RSS feed

~ ~ MAN VAN HET DUISTER ~ ~

Geplaatst op

Nog verder dan
verder weg ben je
Man van het duister en
het zacht gefluister
In de stilte van de nacht
hoort ze zijn geheim
Nee, zegt ze
haar antwoord rust op
zijn vraag
Haar dromen zijn nog
niet verdronken
Ja, ademt hij in kleine
uitroeptekens
Zijn beeld wordt vaag
maar zal nooit helemaal
verdwijnen

langzaam dringt het zachte
ochtendlicht door de gapende
gordijnen

gedicht: Annet Lemaire ©
kunst: Kathleen Lolley

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. antoinette duijsters

    Heel mooi.

    Beantwoorden
  2. Blijven dromen! Ooit komen ze uit!

    Beantwoorden
  3. er staat Ruigplaatbos maar dat moet Ruigeplaatbos
    zijn

    Beantwoorden
  4. Heel veel dank Antoinette….
    Droom of ik schiet Aad:)

    Beantwoorden
  5. even naar Pauw&Witteman kijken……

    Beantwoorden
  6. Ik vind dat je altijd mooie afbeeldingen vindt die je teksten recht doen en goed passen.
    Met het ochtendlicht verdwijnen soms ook de nachtmerries, is mijn ervaring.
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  7. Om een goeie passende afbeelding te vinden ben ik dagen
    bezig geweest Coby…..Ja je hebt gelijk Co….
    Heb slechts één nachtmerrie gehad in mijn leven
    (rond m’n derde jaar) en wat kleine nachtmerries
    nachtveulentjes eigenlijk…..ook repeteerdromen waar
    ik veel van leerde…..
    Lieve groet, Annet

    Beantwoorden
  8. de onwaarneembare onrust lost op in het ochtendlicht;
    zoveel O`s van verlangen……! !
    je verliest je geloof als je al te lang wacht.
    lfs frp

    Beantwoorden
  9. Die indrukken en droomflarden, die hardnekkig kunnen blijven hangen bij het wakker worden…
    Ik ben nog wel eens boos geweest om ruzie die ik alleen in mijn droom gemaakt had. Het duurde echt even voor ik dat boze gevoel weer kwijt was. Arm ‘slachtoffer’, haha, die kon er toch echt niks aan doen… 🙂
    Ja, mooie illustratie, met die man met uilenhoofd…
    Gedroomde groenten, Bart 🙂

    Beantwoorden
  10. nog verder dan verder weg mooi vindt duif dat

    Beantwoorden
  11. vragen in de nacht
    en dan antwoord krijgen
    vlak voordat het licht wordt
    dat kan zwaar drukken 😉
    gr. hippo

    Beantwoorden
  12. fra: ik kom uit een andere onneembare wereld
    en mijn geloof is in het onhoorbare blijven
    steken
    lfsnet

    Beantwoorden
  13. het is bijna verdwenen Cor
    wat pas nog zo helder was…..
    op zich een gedichtje Hip…
    gr. Annet

    Beantwoorden
  14. Roestvrije Innox

    De kwaliteit van onafhankelijk zijn,
    niet gecontroleerd door anderen
    of gecontroleerd door iets anders.
    Oftewel edel tijdverdrijven.
    Santé Ann
    Inn

    Beantwoorden
  15. de gordijnen bleven maar slapen
    Bart……ik had vaak een droom in
    een droom…maar die zijn verdwenen
    sommige dromen kunnen je lang bijblijven
    en ja vond eindelijk wat ik zocht bij
    Kathleen Lolley:)
    (mooi: gedroomde groenten) 🙂

    Beantwoorden
  16. nog een geheim…….de geheime man…..hahaha, ja die droom had ik ook, maar nu is zowel die droom als die man niet meer geheim…..
    jeghils

    Beantwoorden
  17. Vrijheid Inn:)
    Ze hoort zijn geheim
    dat voor anderen is
    grote mannen grote
    geheimen maar waarom?
    nethils

    Beantwoorden
  18. Verdronken uil-duistere-man…..Moest meteen aan dit liedje denken, Annet:http://www.youtube.com/watch?v=9F5XHZ0NPGc
    Lieve nachtgroetjes aan jou…….xxx

    Beantwoorden
  19. Vriend van verre

    Als s’morgens het licht door de gordijnen dringt smelten je laatste dromen.
    Er klinken geluiden uit de achtertuin de buurman stapelt stenen een rammelende kettingkast.
    Het is vandaag de eerste dag om iets nieuws te beginnen. Waar niemand aan begon.

    Beantwoorden
  20. zilver met haar gloednieuwe verbinding

    Het is weer wonderschoon, ik zie zo een heel verhaal/leven voor me, zo invoelbaar. Ik hoorde net een plop op de mat, dank je wel voor je lieve en mooi post, zo lief dat jij mijn verjaardag nooit vergeet, terwijl ik dat altijd wel doe bij anderen, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Ben er zo blij mee!

    Beantwoorden
  21. Geroma, geliefd lied van mij Geroma, beng in de roos!
    Sowieso haar liedjes en performance, dank je xxx
    Vriend van verre: mijn raamgedicht:) ik leg letters
    op je kinderwimpers:*)

    Beantwoorden
  22. Ha Zilverschoon, van harte gefeliciteerd vandaag
    met je geboortedag! En dank voor je mooie reactie.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    wat jij hebt gedaan toen….dan gaat het nooit meer
    stuk…..

    Beantwoorden
  23. Raadselachtige dichterlijke woorden…..
    de wijze uil zal `t wel weten…
    Vrouwen en mannen zijn voor elkaar misschien altijd een geheim?

    Beantwoorden
  24. Smokey: sowieso dichten, ik weet niet
    waar het vandaan komt alleen dat het
    er is…..de intuïtie?
    Dat laatste is zeker waar maar soms
    zo aards helder…….

    Beantwoorden
  25. Mooi, Annet ! (Stormt het bij jou ook zo…;o)

    Beantwoorden
  26. Dank je Stripman en ja een echte
    najaarsstorm en nog koud ook…..brrrrt…..

    Beantwoorden
  27. @Annet, waarschijnlijk de (goddelijke) inspiratie. Als je open staat of kunt staan, komt de inspiratie binnengevlogen:))) En wellicht de andere mooie dingen ook:))
    Storm en regen maar vrijdag zou het mooi weer worden. Na regen komt zonneschijn, ook overdrachtelijk.
    Veel moois en goeds en lieve dingen voor jou Annet.
    OOk ik heb het trage blogobstakel op bezoek…brrrrrt….:)))

    Beantwoorden
  28. Ja Smook, de inspiratie vliegt zo naar binnen, vooral nu:)
    het stormt, het regent, nog een echte novemberdag, het
    lijkt zo vertrouwd, ik hou van vertrouwd, dat leeft zo rustig….
    Al het moois ook voor jou Smokey:*)
    Bij jou ook de trage blogrups…..als die zich gaat
    verpoppen wordt het blog een vlinder;)

    Beantwoorden
  29. Héééél mooi……

    Beantwoorden
  30. Als je dit zou dromen over iemand die vlak bij je is, is het nog mooier: Verder dan verder voor dichter dan dichtbij.
    Als handen zouden kunnen
    maar niet mogen strelen
    als de gordijnen wapperen
    als afscheiding
    als…
    Mooi gedicht, Annet, en het is ook nog late herfst.
    Groet, Chiel.

    Beantwoorden
  31. zou het verlangen mooier zijn dan de werkelijkheid
    vraag ik me soms af, het spant in ieder geval de
    poëziespieren aan merk ik….
    dank je Chiel met groet

    Beantwoorden
  32. Prettig te lezen dit gedicht met een fijne cadans.

    Beantwoorden
  33. Wouter: dank je……

    Beantwoorden

Geef een reactie

