RSS Feed

+ + + RUIMEN? ZEG MAAR AFSLACHTEN + + +

Geplaatst op

Door het stapelen van dieren ontstaan er ziektes. De mens laat ze zelf ontstaan door het vee op een onnatuurlijke manier te houden. Dan wordt het dier voor de tweede maal de zondebok. Ja hoor, daar gaan we weer……

Binnenkort zullen er geiten worden ‘geruimd’ – alsof je met iets netjes bezig bent. Het gaat weer gebeuren. We kijken weer niet naar de oorzaak. Massaal zullen geiten, drachtig en wel worden afgeslacht.

Omdat de mens weigert te kijken naar zijn eigen gedrag. Weigert de verantwoordelijkheid te nemen voor wat hijzelf veroorzaakt heeft.

Dáár word ik nu doodziek van.

kunst: Anton Mauve – Vrouw met geitje in Laren

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Zojuist heb ik Kleet geprakt met de mestvork
    hij is aan de gevolgen hiervan overleden, bij mij
    tenminste….
    persoonlijkheidsstoornissen genoeg…….

    Beantwoorden
  2. ik heb hem ‘geruimd’ zeg maar……….

    Beantwoorden
  3. Lieve Annet,
    Ik maak me een beetje zorgen, ik mag toch hopen dat je NIET mij heb geprakt met je mestvork.
    Ik kan je met het twee handen op mijn hart vertellen dat ik niets onder Kletersteeg heb gepost. Niet in deze post en het laatste half jaar al helemaal nergens hier op VK. Het zijn steeds weer zieke geesten die onder deze naam te pas en te onpas dingen in het rond struinen.
    Dat is dan ook exact de reden waarom ik een half jaar gelden besloten heb om niet meer op VK te vertoeven. Het zijn personen met een sterk verziekte geest die met meerdere petten, vaak ook nog met meerdere accounts maar ook net zo makkelijk zoals in deze post anoniem dingen hebben te melden. Een slapjanus, een zielig maar vooral bedenkelijk figuur die niet eens onder een account wil of durft te reageren en dat zet onze vriendschap onder druk.
    Ik wordt er nu voor mijn gevoel voor aan gezien omdat je vreemd genoeg niet op mijn mail wil reageren Maar me wel beschuldigd Annet. Hoe kan ik me hier van ontdoen als je niet antwoord en je duidelijk maken dat je het hier echt verkeerd ziet. Je verwart dingen en trek een verkeerde conclusie. Kotsmisselijk wordt ik er van, omdat ze onze vriendschap nu schijnbaar ook nog op de proef willen stellen.
    En voor die boerenlullen die die naam van Kletersteeg te pas en te onpas gebruiken…
    Dit krijg je ervan als je blijft voeden in die smerige retorische trucs waar het hier van wemelt. Het is schandelijk gedrag wat meer schade aanbrengt dan dat het oplevert. Bedenk en evalueer dat ook eerst maar eens voordat er weer eens iemand onder naam van Kletersteeg gaat posten.
    In een groot deel van de gevallen zit er achter het gebruik van retorische trucs ook diverse vormen van meer fundamentele problemen, zoals interne cognitieve dissonanties, in dit geval die van de zieke geest van iemand die het schijnbaar O zo leuk vindt om onder de naam van Kletersteeg links en rechts een beetje interessant lopen te doen.
    Kom uit de kast, of blijf voorgoed achter 6 planken maar breek nimmer nooit meer in in mijn leven of dat van een ander. Je woelt en maakt me er kwaad mee en ik zou toch echt niet willen dat ik meer woorden zou moeten vinden om te vertellen dat dit heel snel moet stoppen. Je maak stinkende wonden los die beter gesloten kunnen blijven.
    Ik en jij lieve Annet hebben niets te verbergen, anderen veel. Ik weet dat je je vergist en hoop dat je zelf ook snel in zult zien. Ik voel me verdrietig en beschadigd want ik heb er echt helemaal niet mee van doen.
    Liefs,
    Dick

    Beantwoorden
  4. Tja, kleinschaligheid zal niet meer kunnen in ons Nederland. Er zijn geen mogelijkheden meer voor kleinschalige boerenbedrijven. Dat zou dus uitwijken worden naar bijvoorbeeld zuid-oost europa, maar daar begint men dan weer grootschalige fokbedrijven.
    Als men die in Nederland houdt, kan men in ieder geval controle daarop houden en ze laten voldoen aan onze wetgeving die vergeleken met veel andere landen helemaal zo slecht nog niet is.
    Ik neem aan dat je ook voor kleinschalige koeien- en pluimveebedrijven bent, maar dan reddden de veehouders het financieel niet meer. Dus ook afschaffen en in het vervolg vlees en zuivelproducten uit het buitenland halen. Hoe we dat gaan uitleggen aan de nieuwe werklozen, weet ik nog niet. Ze zullen wel betaald moeten worden, net als de hogere vlees en melkprijzen.
    Sommigen denken dat we de vrijgekomen boerenbedrijven dan als natuur kunnen gaan inrichten. Dat kan, maar dat zal niet gebeuren. Het zal worden volgebouwd. Want met het bouwen van huizen kan meer verdiend worden en stimuleert de economie meer dan het herinrichten tot natuurgebied. Daarnaast is er sinds WOII in Nederland nog steeds een tekort aan woningen, dus er kunnen er wel wat bij.
    Ik begrijp je ideeën, maar ze zijn practisch niet uitvoerbaar. En hoewel Van der Kletersteeg nogal hard is in zijn bewoordingen, heeft hij in principe gelijk dat de wereldbevolking gewoon te immens is. Tot 2050 komen er naar verwachting nog 2,2 miljard mensen bij, ongeveer eenderde meer dan er nu rondloopt. Dat zal nog grootschaligere veebedrijven opleveren om die allemaal te voeden. Dan wil ik het nog niet hebben over hoeveel mensen er tot 2100 bijkomen.
    Het enige dat jij kan doen om te helpen is geen vlees meer eten en ook geen zuivelprodukten en natuurlijk anderen stimuleren voor zo weinig mogelijk nageslacht te zorgen.
    Wat betreft je opmerking die ik las op een ander blog dat je Kletersteeg aan je mestvork wilt rijgen en ook op deze pagina lees ik zoiets: ik kan mij voorstellen dat je een andere mening hebt maar iemand doden of ernstig verwonden is naar mijn smaak niet iets dat je past.

    Beantwoorden
  5. Hoi Dick,
    Lees nu je reactie. De zon schijnt op mijn scherm en vindt het zonde om het gordijn te sluiten…….:)
    Alles is goed nu.
    Kleet is wel vervelend maar niet agressief maar ik zag hem bij een ander en daarom pakte ik de mestvork…..je moet negativiteit nooit voeden maar ik zat niet lekker in m’n vel…..en ik ergerde me toch aan die figuur en anderen……ze zijn verpakt in steen en niets dringt tot ze door, a-sociaal dus….ze zijn onze leerschool……
    Lieve groet Annet

    Beantwoorden
  6. Eigenlijk moeten we ze dankbaar zijn:))

    Beantwoorden
  7. Happy Newsman: o, maar ik ben een agressieveling hoor (zon/marsconjunctie) :)) maar ik ben van de Yes We Can-beweging….álles kan als je maar wilt….zo verbouw ik groenten in teilen en bakken en dat gaat fantastisch! Soms heb je maar weinig nodig om tot grootse resultaten te komen……..
    Groentes groeien vaak meters de lucht in….daar is nog genoeg ruimte…..
    Overigens ben ik van de club van vijf miljoen…….:)
    Dank voor je reactie…..

    Beantwoorden
  8. Annet blijf plezier houden in het bloggen en neem afstand van niet gewenste reacties.

    Beantwoorden
  9. Eens, Annet. Dat ruimen idd dat viel me ook op, alsof je met iets netjes bezig bent en het niet om levende dieren gaat waarmee je wrs een heleboel ellende had kunnen voorkomen als dingen anders en eerder aangepakt waren, en ik sluit me aan bij N=1.

    Beantwoorden
  10. Draver: dank je, ik raakte betrokken
    toen hij bij een dierbaar andere blogger
    bezig was, ik was niet écht kwaad eigenlijk,
    hoewel dat natuurlijk wel mag:)
    Marjelle, het kwam inderdaad door dat
    woord ruimen…..ik zag er al zo tegenop
    en dan die eufenistische uitdrukking
    voor zoveel onnodig leed……..

    Beantwoorden
  11. Zo’n plaatje doet wel wat. Zo zouden mensen en dieren met elkaar om moeten ( kunnen) gaan.
    Ja, het is een afschuwelijk verhaal en we hebben de oproep van M.Thieme dan ook doorgestuurd. Maar helpen zal het niet, denk ik.
    Groet, O.

    Beantwoorden
  12. t’is triest Chiel……

    Beantwoorden
  13. Te erg voor woorden, dat schilderij (er zijn er tientallen zo uit die tijd) past er prachtig bij.

    Beantwoorden
  14. Ja Kees zo is het
    mooi hè, het lijkt op een moment
    van vrede maar wat had Pierre Jansen daar
    mooi over kunnen vertellen……..

    Beantwoorden
  15. Morgen is het geloof ik "opruimdag". Vreselijk!!! Gezonde, drachtige geitjes. Dit had voorkomen kunnen worden.We moeten ons er bij neerleggen… hm..moeten we dat? Na de vogels, varkens, koeien, gebeurde het imeers wéér? En ze komen er weer mee weg! Ik weet niet wat ik daar van denken moet. Nou, eigenlijk weet ik het wel: sh*t!!!
    Ik zou alle geitjes morgen willen redden als `t kon.Die dieren zijn de dupe. Q koorts is geen dodelijke maar wel heel vervelende ziekte en er wordt antibiotica voor gegeven. Nou dan!
    Afglijdend normbesef, dat is pas een ernstige ziekte.
    Sorry Annet.
    Ja, je schilderij is prachtig en vredig. Utopisch bijna.Kijk, dat vind ik nou echte welvaart.

    Beantwoorden
  16. Smokey: ik kan me in elk woord van je vinden
    laten we elkaars hand vasthouden of een vorm van kracht vinden
    in onze gevoelens van machteloosheid…………
    het is pure overmacht……..
    ……..~…………~………..~…………..

    Beantwoorden
  17. @Annet, zojuist vond ik jouw reactie bij mij, samen met het gedicht van Jaqueline E. v.d. Waals. Dat gedicht maalt ook door mijn hoofd dezer dagen.
    "Geitjes kunnen huilen als baby`s" zei de dierenarts op de radio, schreef je. Jij hebt geitjes gehad, dus je weet er veel van.
    Ik hoop dat mensen wakker worden. Het is al de zoveelste keer dat er wordt "geruimd"en hoeveel keren moeten er nog volgen voordat ze heel die intensieve veehouderij gaan verbieden??
    Al dat "gevreet" in ruil voor dierenleed. Hadden die zogenaamde "knappe koppen"niet kunnen anticiperen op dit soort excessen? Dan zijn het domkoppen!
    In het andere geval ( als ze dit wel hadden kunnen voorzien, dat veestapels stapelen ziekte met zich meebrengt) zijn de domme knappe koppen schuldig aan deze ellende. Q.E.D.Hetgeen te bewijzen was.

    Beantwoorden
  18. Smokey: eigenlijk is het ook wel zo dat er elke dag onnodig veel wordt gestorven….in slachthuizen….bijna allemaal gezonde dieren…..het is een afgesloten wereld……wat weten we ervan? en waarom wordt het ons niet getoond……zouden we wennen aan die beelden of stoot het ons meteen af…….denkend aan de mensen die daar werken, zijn die afgestompt of?…….moeten die deuren niet eens open………….
    ik ben vóór openheid…….

    Beantwoorden
  19. @Annet, zoals ik beloofd had, hier ben ik. Ik ben ook voor openheid, hoewel…veel mensen willen dit niet zien, niet weten. Struisvogelpolitiek. Als men van de procedure heeft kennisgenomen kan men een bewuste keuze maken, "Wir haben das nicht gewusst" is er dan niet bij.
    De actuele geitenkwestie vind ik niet helemaal vergelijkbaar met een slachthuis. De massale geitendoding is uitsluitend/ slechys ter preventie van de Q koorts bij mensen. Hoeveel hadden er trouwens Q koorts? Geen dodelijke maar wel vervelende ziekte, die met een antibioticakuur is te verhelpen.
    Je vraag of slachthuispersoneel afgestompt is? Ik vermoed sterk dat ze dat al waren voordat ze er gingen werken. Teerhartige mensen raken niet zo snel afgestompt..
    Affijn, ik ben zelf ook zo braaf niet want ik gun lieden, die zo tekeer gaan als in die twee veemarkt you tubes gewoon hetzelfde als ze die dieren hebben aangedaan.
    Ja, ik ben ook voor openheid in dat soort zaken. Wat te denken van bepaalde laboratoria?
    Ken je `t blog van Lelie?

    Beantwoorden
  20. Smokey: het is ook niet te vergelijken…maar je hoort dit vaak als argument…….er wordt gezegd ‘élke dag worden er zoveel dieren gedoodt’ …….van die you tubes weet ik niet, in elk geval ga ik niet op zoek naar ellende, het komt gewoon naar je toe…..ik heb de items over de geiten uitgezet op tv…..ik wil dat niet zien….heb fantasie genoeg……en wat heeft het voor zin……..ja ook openheid met die laboratoria…….nee ik ken Lelie’s blog niet……….

    Beantwoorden

  21. Het gaat om de openheid en dan moet alles open, zonder pardon. Waarmee ik beodel dat ze niet mogen weigeren in geval er om openheid wordt gevraagd. Het is niet nodig kennis te nemen van iets wat je al wel weet.
    Dit filmpje hierboven is in elk geval niet naar en juist aardig. Een muziekgroep die aangename muziek speelt voor..geiten.Ik heb `m in m`n widget gezet.
    Nee, ik kijk niet naar al die tv beelden. Het is inderdaad al erg genoeg.

    Beantwoorden
  22. Smokey: zó moet het zijn…concerten geven voor geiten…zo moet het leven zijn….zo kan het leven zijn…harmonische klanken voor mooie waterkristallen……mooie kristallen in het lichaam, ze voorkomen ziektes…..alles is in balans…….
    DANKJEWEL……….

    Beantwoorden
  23. Annet en Smook;
    Kop op… vandaag is het alweer langer licht dan gisteren!
    Na vorst komt dooi..
    Na regen komt zonneschijn..en m’n fles is nog half..VOL!

    Beantwoorden
  24. Héé Rubio……

    Beantwoorden
  25. Hoi Annet!……

    Beantwoorden
  26. Lieve Annet, Deze week is men begonnen met het laten inslapen/afmaken van vele honderden geitjes.
    Ik wendde mijn hoofd af van de TV beelden omdat ik het niet kon/wilde aanzien.
    Jouw Blog is een Statement.
    Mijn hart huilt om al dat nutteloos door de mens veroorzaakte dierenleed.
    Alle liefs aan jou en evengoed Fijne Feestdagen.
    xxxxx

    Beantwoorden
  27. http://www.youtube.com/watch?v=9mD1MWVMKwY Leuk filmpje van drie lieve dieren
    Annet, zomaar een lief filmpje van een paard, een veulentje en een geitje. Ik hoop dat je het geitjesleed
    hiermee een beetje kunt laten vervagen.
    De geitjes zijn, zoals ik wens te geloven, in de geitjeshemel en hebben het daar beter dan een melkgeit op stal…
    Harmonieuze kerstdagen en alle goeds voor jou, je lieve labradorretriever en andere huisdieren…
    van Smokey en smokey.
    @Rubio, ik zag je reactie hierboven. Jij ook bedankt en mooie feestdagen.

    Beantwoorden
  28. Smokey&smokey, ja dat is leuk…..laten vervagen, lieve beelden en zo is het ook vaak……hoefdieren onder elkaar dat gaat vaak reuze goed….
    Ook voor jou geborgen dagen gewenst
    en een vlinder op je hoofd voor 2010
    Dat was de tekst op mijn kerstkaart……
    Groene groet van Annet en annet:)

    Beantwoorden
  29. Ik wens je een gezond en succesvol 2010

    Beantwoorden
  30. Eensgelijks Paco:)

    Beantwoorden
  31. Ook voor jou Hip, tweede kersdag nu……

    Beantwoorden

Geef een reactie

