RSS Feed

"De maan in droef en toch geborgen" door Annet Lemaire

Geplaatst op

en als ik daar sta
komen eeuwenoude
gevoelens voorbij
het zal de tijdgeest
zijn
die me vertelt dat
het veilig is
daar op die plek
die plek vertegenwoordigt
alle plekken op aarde
van daar uit zal ik
vertrekken, opgaan in de
eeuwigheid

gedicht en beeld: Annet Lemaire ©
kunst: Tom Lockhart

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Zwollywood

    Het moet vanavond volle maan zijn….ik wacht nog even, maar vermoed dat de wolken er voor blijven hangen.
    Dan is niet te zien wie vanavond nog opstijgt naar de eeuwigheid.

    Beantwoorden
  2. een oerplek
    mogu

    Beantwoorden
  3. Mooi geheel, Annet.

    Beantwoorden
  4. Smokey Robbinson

    Er is een plek van (binnen)komen en van er weer uit gaan….
    Sereen gedicht Annet

    Beantwoorden
  5. hennie van ee

    prachtig dat blauw
    misschien wel een plek om te blijven

    Beantwoorden
  6. Smokey Robbinson

    Vijfde regel van onderaf: die plek vertegenwoordigt….
    dat is de plek van in- en uitgaande verblijven, een tunnel, wie weet een wormgat, zoals dat in de wetenschap genoemd wordt.

    Beantwoorden
  7. paco painter

    Prachtig. In één woord

    Beantwoorden
  8. Annet Lemaire

    Zwollywood: hou vast die zinnen
    het moet vanavond volle maan
    zijn
    ik wacht nog even
    maar vermoed dat de wolken
    ervoor blijven
    hangen
    dat is niet te zien wie vanavond
    nog opstijgt naar de eeuwigheid
    Zwollywood ©
    Dianne: zo voelde ik het precies
    djambe)
    Antoinette: dank je
    Smokey: sereen, mooi woord merci
    Hennie: lijkt me heel fijn
    Smokey: een wormgat:) om te onthouden en oh god
    het is vast en zeker met een t mijn valkuil………
    Paco: dank je!

    Beantwoorden
  9. Annet Lemaire

    alle knoppies hier zijn grijs ipv gekleurd…….

    Beantwoorden
  10. iedereen verdient zo’n plek…om naar te verlangen of er naar terug te keren

    Beantwoorden
  11. Smokey Robbinson

    Via jouw reactie bij mij: Annet, ik had `t in zulke bedekte termen geschreven, zó voorzichtigjes als fluwelen poezenvoetjes maar jij hebt zoveel talent! Ook in fijngevoeligheid. Middels mijn sterrenbeeld kan ik daar dan weer niet aan tippen als is de intentie wel aanwezig… Met een t jazeker. Tegenwoordige tijd. Ezelsbruggetje: zet er in gedachten een ander werkwoord voor in de plaats: geven, geeft en geefd kan niet.
    De "wormgaten"in het heelal, heel interessant. Een soort zwarte gaten waardoor men, volgens de wetenschap dan, in mogelijk een andere dimensie kan belanden… En, zo zien wij dat voornoemde groep en de spiritualiteit elkaar in de toekomst gaan ontmoeten en…valt alles op z`n plaats.

    Beantwoorden
  12. het was even zoeken, maar … ik heb de groene pijl gevonden.
    mooi gedicht Annette.

    Beantwoorden
  13. Annet Lemaire

    Galadriel: denk zelf dat het de geborgenheid in jezelf is
    daar kom ik op uit, inderdaad een oergevoel/plek zoals
    Dianne opmerkte
    Smokey: ben ik natuurlijk nieuwsgierig wat jouw sterrenbeeld is….
    daar geloof ik ook in dat de wetenschap (het rationele) en het
    spirituele (meer het gevoel) samenvallen, samen in een zwart gat
    een wormgat om dat zwart in te vullen en verder dank je;)
    Pamela, ja dat was bij mij ook, alles went behalve een …….
    merci et au revoir

    Beantwoorden
  14. Een mooie illustratie vergezeld een prachtig gedicht….het totaal is geweldig Annet

    Beantwoorden
  15. Het diepste van ons diepste, daar waar alles vervloeit in verleden en heden, als je altijd die plek bij je hebt of weet te vinden, dan ben je een heel gelukkig mens een mens die niet veel nodig heeft om de toppen van geluk te vangen en de diepe dalen weet te proeven en er van te leren. Allemaal oer en zo gezond voor moeder aarde en onze ziel xxx Vind het rustgevend mooi.

    Beantwoorden
  16. Een plek om thuis te komen…..lieve Annet. Ik vind het ook rustgevend….lieve groet!

    Beantwoorden
  17. Annet Lemaire

    Dank je Paul
    Dus het komt echt zo over Zilver, daar ben ik heel blij mee xxx
    Merci Geroma van mij ook lieve groet

    Beantwoorden
  18. Annet Lemaire

    Voor Zwol: het moet zijn daN is niet te zien……

    Beantwoorden
  19. Een blauwige, koele en rustige plek….mooi om die gevonden te hebben!🙂

    Beantwoorden
  20. ZichvanVerre

    Verdomd ja, dat is het gevoel waarvan ik nooit wist wat het was.

    Beantwoorden
  21. Annet Lemaire

    Bart: tot een koele maan mij de nacht inleidde
    (ik weet niet wie ik nu citeer, misschien mezelf:)
    Kou ook van blauw;)
    Zich van Verre: ik was ook op zoek naar woorden
    en vond ze (ineens mag ik wel zeggen) gisteravond
    om precies te zijn – vers van het dichtersmes:)

    Beantwoorden
  22. Mooie rustplek, Annet. ‘Droef en toch geborgen’.

    Beantwoorden
  23. Prachtig gedicht Annet,zoals gewoonlijk verwoordt je het weer zo mooi.
    xxxmarjo

    Beantwoorden
  24. Mooi, heel mooi, Annet, maar moet de titel niet zijn ‘De maan is droef’?
    Bij Nescio las ik deze week een wandeling van een groepje vrienden door een koude maannacht.

    Beantwoorden
  25. Annet Lemaire

    Ja ik snap het Kees….deze titel heb ik zo gekozen door de astrologie, b.v.
    zij heeft de maan in stier (ik noem maar wat:) of: gekleedt in het wit, zoiets
    Ah Nescio schande nog nooit wat van gelezen, ik zeg het maar eerlijk
    ‘jongens waren we maar aardige jongens’ is een zin die bijna een
    quote is geworden…..er ligt nog huiswerk in het verschiet……
    Dank Marjelle en Marjolijn…….

    Beantwoorden
  26. Kitty Schoenmakers

    Opgaan in de eeuwigheid.
    Zo wil ik dat ook graag zien.

    Beantwoorden
  27. Het is nog volle maan, wat een mooi huiswerk heb je gemaakt.
    Ik bewonder je voluit. Straal !

    Beantwoorden
  28. Annet Lemaire

    Henk: en vooral voelen, ervaren:)
    InnoXia: stralende reactie met maanthuiswerk~)

    Beantwoorden
  29. Blue moon I saw you standing alone…
    you are a part of my own

    Beantwoorden
  30. Annet Lemaire

    Fra: tussen al het roze
    was ik het blauw vergeten
    het blauw van ochtenddauw
    en het onvergetelijke broze

    Beantwoorden
  31. … daarbij het naar binnengekeerde blauw…

    Beantwoorden
  32. Mooi Annet; ik heb iets met blauwe bossen en maanlicht( ergens heb ik een gedicht geschreven dat eindigt met de regels: er hingen druppels aan de maan toen ik van mijn werk de fouten zag

    Beantwoorden
  33. Smokey Robbinson

    Mooi in je infokolom dat plaatje van Free Tibet.
    Ook het weblog van Simon Vinkenoog wat doorgespit. `n Prachtmens is ie en zijn vrouw Edith ook.
    Een prettig weblog is `t. Weldadig…:))

    Beantwoorden
  34. Marijke van der Scheer

    Aan dit gedicht zal ik denken als ik even niet meer weet waar ik het zoeken moet…

    Beantwoorden
  35. Ingrid, ja dat is het de kleur blauw is naar binnen gekeerd
    Cor, klinkt goed…..kun je het nog vinden?
    Smokey: je komt steeds terug, leuk, dat is wat liefde doet tussen Simon en Edith……;)
    Marijke, ik zal er zelf ook naar moeten herkijken……het zijn momenten die dan weer
    woest worden verdreven door inslagen van buitenaf……..dank……..

    Beantwoorden
  36. De juiste woorden vinden voor dit gevoel, wat zo herkenbaar maar zo moeilijk te omschrijven is. Een compliment, Annet.

    Beantwoorden
  37. Droef en toch geborgen – de titel is al een gedicht op zich …

    Beantwoorden
  38. Ron, dankjewel
    Bert, het is……

    Beantwoorden
  39. Na het lezen van dit gedicht van de week kwam ik terecht bij de groentevrouw, die jij hebt staan bij je links. Ik fleurde ja helemaal ervan op !
    En vanavond moet ik steeds maar aan je denken,
    GreetZ

    Beantwoorden
  40. Inn: ik hou van gekke vrouwen….laiverd x!

    Beantwoorden
  41. De Stripman

    Niet te droef worden, Annet ! Vandaag schijnt de zon…;o)

    Beantwoorden
  42. Hoi Jan, ik word niet droef hoor van donderwolken, wel een bietje bang:*)

    Beantwoorden
  43. De Stripman

    Gelukkig maar ! En bang worden hoeft ook niet, hoor. Zolang je maar een beetje voorzichtig doet zijn donderwolken niet echt gevaarlijk…;o)

    Beantwoorden
  44. De Stripman

    Altijd een beetje dada geweest…;o)

    Beantwoorden
  45. Nu ik pas, uit .fr.
    Ik heb in de tuin een perenboom, geen berkenbos.
    Ik heb 2 vliegen op de pc, maar dat is een ander chapiter.
    Als ik onder die perenboom zit, dan kan ik voelen hoe het is, as het leven langzaam wegglijdt en ik opgenomen word in de eeuwigheid. Het is niet anders, datmoment komt sluipenderwijs dichterbij.
    Firefox mocht van mijn beveiliging niet worden gedownload..
    Als ltijd, O.

    Beantwoorden
  46. en het is fijn dat wegglijden in het oneindige niets……

    Beantwoorden

Geef een reactie

