RSS feed

* * * WINTERFANTASIE* * *

Geplaatst op


de witte sneeuwwieven die eergister neerdaalden in Gieterveen

* * * KLEIN WINTERGELUK* * *

……..als je de kiddeges weggooit achter de room
komen ze toch weer tevoorschijn in een
droom, een twinkelende droom met zijtakjes
die zich boren in een honingpot, zag ik daar
geen winterbijen…..met in de buurt lampreien…aan het breien aan een lang winterverhaal, een boek dat sneeuwde uit zichzelf, grote witte vlokken, daar in te lopen in een berenvel en dan één worden met het sneeuwlandschap, zo op te gaan in wonderland….

Annet ©

Tombe la neige: Adamo!

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. De foto en je verhaal zijn prachtig, die foto dat is echt een krent in de pap. Ik heb vannacht over je gedroomd, ik had weer mooie kaarten bij je gekocht en toen ik wakker werd, dacht ik, waar heb ik ze nou gedaan? Zo echt was dus die droom, maar dat bracht me ook op de gedachten dat zodra ik weer een extra klusje heb, ik weer bestel, ik stuur ze altijd maar weg, terwijl ik ze zelf zo mooi vind. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Had ik je al een gelukkig nieuwjaar gewenst. Ik bedacht laatst bij iemand op het weblog, dat we Gerard Joling gelukkig nieuwhaar moeten wensen.

    Beantwoorden
  2. -Had ik je al een gelukkig nieuwjaar gewenst. Ik bedacht laatst bij iemand op het weblog, dat we Gerard Joling gelukkig nieuwhaar moeten wensen. –
    Ja Zilver en Kathleen ook.

    Beantwoorden
  3. Fleur, ik vond hem wel leuk, nou ik zou wel nieuw haar willen hoor, heb begint al behoorlijk te zilveren.

    Beantwoorden
  4. Maria-Dolores

    hoi Annet,
    Gelukkig Nieuwjaar!
    Arme winterbijen…
    (‘k weet niet of je mijn plaatjes van vandaag op prijs zult stellen, maar ik kon er niets aan doen :-))

    Beantwoorden
  5. antoinette duijsters

    hele mooie foto.

    Beantwoorden
  6. Fantastisch dat je de "witte wieven"op de foto hebt kunnen zetten. Het is een plaatje!
    Psst. je bent een N in de kop vergeten….in deze mooie fantasie.

    Beantwoorden
  7. Zilver: gelukkig nieuwhaar:)
    Wat leuk die droom, ik droomde vanmorgen
    zo veel door elkaar, de sfeer was goed maar
    wat een gebeurtenissen, haast niet na te
    vertellen en oh ja er zat kleur in:)

    Beantwoorden
  8. Wat lopen ze daar lekker te dartelen in de sneeuw, die witte wieven.
    Je bedoelt waarschijnlijk winterfantasie
    en de kiddeges weggooien achter de boom?
    Maaqr met jou weet je het nooit.
    Bij jou staat er natuurlijk room in het bos, naast de honingpot!
    gr eva

    Beantwoorden
  9. Veel geluk Annet, in 2010.
    Drente blijft mooi:-)

    Beantwoorden
  10. Fleur: gelukkig nieuwhaar voor jou!
    Maria-Dolores: buon annon (is dat goed?)
    Dank Antoinette….
    Merci Paul, het begon bij u……
    Smokey: danks, ik zag het ook en wilde het veranderen
    maar dat lukte niet, ik dacht fata morgana daar leek
    het eergister ook wel op……dank je…..:~)

    Beantwoorden
  11. Laila: insgelijks:) Drenthe doet wat met je:)

    Beantwoorden
  12. HaHa Jeetjemina, alles open zetten en ‘het’ maar binnen
    laten stromen, ik deed dat als kind al, ik zag de mooiste
    dingen, dát kan ik niet meer…geloof ik…..of is dit hetzelfde….
    kon het nu verbeteren……groetjes:)

    Beantwoorden
  13. Zilverdraden door het goud……

    Beantwoorden
  14. Roestvrije Innox

    Prachtige winterfantasie ! Applaus.
    Gelukkig nieuwjaar.

    Beantwoorden
  15. Roestvrije Innox: buiging en dank
    voor je kaart!

    Beantwoorden
  16. Het is een prachtig mooi gezicht, Annet…..het is volop genieten geblazen.
    Moeder aarde vond het kennelijk tijd voor een afkoelingsperiode;;–))
    Alle goeds en liefs in 2010 en je dierbaren!

    Beantwoorden
  17. Wat een prachtige sfeer

    Beantwoorden
  18. Zo zag ik het ook, een ondergedachte
    of bijgedachte was dat de wereld zich
    nog eens op haar mooist aan ons wilde
    laten zien, ze heeft iets met Holland….
    ben het niet helemaal eens met deze gedachte
    maar toch kwam het bij me op……
    Ja en nogmaals:))

    Beantwoorden
  19. Er moest nog bij: Geroma:)

    Beantwoorden
  20. Het is net niet echt, je blijft genieten

    Beantwoorden
  21. Hans: in Drenthe:)
    Héé Hilko: leuke gedachte……

    Beantwoorden
  22. ha, zo moet het sneeuwland er uit zien, niet zo vermolmd en drekkig als in de stad …
    liefs,
    bert

    Beantwoorden
  23. Ja dat wordt snel een stadsepap, ik weet het nog….
    Hier in het Noorden van het landje ligt wel extra veel…..
    En er komt nog meer bie…..Kompt zeggen ze in Rotterdam:)
    Laifs……

    Beantwoorden
  24. Witte wieven in het wit, ja…een mooi gezicht, zo in de lage zon.
    Hier werd het gisteravond ook wat nevelig, maar een beetje later denk ik, toen was het al donker.

    Beantwoorden
  25. Prachtig plaatje Annet, daar word ik gelukkig van…

    Beantwoorden
  26. Hi Bart, ja jij had de primeur van de wiev’n:)
    De zon was rood maar nam hier zijn of haar
    eigen kleur aan…het was eergister zo mooi
    zeker omdat het zondag was:)

    Beantwoorden
  27. Hi Ineke, het was een zeldzaam moment…..

    Beantwoorden
  28. Annet in Winterwonderland… :))
    En ik hoop dat 2010 een mooi jaar voor je wordt!

    Beantwoorden
  29. Hi Marjelle, dankjewel…en ook voor jou!

    Beantwoorden
  30. Een gift van de natuur, zo een mooi moment in een wonderlijke wereld.
    Lieve groet,Coby

    Beantwoorden
  31. Coby: ja een prachtig cadeau was het
    zo zijn hier vaker verrassingen in de
    natuur, kan er oprecht van genieten….
    Lieve groet, Annet

    Beantwoorden
  32. Aad Verbaast

    Mooie Land leven we toch in. Drenthe natuurlijk helemaal 😉

    Beantwoorden
  33. Yes Aad, waar woon jij in Drentheland als ik zo vrij mag zijn?

    Beantwoorden
  34. Ingrid van den Bergh

    Fantastische foto.
    "kiddeges", net zoiets als "hurken" en "lurven". Van allemaal weet je nooit waar ze zitten;-))
    Het mag nog wel he, voordat het grijs wordt:
    gelukkig nieuwhaar;-))

    Beantwoorden
  35. Homemade words:)
    Voor jou ook een gelukkig nieuwhaar:)
    Ik blijf blond kan het niet hellupe Ing:)

    Beantwoorden
  36. Zich van Verre

    Een latertje van mij. Wat moet je prachtig wonen, in een harmonieuze omgeving. Ikzelf zou nu de nachtkroeg met zijn borderliners missen. maar vroeger woonde ik ook zo mooi.

    Beantwoorden
  37. Ja Zich het is net als met het nieuws, ik zeef de schoonheid eruit
    en laat wat niet harmonieus is niet zien, ik geef er geen aandacht aan,
    omdat alles groeit waar je aandacht aan geeft…….dus laat is liever
    schoonheid groeien…..
    Mis je écht werkelijk van binnen de nachtkroeg met zijn borderliners?
    Eric, man met sombrero is het toch?
    Doeike van Annet (vanmorgen was hier iemand van de vi va voedselbank) dus………

    Beantwoorden
  38. Ik doe dus het omgekeerde wat het nieuws doet…….

    Beantwoorden

Geef een reactie

