RSS Feed

DONDERSNOBBELS – en aanverwant gespuis

Geplaatst op


Oh pardon, ik dacht aan
ruisende hemelbedden, zuiver
zijden lakens, dekbedden gebold
met wollepluis
ik weet alleen van de eerlijkheid
van dieren, het rechtstreeks stralen
van de zon
ik had die man wel zien zitten
maar ik dacht die zit vast in een
regenton
zo’n man met kroos in zijn haar
een kikker half uit zijn mond en
waterrozen op zijn tors


ik wist niet dat hij stiekem het
kaas van mijn brood at
ouwe kaas nog wel, van die brokkelige
die zo pittig aan je gehemelte plakt
kijk nu begint alles opnieuw
ik kijk de sterren rechtstreeks
in de ogen
ze kijken schitterend terug
maar dan gaat er iets mis


sommige mensen denken dat
ze gelukkig zijn
door zichzelf te haten
en ik heb het sodebrom weer
niet in de gaten
nee, ik bedoel jou niet
dat zou je wel willen
ik heb het over die
vleetnietkwobbels
van onderen dragen
ze dondersnobbels
uit hun hoofd groeien
brabbelflobbels


ik leg mezelf maar te rusten
op een hemelsblauw luchtbed
in een kleurige zee van bloemen
ik kan dat onoprechte toch nooit
echt benoemen


gedicht: Annet Lemaire ©
kunst: onbekend

(uit de zwarte plunjezak der ongelukkigen: o.a. oplichters en verduisteraars)

n.a.v. ene onbekende Joe Martin die zich voor mij uitgeeft (?) en zo bedragen int
van mijn rekening, onmiddelijk geblokkeerd maar inmiddels heeft
hij al 100 euro ingepikt, ik heb al wat terug maar krijg nog zo’n 80 euro
en da’s veel voor mij. Het onderzoek loopt maar hopelijk loopt het niet weg.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. wat een donderse blikskater
    dat hij aan jouw centen kan komen
    geef hem van katoen
    als je um tegenkomt
    en knijp ‘m in z’n bil
    omdat jij je eige centen wil.
    en zeg ook nog
    ‘afblijven met oe fikkies’.

    Beantwoorden
  2. Getver, wat een rotzakken heb je toch!
    Je zou ze toch het liefst grtvrdr%$$% en ^%$%$%, hè!
    En kielhalen…
    Hopelijk komt het geld nog terug, Annnet…
    Sterktegroenten, Bart

    Beantwoorden
  3. Je mag niet vloeken maar toch, potjandomme

    Beantwoorden
  4. Dank je Zwol dat je meeleeft
    ik zal het maar luchtig houden
    helaas kan ik hem zelf niet
    traceren en ik had het al zo druk…..
    ik word hier zo moe van…..

    Beantwoorden
  5. Bart, ik zou ook het liefst ‘ikweetnietwat’ en
    nog wat en dank voor je sterktegroenten:)
    Paco: inwendige kwaadheid of uitwendig
    je blijft je verbazen over mensen….dat meeleven
    is wel zo prettig……het verlicht:)

    Beantwoorden
  6. Nadenkend over Paco
    waarom zeg ik dan niet
    ‘en je vloekt altijd in je stukkies’

    Beantwoorden
  7. Goddorie Annet! En je zit toch al niet zo ruim in de centen! Woedend kan ik hier om worden!
    Wat voor pupje ga je kijken vanmiddag?
    Wij zijn ook al bezig met een pupje. Tenminste, eerst maar eens even e-mailcontact gehad met de fokker in Almere.
    Héél veel liefs en dikke knuffel van mij!
    oh, sorry, niet ingelogd. Kom rechtstreeks van hyves.

    Beantwoorden
  8. Catharina Anna Maria van Vliet

    Lieve Annet, ik hoop dat het helemaal goed komt. Voor jou.
    Ik weet hoe het voelt, iemand stal ooit ƒ500,- uit mijn huis in mijn bijstandsmoedertijd en dat geld was mijn appeltje voor de dorst………………… weg!

    Beantwoorden
  9. As, het gaat om een pupje die ik ga bezoeken bij mijn vriendin
    het is een (fox) terrier (zeggen ze hier)…..
    Leuk dat je óók misschien een pup krijgt.
    Veel liefs van mij ook!

    Beantwoorden
  10. Dank je Catharina, 500 is bijna niet te doen!
    Ik voel dat het allemaal goed komt!

    Beantwoorden
  11. Voor een dief is ie toch nog tamelijk bescheiden. We zijn al eens meer in 1 klap kwijtgeraakt. Maar we hebben het gelukkig ook weer teruggekregen…
    Sterke Annet ! Ik hoop dat het goedkomt…;o)

    Beantwoorden
  12. een lekker stoomafblaasgedicht, ik hoop dat niet mee te maken; ik ken die J.M. niet

    Beantwoorden
  13. Ik mag het eigenlijk niet doen, maar soms komt het in me op om iemand allerlei enge ziektes toe te wensen. Maar da’s niet goed, daarmee zou ik mezelf naar beneden halen.
    Een leven dan waarin zo iemand maar net genoeg heeft (‘verdient’ is het goeie woord niet) om rond te kunnen komen? Elk dubbeltje moeten omdraaien, zonder ruimte voor wat voor extra dan ook? Die wens kan wel, denk ik.
    Ik wens die Joe Martin dat leven toe, Annet.
    En ik hoop dat je je geld gauw dubbeldik terug krijgt. Met een hemelsblauw luchtbed zonder plooien in de lakens.
    Sterkte,
    Ron

    Beantwoorden
  14. vrouwe met weinig en toch zo veel
    als oneerlijikheid zulkse schoonse woordsels aan u weet te ontfutselschrijfselen
    dan is dat toch zeker een bundel zonlicht bij een duisterwolk
    licht dicht, schijnt op

    Beantwoorden
  15. Ik hoop dat je algauw luchtig van het ene wolkje op het andere kunt springen, Annet en snel je geld terugkrijgt. 🙂

    Beantwoorden
  16. Stripman: mijn inkomen is ook bescheiden vandaar…
    maar ook jullie hadden ze te grazen? Het is te gek voor
    woorden…..gelukkig had het een boomerangeffect…..
    Cor: hoop dat je ervoor bespaart blijft. Hij staat wel
    op Google maar of het hem is?
    Dank Ron voor je mooie reactie….
    Hans, welks een ervaring wederom, zo blijft men
    en wordt men met allerleis geconfronteerd, ongevraagd
    dan wel of met een doel?
    Fraaie reactie in dichterlijkheid……

    Beantwoorden
  17. Marjelle, het zit er wel in, als het beloofde wordt
    nagekomen…..soms hou ik me vast aan een ster:) *

    Beantwoorden
  18. Wat misselijk om andere te bestelen…zo misselijk…zo laag aan de grond…..
    Alleen vind ik je vers wel erg bijzonder…zo sprankelend en vol humor……heel erg mooi…deze poezie; ))))
    En moge de dief zich in zijn eigen tong verslikken…..
    Liefs
    Isis
    Hou je taai and beat them…de stinkmuilen…de luizendiefjes……beat them; ))))))(versla ze…versla ze; ))))))

    Beantwoorden
  19. Isis, wat een passie weer, ik veer helemaal op,
    ik zat met gebogen hoofd of verstilt en keek over
    de velden en het mistige licht over de velden
    Ik pak mijn degen!
    En garde!
    Liefssss:)

    Beantwoorden
  20. Wat een schoftenstreek Annet. Zo’n vent moeten ze kielhalen en dan onder de kiel laten hangen!

    Beantwoorden
  21. Heel goed lieve Annet……Ja , gebogen zitten turen…..over de onschuldige velden…….verdriet dat los barst…..dan de rug recht….tranen drogen….diep inademen….opstaan…zuchten….onze degens pakken…jezelf verwennen met kruidige theeen…. de velden lachen ons weer toe……de schoonheid van de natuur pakken….en doorgaannnnnn…..opdat het slechte ons niet zal neerhalen…..en het goede wint……
    Liefssssss terug; ))))))))

    Beantwoorden
  22. Ha, dat is een goeie, van Judith (14:01), die houden we erin! :))
    Verse kielhaalgroenten van Bart (ook al helemaal strijdbaar…)

    Beantwoorden
  23. Judith: alles komt boven
    dank dat je langskwam!
    Isis: sprookjesachtig, zo zal het zijn,
    ik geloof er nog altijd in: kussen tot
    je niet meer kunt!:)
    Bart, ja lekker hè om je zo te weerbiegelen,
    recht veur ze raap!

    Beantwoorden
  24. Nou zeg! Wat een rotstreek. Ik wens je lekker brood mét kaas, en geen gedonder zoals dit.
    Ik hoop dat het goed komt, maar je hebt ondertussen wel de ellendige effecten.
    Het is een heel bedrag voor jou ook. Bewondering voor hoe je daar toch taal voor vindt.
    Lieve sterktegroet, Coby

    Beantwoorden
  25. Marijke van der Scheer

    Hoe een man bedragen van je rekening kan innen, begrijp ik technisch gezien niet. Maar wel kan ik gevoelsmatig begrijpen hoe je zo’n individu, zo’n kwallebal, zo’n stuk vreten, zou willen aantasten in z’n (on)eer.
    Maar misschien kan je je beter bezighouden met de grote, mooie dingen in het leven, zoals daar zijn: een puppiehondje.
    Veel plezier!
    Liefs, Marijke

    Beantwoorden
  26. Jacob Hesseling

    ik heb de schurft aan mee eters,
    het gedicht is heel mooi,te mooi voor die flapdrol- uitknijpen die man

    Beantwoorden
  27. Woorden schieten mij tekort………ik kan slechts uitbrengen:……. ernstig gemeen……….

    Beantwoorden
  28. Robert Kruzdlo

    Dol gedicht

    Beantwoorden
  29. @Annet: Ik zie in de reactiedraad dat er al veel (en terecht) met je meegemopperd is.
    Ik kom je gewoon eventjes een virtueel blommeke brengen…
    Groet,
    Kokopelli

    Beantwoorden
  30. En dan nog alles gevoelig in je blog als gedicht vastleggen, ik hoop dat je alles weer terug krijgt veel sterkte Annet

    Beantwoorden
  31. houd hem in de gaten!! annet,
    straks eet hij je kikker ook nog op!
    groetjes,

    Beantwoorden
  32. Coby: wat je zegt een heel bedrag, ben er rustig
    onder gebleven en gedacht aan schoonheid
    of de vlucht erin…..lieve groet
    Marijke: het was een beeldschoon hondje
    met een zo’n heel fijn snuitje, ragfijn en daar
    wordt een mens gelukkig van…..liefs van hier
    Paul, dank voor je reactie
    Robert: dat gaat gewoon door:)
    Koko: wat een fijn ijl blommeke:)
    Draver: dank je wel, ik zeilde even weg:)
    W.van de Akker: :))

    Beantwoorden
  33. KENIA: AL DRIE JAAR GEEN REGEN
    NAIROBI – Zebra’s, olifanten, antilopen en gnoes zijn massaal het slachtoffer geworden van de droogte die Kenia treft. Vooral het nationale park Amboseli in het zuiden van het Afrikaanse land ligt vol kadavers.
    Toeristen op safari reageren geschokt, meldde een manager van een hotel in het park aan de voet van de Kilimanjaro vrijdag. ”Ze kunnen nog geen 600 meter rijden zonder een kadaver tegen te komen.” Veel toeristen zijn zo van hun stuk, dat ze afzien van meer tochten in het park.
    In Amboseli heeft het al drie jaar op een rij nauwelijks geregend. Veel riviertjes en waterbronnen zijn opgedroogd. Zeker vijftig olifanten zijn al gestorven door de droogte. Natuurbeschermingsorganisaties vrezen dat volgend jaar olifantenjongen ten dode zijn opgeschreven, omdat hun moeders door het watertekort en ondervoeding te weinig melk hebben. (ANP) Bron: Het ParoolWaar héb ik het over

    Beantwoorden
  34. pffff, wat mooi Annette. toch weer verbaast dat mensen zo maar wat van je rekening af kunnen halen. ik wordt zo verdrietig van al die oplichting, je moet zo alert zijn en dat wil ik niet. liefs Pamela

    Beantwoorden
  35. Ja dat vind ik ook Pam.
    Steeds maar opletten….
    Terwijl je het liefst wilt dromen….
    Liefs Annet

    Beantwoorden
  36. Wat een ellende Annet, als het mocht helpen, je krijgt bij oplichting het geld altijd terug van de bank….no worries…
    Hij, als het een ‘hij’ is, heeft je wel tot een prachtgedicht gebracht….da’s dan weer ietsiepietsie positivie, keep smiling *-*….hugs uit Grimbergen!

    Beantwoorden
  37. Hi Annelies, ja ik dacht ook laat ik maar iets
    moois proberen te maken van het lelijke
    ik krijg inderdaad het geld terug maar via
    een serverbedrijf, ik zal dit onthouden van
    je banktip, dank je en smaailie terug
    van hier bij Gieten :^)

    Beantwoorden
  38. Smokey Robbinson

    Annet, zo`n mooi en origineel gedicht,
    met woorden die nog niet bestonden
    en die jij hebt uitgevonden.
    Dat mag niet overschaduwd worden
    door negatieve dingen die gebeurden.
    Laten we visualiseren
    dat alles snel wordt recht getrokken.
    "Alles sal regkom" Annet….
    Liefst snel een beetje:))
    Dat wel.
    P.s. de goeden moeten altijd weer onder de kwaden lijden.
    Kan deze ongeschreven wet eens veranderd worden?
    Ook graag snel een beetje:))
    P.s.p.s. Last but not least:
    wat erg van die dieren in Zuidafrikaanse landen.
    Sorry, inloggen blokkeert weer eens.

    Beantwoorden
  39. He Joe !
    Mooi gedicht met hier en daar een sneertje in schone kleuren,
    maar wel Annetje netjes terug betalen hé !

    Beantwoorden
  40. Hi Smokey, dank voor je woorden met zoveel inhoud
    niet te bevatten die beelden van Kenia dat sterft……..
    Lieve groet!
    Ha Bert, zou die het lezen, je weet het maar nooit
    met ons kosmisch gepraat:)

    Beantwoorden
  41. Wel potverdepotverdepotver!
    En dan kun jij er nog over dichten ook. Goed zo. Nou maar hopen dat Joe’tje spijt krijgt.

    Beantwoorden
  42. Ivy: mijn gedachten zochten een weg
    naar zachtheid en ik had het gevoel
    dat alles wel goed zou komen en dat
    is gelukkig ook zo:)

    Beantwoorden
  43. Bijzonder gedicht met en bijzondere aanleiding!

    Beantwoorden
  44. En allemaal zonder bij Rami…..

    Beantwoorden

Geef een reactie

