RSS Feed

B(l)ijlog

Geplaatst op

Rozen_met_bij  kunst: Jeanne Illenye

Zondagnacht en het (on)weer begon om half vier. Het begon met een zacht gedonder. Daar zul je het gedonder hebben en het was er ook. Het weer ontlaadde zich als een man die te lang moest wachten op zijn geliefde. Een flitsend vuurwerk. Een zee van vuur in de lucht.

Het onweer heeft een ziel, las ik een tijdje terug.
Ik ben bang voor onweer.
Het is die onberekenbaarheid waar de flitsen zullen landen.

Contact gemaakt met Donar.
De angst was er wel maar niet diep van binnen.

De kranen van de wolken stonden wijd open.

De volgende ochtend liep ik door de wei en ja er was een meer ontstaan. Een plas water waaruit twee eenden opvlogen.
De hemel van de natuur toonde zich bij deze aanblik.
Hoe wisten deze eenden dit?
Krijgen ze dit door via een waterzender?

Het nieuws deed geen melding van weggespoelde nesten. Nog altijd staat de mens centraal (het verkeer onderging overlast). Vogels rijden niet in auto’s. Daar zijn ze te vleugelig voor. Ze vervuilen niets. Alleen als ze auto’s ‘vervuilen’ komen ze in het nieuws. Normaal zou hun gevoeg in het gras landen.

Maar goed.

Bij twee van de drie gevulde nestkastjes zie ik geen activiteiten meer.
Maar vanmorgen hoorde ik het geluid van uitgevlogen jonge mezen. Waarschijnlijk uit een buurkastje?
Altijd weer een genot voor het oor.
Je oren en hart worden er blij van.

Ik wilde deze blogdienst eindigen met een lied van Henri Salvador.

Een ode aan de natuur.
Een ode aan de bijen.
Een ode aan hen die veel meer weten dan wij: het lompvolk dat wij zijn.
Luister naar de vertedering….Zoals mensen ook kunnen zijn. De jaren vijftig toen we nog niet zo geschonden waren.

L’abeille et Papillon

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Mxf4gge Annet. Wat woon je daar mooi. Ik ben een keer in Gieterveen geweest, in 2001. Op vakantie met mijn nieuwe internetliefde.

    groet,
    Karin

    Beantwoorden
  2. Karin: wat leuk dat je een reactie achterliet hoe dan ook.

    Op vakantie in Gieterveen….hoop dat je het leuk had.

    Groet terug!

    Beantwoorden
  3. Dag lieverd, als ik meer tijd heb, kom ik eens hier goed kijken, wat erg allemaal he, ik ben bang dat ik nu alles kwijt ben, ik heb niet zoveel opgeslagen, altijd te druk.

    Fijne dagen xxx

    Beantwoorden
  4. Ja, we worden weer even neergezet in dat gedicht en tercht!

    Leuk dat je ook een web-log hebt.
    Kunnen we toch weer vooruit!
    gr eva

    Beantwoorden
  5. Ha Eva, leuk dat je dit als een gedicht ziet…
    ik kom even bij je langs:^)

    gr annet

    Beantwoorden
  6. Lieve Annet, heb jij ook de Kokobrief gehad? Anders stuur ik hem, laat alleen even weten wat je goede mailaders is. :^)

    Beantwoorden
  7. Mailaders prachtig Zilver:!)

    Beantwoorden
  8. Dit blog had ik nog niet van je gezien, Annet ! Ziet er ook mooi uit…;o)

    Beantwoorden
  9. Hoi Jan, ja onbekende weblogs komen nu aan het licht:*) Elk nadeel hep ze voordeel:^) Et merci….

    Beantwoorden
  10. nous voletons gaiement malgré tout le tonnerre…
    groetjes frap

    Beantwoorden
  11. keskesesela, ah oui je comprend, moi je rire…il fait très beau hein:*)

    Beantwoorden
  12. Hoe d’eenden het weten (van ’t wassende water wat aardwaards kwam),
    wel, zij weten ALLES, daar valt niet aan te tornen, zij zijn de slimste in de hele Schepping,
    zij zijn vereend, d’eend is en blijft met zijn Schepper ver-eend.

    Ook vertelden zij, d’eenden, mij dat ’t 1 juni is, tijd om eens hier te kijken nu het volkskrantblog op Gluck’s “Parnassus in Disarray” lijkt, ha ha, van hartjes gefeliciteerd met ‘nog weer een jaar erbij’ Annet, en mogen er nog vele volgen in goede gezondheid en met grote eilanden van geluk en respijt, rust en vrede, tussen de watersnood van tranen, die een gegeven zijn in dit leven. Hiep Hiep Hoera vanuit Australie !

    Beantwoorden
  13. My Holy Cat Janneke hoe wist je dat ik jarig was/ben? En hoe van het Volkskrantblog?
    Het leven blijft wonderlijk en ik mag joe erop aanspreken:*)

    Liefs voor jou in Joeyland:^)

    Beantwoorden
  14. Ja het leven blijft wonderlijk. Heb je ook gehoord/gelezen dat Mellie Uyldert op 10 mei naar het Licht gevlogen is ? Dat vernam ik vandaag. Het was indirekt door HAAR dat ik jou vond op het grote Inter-net.
    Ik heb net het condoleance-register getekend
    op http://www.uyldert.nl
    Of het toeval was, of niet (?) maar de bijen begonnen toch wel omstreeks haar verschijden weer te zoemen. Het is een wonderlijke wereld heh ?

    Liefs ook voor jou in ’t veen -))))))))

    Beantwoorden
  15. Had het een paar weken geleden gehoord ook per ‘toeval’. Ze is nogal gedemoniseerd in de pers in de loop der tijden vooral door rationele linkse kerels, helemaal verkeerd, ze zou ‘fout’zijn geweest. Het tegendeel is waar in de oorlog was ze een doorzendadres van joodse kinderen. In het blad ‘mensen van nu’is ze geheel gerectiviceerd. Maar dát onthoudt men niet.
    Stom, stom, stom.
    Het was een wijze vrouw die leefde vanuit haar intuxeftie blijkbaar altijd nog bedreigend. Grmf.

    Kruid&liefs van Annet

    Beantwoorden
  16. Hahhaha, ik zie het, mailaders, brrrrrrrr, mailadders, hahahhah, ik zag al dat je bij Koko was op Hyves, nou daar staat alles, dus kan heb je het gelezen, ik mis iedereen. xxx

    Beantwoorden
  17. Zo ontstaat nou poëzie of op z’n minst iets om te lachen:)))

    Ik mis je ook xxx!

    Maar we zijn toch niet weg?

    Beantwoorden
  18. Ben jij jarig, ik heb Zwolly gefeliciteerd, omdat ik dacht dat jij haar feliciteerde. ;^)

    Heel hartelijk gefeliciteerd. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
    Wens je nog een mooie dag en een mooi jaar.

    Ja, wat een goed idee, als je de muziek opneemt zet je er wat mooie foto’s onder en dat staat hij voor altijd op Internet, gaaf, zeg je het me als het zover is, dan geeft ik het sterretje. xxx

    Zilvertje. xxxxx

    Beantwoorden
  19. Joe Zilver…..dan geef ik het *

    Beantwoorden
  20. Mooie illustratie bij een nog mooier verhaal

    Beantwoorden

Geef een reactie

