RSS feed

~ ~ ZONSONDERGANG ~ ~

Geplaatst op

de lucht is zacht
en draagt streepjes
ribbelig als een golfafdruk
op het strand
er loopt een hond
er speelt nog een kind
hij voegt zich bij de andere wolven
het kind lacht naar de golven


soms duurt een uur een minuut
van luisteren in de wind

gedicht: Annet Lemaire ©
foto: Hilko Hulzebos

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Dag Annettia
    glimlachpoëzie, een met golfjes en streepjes
    Mooi hoe je de tijd onder woorden bracht, zo gaat het soms ))
    x

    Beantwoorden
  2. Mooie Drentse lucht…en fraai beschreven.I’ve looked at clouds
    from both sides now…

    Wolkengroente, Bart 🙂

    Beantwoorden
  3. DianneLianne, het is jammer dat er die avond
    geen foto genomen is, de wolken waren als
    het strand……
    tanka:)
    Eerlijk is eerlijk Bart, Hilko nam deze foto
    maar op mijn verzoek, ik zocht nog naar
    muziek maar vond niks in mijn hoofd,
    die van jou is prachtig, wolkengroente:)

    Beantwoorden
  4. Gezocht naar I’ve looked……maar vond de
    oorspronkelijke zanger niet of was Judy
    Collins dit toch?http://www.youtube.com/watch?v=CavaVZI_xDc
    deze is lang zo mooi niet……

    Beantwoorden
  5. Bart: ik vond ook al een logbijdrage van jou erover:)
    veelzijdige benadering………

    Beantwoorden
  6. Both sides now werd voor het eerst bekend door Judy Collins, het werd geschreven door Joni Mitchell, wier uitvoering ik ook veel mooier vind – en die uiteindelijk ook het meest gekend is.
    Eens kijken of ik de versie van Joni Mitchell kan vinden… 🙂
    Dankjewel voor de link naar mijn eigen wolkenreus, ik was het al een beetje vergeten…

    Beantwoorden
  7. Een moment, een blik, een lucht! MOOI!
    Zilvertje is weer Zilvertje en dat is maar goed ook, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Beantwoorden
  8. Da’s raar…ik weet alleen van die man
    die het zo langzaam zong……deze versie
    kende ik niet….dat maakt het zo anders…..
    @ Bart……

    Beantwoorden
  9. Ha Zilvertje, daar komt vast iets leuks van!
    x x x x x x x !

    Beantwoorden
  10. ‘k ga nu me aan het eten wijden:)

    Beantwoorden
  11. Euson, misschien, Annet?
    Dat was ook een heel mooie versie.
    Op Youtube was het weer treurig, wat een slordig slecht klinkend rommeltje, ik ben maar gestopt met zoeken… 😉
    Gebakkenaardappeltjesmetdoperwtjesenappelmoesgroetjes, Bart

    Beantwoorden
  12. Mooi gedaan van Hilko en jou samen. Leuk! Doe hem de groeten.

    Beantwoorden
  13. Ja Euson Bart, ik zocht nog naar een achternaam…
    Ik vond hem nog niet maar jammer dat het van
    slechte kwaliteit is……..maar merci eh bien…..
    afterdinnergreetings, Annet:)

    Beantwoorden
  14. Merci Kees. Ik zal de groeten doen:)

    Beantwoorden
  15. Hond terug naar de wolven, afkomst verplicht…

    Beantwoorden
  16. de tijd moet je altijd luchtig nemen 😉
    groet
    hippo

    Beantwoorden
  17. In een woord Mooi Annet

    Beantwoorden
  18. Rami: het voegt zich vanzelf, eigenlijk voegt
    alles zich vanzelf, zelfs een muurtje:)
    een muurtje van koraal
    Hippo: anders wordt het dragen ervan zwaar
    klopt Hippo
    groetske
    Draver: dank je wel!

    Beantwoorden
  19. Smokey Robbinson

    Avondrood met een vleugje goud van de zon
    die aan de einder verdwijnt
    en bij het krieken van de dag
    weer aan de andere kant verschijnt….
    Mooi Annet
    en Hilko ook natuurlijk:)))

    Beantwoorden
  20. Hi Smokey,
    Het is een wonder, bovenwonder en het
    blijft een wonder…..de wolken waren
    als golfafdrukjes getekend alsof het het strand
    was………
    Van jou ook een mooi gedicht!

    Beantwoorden
  21. Mooi, van zo’n lucht wordt vanzelf zacht….

    Beantwoorden
  22. Herstel. Moet natuurlijk zijn: Mooi, van zo’n lucht wordt je vanzelf zacht…

    Beantwoorden
  23. woow – wat een prachtige foto / lucht !

    Beantwoorden
  24. Dank Hans!
    Dank Bert!

    Beantwoorden
  25. Zeer fraai

    Beantwoorden
  26. briesende Neptunus
    hoofdharen dansend
    vlaggende kleding
    dirigerende oerkracht
    wapperend leven
    urende minuten
    herkenbare emotie…..
    N.B. Prachtige foto Hilko

    Beantwoorden
  27. Paul: soms daveren de wolken
    als bulderende golven
    door de lucht
    dan weer zijn ze poesjeszacht
    of schaapjesschoon
    ze nemen vaak de vorm aan
    die wij willen zien
    of zoals ze zich laten zien
    foto Hilko staat op zijn Hyves

    Beantwoorden
  28. Smokey Robbinson

    En morgen, speciaal voor jou, omdat je me een idee aanreikte,
    een blog over een van jouw geliefde favorieten.
    Vannacht om even na middernacht staat …… ……….. erop.
    Alvast mijn dank Annet!

    Beantwoorden
  29. mooi combinatie van tekst en beeld Annet!
    groet,koen

    Beantwoorden

Geef een reactie

