RSS Feed

Vannacht sliep ze met een vlinder

Geplaatst op

het ritselde om haar heen
waar ze verdween
in een deinende droom
zijn lichaam als een rimpeling
van de zee
verlangend naar haar huid
haar zijn, ze was zijn vliesvleugelig
doel
zijn mond die dat niet zeggen
mocht
de sleutel van zijn hart zelf
omgedraaid
achter strenge tralies van
plicht- en schuldgevoel

deinend steen, dansend steen,
dromerig dartel steen
laat onze zinnen minnen
laat ons minnenzinnen

sluit je waaiende huid
van steen om me heen


gedicht: Annet Lemaire ©
naam fotograaf niet te vinden

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Mooi gedicht en mooie illustratie

    Beantwoorden
  2. Smokey Robbinson

    Annet, je bent weer on line! Mooi zo en meteen met een fraai gedicht.
    Knap die op elkaar gestapelde stenen. Waar kom je dat nou tegen?
    Groetjes.
    smokey

    Beantwoorden
  3. Smokey Robbinson

    Zojuist jouw reactie bij mij gelezen.
    Wat zul je blij zijn dat internet weer werkt.
    Groet, smokey

    Beantwoorden
  4. Owh ik zou naar bed……..
    Hans, dank je wel
    Smokey, ik vond er een heleboel op het net, onder stone in art, geweldige foto’s
    en ik ben vooral blij dat de telefoon weer werkt, geen enkele sjoege van Telfort
    ik dank The Tree weer, groetjes Annet

    Beantwoorden
  5. He Annet,
    lopen we elkaar net mis.
    Slaap lekker

    Beantwoorden
  6. aj aj, så dejligt at læse………
    sådan et smukt digt…..
    ook de foto vind ik er zo prachtig bij passen……
    alsof jij hem hebt gemaakt……
    jegnachtgroet

    Beantwoorden
  7. Antoinette Duijsters

    Dansende stenen, mooi.

    Beantwoorden
  8. mooi mooi mooi

    Beantwoorden
  9. Ik hoor het ritselen…
    Mooi in woord en beeld.
    Lieve groet, Coby

    Beantwoorden
  10. Je bent er weer en je gedicht laat ik op mijn inwerken. Heb je nu weer zelf Internet?

    Beantwoorden
  11. spreekt me zeer aan Annet;ik kan er niet omheen

    Beantwoorden
  12. Bonjour Tree
    ik voel je takken waaien:)
    Jeg selv var tilfreds med den sidste punktum
    ik hou zo van beweging, maar ook ergens bij
    stilstaan het liefst stilstaan bij beweging
    (en ik las dat wind liefde betekent)
    daar ben ik heel gelukkig mee met die gedachte
    dat weten……….
    The Rolling Stones, bedenk ik nu Antoinette;)
    As you like it Paco:)
    Het gebeurde echt, ik hoorde het ’s nachts ritselen
    en ik dacht aan een grote nachtvlinder, maar ’s morgens
    bleek het om een piepklein nachtmotje te gaan, alsof
    de nacht, de stilte alles uitvergroot……..groeteliefs voor
    jou Coby…..
    Ja Zilver en ik ben de hersteller ervan eeuwig dankbaar
    zo zit ik nu eenmaal in elkaar, net zoals ik jouw goede
    daad nooit vergeet, forever in my heart, noem het sentiment:)
    De manen van een leeuw dat heeft ook wel iets Cor:)

    Beantwoorden
  13. Zo mooi altijd, jouw gebruik van woorden ‘vliesvleugelig’ en ‘minnenzinnen’, het beeld staat direct op mijn netvlies!!!! ‘Rolling Stones’ – prachtig ;-)))

    Beantwoorden
  14. Héé Anneliesje danks!

    Beantwoorden
  15. De Stripman

    Goed dat de internet-trubbels achter de rug zijn, Annet !

    Beantwoorden
  16. Zonder telefoon was nog erger Jan!
    En de robothouding van Telfort……..
    Er is geen respect meer, grrrrrrrrt:(

    Beantwoorden
  17. Net wat ondertekend bij Martin Broek
    ga ik terug kom ik uit bij Zich van Verre
    en waar is Martin nu
    van die dingen ja…….

    Beantwoorden
  18. De Stripman

    @ Annet: Heb je geen mobieltje ? Ik bel zelf zo weinig dat ik alleen voor mezelf waarschijnlijk niet eens een vaste telefoon zou nemen…;o)

    Beantwoorden
  19. @ Stripman: het is een doordenker Jan, het is een filosofietje*)

    Beantwoorden
  20. ANNE_D_ORE

    je prachtige gedicht past mooi bij mijn stemming en bezighedn op dit moment.
    Ben, op deze kleine pauze na, vandaag mijn stenenfoto’s aan het ordenen.
    Teksten wilden er nog niet bij komen maar ik voel na het lezen van jouw gedicht de inspiratie borrelen.
    die laatste zin…

    Beantwoorden
  21. flip willemsen

    Prachtig. Je vraagt je bijna af wat er het eerst was, de foto of het gedicht.

    Beantwoorden
  22. Dank je Flip, het gedicht was er het eerst, vind het heerlijk
    om er afbeeldingen bij te zoeken, aandacht te besteden
    aan kunstenaars of er zelf iets bij te creëeren. In dit geval
    kon ik de naam van de maker van deze prachtige fotoserie niet vinden…..

    Beantwoorden
  23. Flip je bent werelds
    zo nu en dan heel af en toe…
    kom je heel goed en sterk over…
    Bonjour Annetje,
    ik voel je takken waaien:)
    oeii nu gaan mijn wieken weer wieken
    en mijn molen weer klappen…
    Paco wat ben je ook goed.
    Iedereen die er niet op staat
    vergeef me…
    heb blauwe vingers van het tikken…
    DANK DANK DANK…

    Beantwoorden
  24. Maria-Dolores

    hoera, Annet is weer online!!

    Beantwoorden
  25. Mooi stapelstenengedicht…
    ze knarsen een beetje, maar blijven toch maar mooi staan in dat wankel evenwicht…
    en als ze dan uiteindelijk omvallen…zijn het de Rolling Stones! 🙂

    Beantwoorden
  26. Anne d’Ore: dat vind ik nu ook, het is die laatste zin
    en laten we elkaar inspireren…..
    Héé malle Tree, dit is wel mijn weblog hoor
    als je inspiratie hebt dan zien we je weer op je
    eigen webstekkie;)
    Wat leuk je zo vrolijk te zien Maria:)
    Bart, stapelsteengek gedicht, zag je dat ik de stenen ook liet rollen:*)

    Beantwoorden
  27. ‘Dromerig dartel steen’, mooi, Annet.
    Ook de titel vind ik bijzonder, zelfs met m’n fladderfobie. 😉

    Beantwoorden
  28. Marjelle: dank je wel – mijn moeder had en heeft ook zo’n
    fladderfobie, panisch bij een nachtmotje:)) het komt weer
    boven….ik ben bang voor muizen………..

    Beantwoorden
  29. Zo ik gooi het eruit. Prachtig enw eg ben ik
    sukses

    Beantwoorden
  30. Kwak het er maar uit Robert
    blijf nog even fluister ik je na

    Beantwoorden
  31. foto past bij je tekst. mooie metaforen.
    groet van koen

    Beantwoorden
  32. Zich van Verre

    Ik ook mooi vinden!

    Beantwoorden
  33. Kom zo langs Koen
    Zich van Verre:
    Ik wou dat ik verder was
    zoals in het begin
    ik was verder en oprechter
    in mezelf
    het moet beter kunnen
    meer verdwijnend
    dan verschijnend
    zoals dunne kousen
    oude benen bedekken
    waar het zoeter is dan
    voorheen
    omdat het vlees meer
    omhuld dan gedachten
    die zich meer verjongen
    innerlijke botox
    oprechte verjonging
    cellen die zich steeds
    herstellen
    en dan eerder opstaan
    dan verwacht
    met open handen
    naar jou
    naar jou
    jij die hier nu zwijgt

    Beantwoorden
  34. Ik vind je laatste reactie nog mooier dan je blog.

    Beantwoorden
  35. X
    Meer kan ik niet…..

    Beantwoorden
  36. Goh Ate, ik ben spontaan ontroerd
    Een kus van Gus op zo’n heerlijke
    regendag

    Beantwoorden
  37. Dit zie ik weer veel te laat.
    WAt een bijzondere foto.
    Geshopt denk ik, kan toch niet anders?
    Of nee, iemand jongleert gewoon met die stenen en
    dat is gekiekt!
    Moi gedich: waaiend steen!
    gr eva

    Beantwoorden
  38. Geshopt weet het haast zeker
    maar nam eerst de geheimzinnigheid
    in me op, er was een hele serie van,
    lijkt me leuk om te doen, er zijn eigenlijk
    teveel mogelijkheden met fotoshop…….
    in de computer zit de hele planeet:)
    gr Annet

    Beantwoorden
  39. je verwent me weer met woorden….
    keigoed

    Beantwoorden
  40. fra: als het kiezelsteentjes regent
    zoek ik ze uit als diamantjes
    geslepen steen, op de tenen van je
    hersens lopen of overal je ziel in leggen..
    zielsveel……

    Beantwoorden
  41. je reactiedicht, het is het waard om op zichzelf te plaatsen
    mooi, je dicht. Het gaat verder dan er staat
    Annettia, Line ~)

    Beantwoorden
  42. Dank DianneLianne, het kwam er spontaan uit….
    het gaat heel diep, hoe groots kun je iets beschrijven
    dat tot de hemel reikt en verder
    ik wou dat ik die magische woorden had maar misschien
    is het wel genoeg
    :~)*

    Beantwoorden
  43. Smokey Robbinson

    Annet, wist jij al dat het niet goed gaat met Simon Vinkenoog? Hij zou in coma liggen.
    Las het zojuist.

    Beantwoorden
  44. ik heb het je even laten weten
    onder je blogbijdrage Smokey
    kleurige vogels, daar zijn er altijd
    te weinig van
    bovendien een levensgenieter……..

    Beantwoorden
  45. Smokey Robbinson

    Annet, zojuist jouw reactie bij mij gelezen en een respons geschreven.
    Ik dank je voor je attentie.
    Ja, een kleurrijke vogel, exact.

    Beantwoorden
  46. Dwarsbongel

    Ik denk dat stenen vlinders erg laag vliegen…

    Beantwoorden
  47. Dit is een hoogvlieger Gauke…….

    Beantwoorden

Geef een reactie

