorden
  42. Heb het gezien en gehoord Smook…
    De paarden zagen er goed uit en deden zich tegoed
    aan riet. Ik denk dat het wel meevalt. Een paard van dat
    kaliber weegt ongeveer 600 kg en in het echte wild
    zouden er ook wel een paar door het ijs zakken.
    Het is natuurlijk wel the survival of the fittest…….
    Verder knabbelen paarden boomschors en takken…..
    En past hun lichaam zich aan aan de omstandigheden….
    Ook hun organen…..
    Ze zijn sterker dan we zien.
    Zo sterk als een paard/beer…….
    Ze kunnen vrij overal heengaan op zoek naar voedsel
    en leven vrij natuurlijk….beter dan in een afgesloten weiland
    zonder bomen…….
    Hofnarren zijn echt nodig……
    Was dat ook niet een sigarenmerk?
    🙂

    Beantwoorden
  43. Wat een treurig idee, ‘altijd in de rouw’. Vroeger was dat zo, waren oude mensen altijd in de rouw, altijd in zwarte kleren. Godzijdank verleden tijd.

    Beantwoorden
  44. even kijken hoor Kees, oh ja er staat ‘eigenlijk’
    dus achtergrondsgewijs…….soms opduikend
    dan weer onderwater…….

    Beantwoorden

Geef een reactie

