RSS Feed

! ! ESSENT WAT MAAK JE ME NOU ! !

Geplaatst op


 

Al eerder zei ik al eens ‘aan ellende komt nooit een eind’.
Nee, echt waar. Denk je eindelijk eens financieel in rustiger vaarwater te komen en dan heb je de poppen alweer aan het dansen. Eerst een maand uit de lucht door toedoen van Ziggo. Noch telefoon noch een werkende computer. Ze beloven van alles maar het resultaat is nul komma nul. En eigenlijk heb je ook geen geld voor al dat dure mobielen. Halverwege de treurnis stap je over naar Telfort en dan weer hetzelfde liedje. Iemand trekt aan een verkeerd stekkertje, legt een draadje scheef aan en de telefoon en de computer liggen weer op hun gat. Wat werken mensen slordig wat maken ze veel fouten.
Dat is toch helemaal niet nodig? Zijn ze dan zo stom?
Onverwacht worden we geholpen door iemand van het VK-blog.
Hij zegt te gaan bellen met Telfort en nog diezelfde ochtend worden we weer aangesloten.
Hoe is het mogelijk?
Hoe krijgt het het voor elkaar?
Wat doen wij fout?

Heel voorzichtig geeft hij de toverformule door maar het blijft raadselachtig, voor ons tenminste.

Een paar dagen geleden, op een vrijdag natuurlijk, komt de eindafrekening binnen van Essent.
Zouden we geld terugkrijgen?
Het afgelopen jaar nog weer zuiniger omgesprongen met de thermostaat.

Pyjamabroeken onder de bovenbroeken, badstofsokken over de nylonsokken.
’s Avonds een fleeceplaid om.

Door u te betalen: Euro 623.31
Euh!?
Huh!?

Het schijnt, zo blijkt later, dat reisgenoot een contract heeft afgesloten met hun.
De gasprijzen zouden enorm gaan stijgen was de verwachting, zei Essent toen.
Ja, er staat me zoiets bij dat de kranten hier melding van maakten.
Het bericht kwam toen in vage vorm langs.
En ik heb niets ondertekend.
Een paar dagen later kelderden de verwachte hoge gasprijzen.

Reisgenoot die de herinneringen ophaalt kan zich wel voor zijn kop slaan.
Dat hij zo reageert, doet me goed.
Verwijten maken heeft geen zin maar ik doe het toch.

We gaan nu zevenenveertig euro per maand meer betalen.
We hebben de krant ervoor moeten opzeggen.
De eerste zeven maanden betalen we driehonderd euro per maand.

foto: Annet

bij de grote overgang van de blogs is mijn min of meer geheime weblog Edelvrouw-bedelvrouw verdwenen. Dus geen anoniem geklaag meer maar alles maar open en bloot!

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. antoinette duijsters

    Die prijzen zijn echt ondoorzichtbaar.

    Beantwoorden
  2. Het is niet meer wat het was Antoinette!

    Beantwoorden
  3. slecht nieuws onder een prachtige foto …
    al helemaal frustrerend als je dan nog niet eens heel de tijd lekker warm kunt zitten.

    Beantwoorden
  4. Jeetje wat een gedoe allemaal, ik heb van die problemen gehad met de KPN en ik durf het haast niet te zeggen op 10 november heb ik Telfort, oei, dit bericht van jou is wel schrikken. Fijn van die hulp ik weet nog wel dat ik het weblog niet meer op kon in januari, ik kreeg toen ook hulp, er zitten slimme jongens en meisjes hier.
    Wat moet je een geld bij betalen, ik heb een aantal keren ook zo een brief gehad zo getwijfeld, maar het is net dikke stront, je kan er niet doorheen kijken, ik heb het niet gedaan.
    Wij hebben ook veel pech mijn pc ongeveer 2 jaar oud, stuk, mijn draadloze verbinding ooit aangeschaft en laten aanleggen toen het nog peperduur was ligt er uit, KPN spreekt een taal die ik niet begrijp. Ik zit nu op een noodverbinding en kan niet lekker bloggen, maar ik hoop voor jou en mij dat alles weer goed komt.
    De wereld zit vol uitzuigers, die denken dat ze in twee auto’s kunnen rijden, drie onderbroeken over elkaar aantrekken en zich volvreten en hun zakken vol steken met geld dat niet aan hen behoord ik gun ze allemaal korsten om het edele deel en puisten op de billen.
    Bij ons in de biep zijn alle kranten gratis ter inzage. xxxxxxxxxxxxxxxxx

    Beantwoorden
  5. Dat is vervelende pech Annet, en met die grote maatschappijen is het ook nog eens slecht communiceren, ik krijg het zelf al warm als ik er weer aan denk….
    En nu is Lammie ook al weg, de edelvrouw/bedelvrouw is in rook opgegaan denk ik, bij de vernieuwing van het blog…
    De foto is prachtig en schrijnend…
    Sterktegroeten bij al die pech, Bart (en een troostend kopje van Knor, zo is-ie ook wel weer, dat aardig jong)…

    Beantwoorden
  6. Schandalige toestanden zijn het. Ondoorzichtbare koffiedik is waar je niet door heen kan kijken.
    Tip van Zilvertje is een sterke: naar de bieb! Honderden abonnementen ‘gratis’ en onafhankelijk van de gasprjzen!

    Beantwoorden
  7. Bert: dat vond ik ook zo erg, dat je zo zuunig
    bent, het is heel lekker onder zo’n plaid trouwens,
    maar als je denkt dat er mensen zijn die het bij
    21 graden nog koud hebben, hier komt de temperatuur
    niet boven de 19 des avonds en overdag 17 graden….
    en de lampen verspreiden ook geen warmte meer….
    haha we zijn echte trendsetters ben ik bang……

    Beantwoorden

  8. Dit hoort nog bij de reactie van Aad….
    Sodeju, mijn uitgebreide reacties zijn verdwenen
    toen ik even iets aanklikbaar wilde maken bij YouTube

    Beantwoorden
  9. Dan maar zo: Zilver, goede tip de bieb, en van de KPN niet gedacht……
    waar moet een mens dan naar toe?
    De bieb is hier zes kilometers vandaan….maar wel lekker warm….
    en ik zag nog beelden van de Filippijnen en ging alles maar weer
    relativeren……free hugs: xxxxxxx

    Beantwoorden
  10. Dat zou een goeie oplossing zijn Bart
    dat je het er warm van krijgt door er alleen
    maar aan te denken:))
    en dan nog zo’n levend kacheltje erbij
    als Knor…..ja Lammie heeft het niet
    gered…….ik vond m’n aapje van vroeger
    op zolder in deze herfstsfeer geplaatst……
    Aad: ik schrok wel weer van het abonnement
    op de verre bieb: 35 euro…….mijn vader zei dan:
    niet gepiest en toch nat……

    Beantwoorden
  11. Dat zou een goeie oplossing zijn Bart
    dat je het er warm van krijgt door er alleen
    maar aan te denken:))
    en dan nog zo’n levend kacheltje erbij
    als Knor…..ja Lammie heeft het niet
    gered…….ik vond m’n aapje van vroeger
    op zolder in deze herfstsfeer geplaatst……
    Aad: ik schrok wel weer van het abonnement
    op de verre bieb: 35 euro…….mijn vader zei dan:
    niet gepiest en toch nat……

    Beantwoorden
  12. het gaat fijn zo net alsof de computer
    je aanvoelt………gevoelig is voor energie
    van welke aard dan ook…..

    Beantwoorden
  13. Protesteer protesteer Annet!
    Ik heb sinds jaar en dag problemen met electrabel hier in Belgie.
    Eind vorig jaar zijn we overgegaan naar ecopower. Nu ben ik definitief van ze af.
    Bijna dan toch 🙂
    Eind datzelfde jaar kreeg ik dus de eindafrekening.
    800 en zoveel extra.
    Een week later kreeg ik een verwittiging, een week nadien een aanmaning.
    Toen ik op 7 januari belde om te vragen naar een afbetalingsplan bleek mijn dossier al bij een gerechtsdeurwaarder te liggen.
    Al die maanden niks gehoord. Tot 2 weken geleden….. een brief , mijn zaak zou 2 weken later voor het gerecht komen. Als ik het volledige bedrag zou betalen 15 werkende dagen voor de datum dat mijn zaak verschijnt zou er geen probleem zijn….
    Ik kreeg mijn brief op 13 werkende dagen voor die datum én dus ook niet eens de kans om te betalen!
    Als ik mijn verhaal vertel aan mijn klanten knikt iedereen met veel gevoel met mij mee.
    Niemand snapt een snars van de facturen én toch blijft iedereen maar braafjes betalen.
    Binnen een paar dagen hoor ik wanneer ik naar het gerecht mag. Ik heb de zitting laten verleggen naar de stad waar ik woon. Binnenkort hoor ik meer.

    Beantwoorden
  14. 300€???
    Wat hebben jullie, een ongeïsoleerd kasteeltje ofzo?

    Beantwoorden
  15. Ha Morticia,
    dus bij jou ook al die verwarring……dacht dat het typisch iets
    voor Holland was door die privatisering, ja we protesteren
    maar het is al de zoveelste keer, net of we elkaar niet meer
    kunnen verstaan en alle menselijkheid maar vooral het inlevingsvermogen
    is verdwenen….een soort robotmaatschappij……heel eng allemaal en dan
    soms ineens tref je een mens…..iemand die je begrijpt met een half oor……
    heel wonderlijk en ook wonderlijk vervelend……….het beste ermee ook……

    Beantwoorden
  16. Het lijkt er wel op Mehpisto maar het is een tamelijk klein
    keuterijtje en goed geïsoleerd juist, het kwam dus door
    dat contract dat ze voorstelden, ik hoor nu al van meerdere
    kanten dat consumenten er niet op zijn ingegaan maar mijn
    reisgenoot wel, ik heb het niet gezien en ook niet ondertekend……
    volgens mij is het daarom niet eens rechtsgeldig……..
    die 300 euro is dus een aflossing van dat hoge eindbedrage
    een soort gespreide betaling, niet te doen eigenlijk………

    Beantwoorden
  17. Annet als ik door je weblog blader / scroll zie ik allemaal mooie, feeërieke tekeningen en foto’s, met poëzie erbij. Maar zo zonnig is het leven niet, blijkt maar weer eens. Ik kan me je problemen met Ziggo en Telfort nog goed herinneren, toen je deze zomer telefonisch niet, maar op de fiets wel bereikbaar was. En dat terwijl heel Nederland op straat, in de trein of waar dan ook, niets anders lijkt te doen dan te bellen en te sms’en. In plaats van met de poes op schoot een boek te lezen. Sterkte, Annet.

    Beantwoorden
  18. Dank je Kees. En die andere kant hoort er ook bij
    maar soms gaat het te vaak door en te lang ook.
    We zoeken uiteindelijk allemaal naar rust en evenwicht.
    Ik denk altijd maar dat het wel goedkomt uiteindelijk….
    Het is bevrijdend dit te delen en niet alleen de leuke dingen….
    Ik dacht gisteren nog aan die tocht en dat reisgenoot je
    veel te vroeg afzette…..ik heb het er nog met hem over
    gehad…..onbewust leven maakt het voor jezelf maar juist
    voor anderen moeilijk! Dit in tegenstelling tot leven in liefde
    en rijkdom. Innerlijke rijkdom dan. Wat ook weer naar buiten
    straalt……

    Beantwoorden
  19. Hou vol, Annet ! Aan die vaste ‘lage’ prijzen, die in werkelijkheid een stuk hoger liggen dan de op dat moment gangbare prijs, heb ik ooit eens een bijdrage geschreven. Maar daar heb je nu ook niets meer aan…
    De krant kun je ook online lezen, en link staat rechts bovenaan je blog…;o)

    Beantwoorden
  20. Dank je Stripman, ik heb helaas het hele formulier niet gelezen
    het is mij niet getoond, hoewel was afgesproken de dingen in
    overleg te doen….:(….jammer dat ik je bijdrage niet heb opgemerkt
    anders had ik voortijdig (misschien) kunnen waarschuwen of was
    ik alerter geweest……(achteraf is mooi wonen)……

    Beantwoorden
  21. Annet 300 euro per maand alleen aan energie dat is wel schrikbarend hoog, lijkt me onmogelijk !
    Ben geschrokken van je mail op Hyves over de Mexicaanse griep, betreft de inentingen daarvoor.

    Beantwoorden
  22. draver: de eerste zeven maanden zouden we 300 gaan betalen
    ipv 170 omdat de onterechte bijbetaling erbij komt…….
    ik schrok ook, ook al wist er wat van, maar wat we niet weten
    dat was ontluisterend, laten we goed opletten maar….zo’n prik
    is niet niks, mensen zijn veel subtieler (alles wat leeft) dan de
    wetenschap denkt, ze denken teveel en voelen te weinig……
    laten we er maar het beste van hopen……

    Beantwoorden
  23. Annet dank voor de info heb nog 10 dagen om een besluit te nemen

    Beantwoorden
  24. Zijn ze dan zo stom?
    JA!!!! DRIEWERF< JA!!! Zo stom zijn ze, afgestomd door de xboxmentaliteit en het voortdurend blootgesteld staan aan reclame en andere rotzooi tv. Dan ga je fouten maken
    Ik ben een beetje boos

    Beantwoorden
  25. Laaiend ben ik Paco
    want we kunnen het niet opbrengen
    en stom zijn ze tot op het bot!

    Beantwoorden
  26. tsjonge, wat een ellende voor jullie en hoe in hemelsnaam krijg je dat bedrag nou weer bij elkaar?
    Lieve sterktegroet, Coby

    Beantwoorden
  27. Only God knows Coby
    ik weet het niet meer
    groeteliefs van Annet

    Beantwoorden
  28. Grrrrrrrrrr…annet, gatverdakkie, wat een bullshit allemaal.
    Ga er maar aan staan, of u maar ff wilt dokken en vet bij wil betalen.
    En dan die ellende met de provider telkens.
    Gelukkig mag ik hier niet mopperen met UPC als provider en heb – afkloppen – nog geen noemenswaardige ellende gehad.
    Afgelopen jaar zweette ik al peentjes, omdat ook mijn gasrekening de spuigaten uit liep.
    Grotendeels woon ik alleen en betaalde maandelijks bijna 200 euro. Toen ik hier zes jaar geleden kwam wonen, betaalde ik 120 euro per maand……..Hoe kon dat in godsnaam in zes jaar zo oplopen, terwijl mijn verbruik absoluut niet anders als anders was.
    Afgelopen maand werd er 145 euro afgeschreven…..poeh, dat scheelde weer in positieve zin en dat zal het nieuwe maandbedrag wel zijn. Althans, ik verwacht eerdaags de eindafrekening.
    Maar ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt allemaal…….
    Dikke smakkerd voor jou;-)
    Liefs.

    Beantwoorden
  29. Ook vreemd Geroma…..
    Hier ging het om een contract dat ‘um’ ondertekent heeft
    zonder het met mij erover te hebben, dat was de afspraak……..
    Smaksmak voor jou…..
    With love…….
    We hadden anders 300 teruggehad…….

    Beantwoorden
  30. Lieve Annet, ik poog je te helpen.

    Beantwoorden
  31. Paul, ben even stillekes……..

    Beantwoorden
  32. ‘HET IS GOED KLOTE ALLEMAAL !!!"
    ~~~~ woede vereist andere wapens dan woorden~~~~ Lucebert
    Hou je taai!
    gr fr

    Beantwoorden
  33. gestamp fra en het maken
    van soep met frutsels, geluidloos
    geruisloos en dan snuiven aan
    de kleuren, geuren en het laten
    gebeuren…..
    tankje*

    Beantwoorden
  34. Lieve Annet, lees ik het niet goed, of begrijp ik het niet: als je een contract tekent waarin is inbegrepen dat de prijzen zullen stijgen, dan betaal je toch een hoger voorschotbedrag om de lading te dekken? En als de prijzen dan daarna kelderen, heb je toch in verhouding juist teveel betaalt??
    Na een slechte tijding volgt meestal een goede..
    Hoop het van harte voor je…
    Liefs,
    Marijke

    Beantwoorden
  35. Marijke: ik heb het contract niet gezien maar ik was
    er zeker niet op ingegaan. Er stond in dat de gasprijzen
    flink zouden stijgen. Verder snap ik er geen snars van.
    Wat jij zegt klinkt heel logisch.
    Logischer dan wat Essent voorstelde.
    Voor zover ik heb gehoord wat erin stond……
    Het is vrij debiel dat er van mij geen handtekening
    werd verwacht. Als je nu getrouwd bent met iemand
    die psychisch niet toereikend is, wat dan?
    Misschien is dit mijn levensles: om heel sober, gelijk een non
    te gaan leven?
    Liefs van Annet

    Beantwoorden
  36. Marijke: ik heb het contract niet gezien maar ik was
    er zeker niet op ingegaan. Er stond in dat de gasprijzen
    flink zouden stijgen. Verder snap ik er geen snars van.
    Wat jij zegt klinkt heel logisch.
    Logischer dan wat Essent voorstelde.
    Voor zover ik heb gehoord wat erin stond……
    Het is vrij debiel dat er van mij geen handtekening
    werd verwacht. Als je nu getrouwd bent met iemand
    die psychisch niet toereikend is, wat dan?
    Misschien is dit mijn levensles: om heel sober, gelijk een non
    te gaan leven?
    Liefs van Annet

    Beantwoorden
  37. toerekeningsvatbaar bedoel ik…..

    Beantwoorden
  38. Nou, ik ben ook (zelden) boos, maar dit is WAARDELOOS!!!
    Met z`n allen weigeren te betalen aan die zakkenvullers, dat helpt. Gewoon staken! Maar ja, wie wil er meedoen?
    Sterkte- en warmtegroet, xxxxxxxxxxxxxx ^^ ^^^:)

    Beantwoorden
  39. Smokey: ja staken maar ik heb nog geen medestanders
    gevonden, misschien is ‘um’ wel de enige die
    ondertekent heeft (?)……..
    Warme groetekus terug (een kus kent geen
    thermostaat) 🙂

    Beantwoorden
  40. Ik geloof dat ik aan de late kant ben, maar wil toch even zeggen dat ik naar word van dit soort ellende. Als je het al niet zo makkelijk hebt, is niets zo erg als dat er ook nog extra (financiële) zorgen zijn.
    En dan klaag ik, dat ik in huisje 2 in .fr koude voeten heb of zoveel hout moet sjouwen. Ik schaam me.
    Warme groet van O., maar dat helpt geen ene r**t.

    Beantwoorden
  41. O: it’s never too late….
    en ja die warme groet helpt écht!

    Beantwoorden
  42. Annet,
    je moet echt m’n blog eens lezen!
    Goed nieuws ivm dure energieprijzen 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

